C
colorado
Hur är det dära igentligen med nötknäppar effekten på ett pessoa? VAD ska jag ha för ett bett när jag rider min ponny i hoppningen? Jag har provat jaktkandar(som han faktiskt går jättebra på..MEN han slänger över tungan å då går e det alternativet borta) och samma gäller pelham då slänger han också över tungan. Så han kan inte ridas på rakt bett då han slänger över tungan..även om jag försökt vänja osv. men så tänkte jag på ett pessoa men så har man jue hört alla dåliga komentarer om ett pessoa med det dära nätknäppareffekt...
Men blir det lika mycket nötknäppar effekt om man rider på ett tredelat? Han är lydig och så i dressyren å jag vet att det är många som säger "rid mer dressyr exp.".. men nu e det så att han är jättelydig i dressyren men blir dock het och stark i hoppningen och jag skulle villja ha ett någ. starkare bett... Jag har låtigt en vuxen dressyr ryttare som rider på mycket hög nivå provat ridigt å hon var helt slut efter- "han är så stark å man får verkligen rida!". Han går på ett tredelat Bridgonbett i dressyren och det funkar bra. Så nu undrar jag: "Är ett tredelat pessoa ett alternativ elr är det lika "hämskt" som det sägs?"