Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Bäckebol får julpåsar så du kan alltid åka dit om inte Kållered har :) Men jag kan inte tänka mig att de inte skulle ha!
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Det är klart att alla påsar kommer till ALLA IKEA varuhus i Sverige. Alla har samma sortiment, bara erbjudanden som skiljer dem åt?

Vart de är placerade ändras från år till år, men oftast hittar man dem precis innan kassorna.
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Ja jag kollade ju där kassarna ligger, samt frågade en i personalen. Men hon hade ju aldrig hört talas om påsarna... :crazy:
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Det är klart att alla påsar kommer till ALLA IKEA varuhus i Sverige. Alla har samma sortiment, bara erbjudanden som skiljer dem åt?

Alla har inte samma sortiment, eller snarare samma möjlighet till samma lagerföring. IKEA i Älmhult säljer bara en del av det totala sortimentet numera, vill man ha något som inte finns där och inte går att beställa online får man vackert ta sig till ett IKEA som lagerför varan...

/Dödligt trött på att IKEA inte saluför hela sortimentet online.
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Jag köpte julpåsarna i örebro förra året, jag var där i slutet av oktober och då frågade jag en tjej ute i butiken och killen i kassan om dessa påsar och de hade ingen aning om att de brukar ha andra påsar än de blå och då har jag ändå köpt där förra året så det behöver inte betyda att de inte kommer dit.
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Fast de har väl inte kommit någonstans än för i år så då är det ju inte konstigt att du inte hittar några.
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

*kl*

Om man läser tråden ordentligt nån sida bak så var det någon som fått mailsvar att de skulle säja julpåsar även i år men att de börjar säljas först i December... Så ni kan ju börja kolla efter dem då så hittar ni nog dem! ;)
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

jag har kollat ikeas hemsida femtioelva gånger idag, för nu är det ju faktiskt december och den borde finnas ute till försäljning! Jag vill ha julpåsar!!!
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Jag var på ikea här i malmö igår och där fanns det inte en julpåse så långt ögat nådde! Jag frågade och det verkade inte som om dom någonsin har haft julpåsar där?
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Som jag har skrivit tidigar i tråden så har jag oxå frågat personalen i olika ikea butiker om dessa påsar och de tittar på mig som de inte har en aning om vad jag pratar om men ändå har jag köpt dessa påsar i just de butikerna tidigare år så personalen verkar inte ha någon koll på dessa påsar.
jag har mailat ikeas kundtjänst och frågat när de kommer, hoppas jag får sva på måndag, återkommer med svaret till er då.
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Som jag har skrivit tidigar i tråden så har jag oxå frågat personalen i olika ikea butiker om dessa påsar och de tittar på mig som de inte har en aning om vad jag pratar om men ändå har jag köpt dessa påsar i just de butikerna tidigare år så personalen verkar inte ha någon koll på dessa påsar.
jag har mailat ikeas kundtjänst och frågat när de kommer, hoppas jag får sva på måndag, återkommer med svaret till er då.

ååååh. jag är så otålig nu. jag hoppas ju på att de ska vara typ pepparkaksfärgade eller nåt sånt, men det är väl önsketänkande ;) :p

/frittan som är inne i en brun/beige period.
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Jag var på ikea här i malmö igår och där fanns det inte en julpåse så långt ögat nådde! Jag frågade och det verkade inte som om dom någonsin har haft julpåsar där?

Jag köpte julpåsar i Malmö förra året.
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Alla har inte samma sortiment, eller snarare samma möjlighet till samma lagerföring. IKEA i Älmhult säljer bara en del av det totala sortimentet numera, vill man ha något som inte finns där och inte går att beställa online får man vackert ta sig till ett IKEA som lagerför varan...

/Dödligt trött på att IKEA inte saluför hela sortimentet online.

Detta beror på att IKEA i Älmhult är ett litet varuhus, de delas in i små och stora varuhus. Så de små varuhusen har inte samma utbud och sortiment som de stora varuhusen. De små plockar bort småsaker, bl a, som ex glasunderlägg. Dessa saluför bara de stora varuhusen. Så du har rätt, alla har inte samma sortiment.
Ändå så är IKEA i Älmhult Sveriges första IKEA och är dr deras stora lager finns. Men de ska bygga om till ett stort varuhus.

Så nej, julpåsarna kommer inte till ALLA varuhus utan till de stora varuhusen, varav Älmhult inte är inräknat.
 
Senast ändrad:
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Det var i Älmhult jag köpte mina röda med hjärtan 2009.. Men de kanske inte får in detta året?! Typiskt isf, mina börjar bli slitna. :p
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

KL

Var på IKEA idag, och inga påsar i sikte där inte. I alla fall inga julpåsar.
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Jag fick svar från Ikea idag på mitt mail där jag frågade när julpåsarna kommer ut i butiken och fick detta svaret tillbaka.

Hej.
Tack för ditt mail!
Vi har skiftande julsortiment och i år kommer det tyvärr inga julkassar.

Med vänlig hälsning

Ulrika , IKEA
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Jäääävla skit och pannkaka.....jag hade ju med tänk att köpa till min lilla !!! morr morr undrar om det kommer några nästa år då ?? Tristmörtar
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Alltså fattar inte IKEA hur mycket det påverkar mångfalden av hökassar i sveriges alla stall?? Skäms på dom!

I protest köpte jag rosa kassar på Hööks idag ist:p.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp