Sv: Nr 8 om våra fina 06
r
Kul att det går bra för er allihopa!!
KL
Igår hade vi träning igen, och han var otroligt tjafsig med huvudet stundtals, sedan kommer han till ro och är jättefin!! Vad kan detta bero på?
Igår hade vi dock våra duster

Vi lyckades inte riktigt samatbeta, han vill inte gå förbo alla läskiga saker i ridhuset (läs dörrar och bommar..

) Men med lite tid så gick det också, och när jag fick lite mer koll på mig själv och lyckades sträcka upp mig i min västersida, som jag lyckas vika mig i och få upp skänkeln.., så blev han ganska fin.
Jag fortsatte rida efter träningen och han var pigg som attan så det blev ganska mycket galopp för att bli av med det värsta, sen lite trav för att lugna ner sig lite, inte lätt med två till i ridhuset som gärna rider på en, och som inte fattat vitsen med att trav går före skritt och galopp före trav och högerregeln, det är speciellt bra när en av dom hade en häst som slog mot min

, satan va arg jag hade blivit om dom träffade... Funderar på att ha en röd rosett i svansen på han, så folk håller sig undan, han har slått mot en häst en gång ute, men tror inte han skulle göra det igen, hoppas jag, men det är ju bättre att vara på den säkra sidan..