Nu är det klart

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det alltså dags att åka in till stan för att kolla upp knölen i bröstet. Magen var helt paj innan jag skulle åka iväg och sista halvtimmen på jobbet blev det inte mycket gjort medan jag rände på toa. Resan in gick bra även om det inte var det roligaste jag kunde komma på att göra och när jag kom fram till stan möttes jag av snälla, rara, gulliga @ASKAPLASKA som hängde med som stöd hela vägen. Det fanns lite tid tillgodo innan jag skulle vara på plats så det hanns med ett besök på slöjd-detaljer.

Besöket på bröstcentrum gick jättefort. Det blev ingen väntetid alls utan det var bara att knalla rakt in. När mammografin var klar fick jag genast gå in i nästa rum där ultraljud genomfördes. Svaret kom rätt omedelbart: det var en helt ofarlig knöl. Bara att åka hem och ha party alltså. :) Det gick verkligen snabbare än jag trott och jag slapp dessutom att bli nålad. Skönt!

Efteråt gick vi och fikade i väntan på att min chef skulle dyka upp. Hon var ju i krokarna så jag skulle åka hem med henne.

Men det var en eftermiddag med rätt mycket anspänning och när jag till slut kom hem noterade jag hur förbaskat ont i magen hade. Lite märkligt att det kom efteråt. Kroppen och knoppen är väl lite märkliga ibland.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fick plötslig skrivklåda. Det kan vara en engångshändelse, men det vet jag inte. Igår vaknade jag med ångest. Jag hade ett rejält...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inom ett ett par dagar kommer jag att få veta vad det är för knöl i bröstet. På måndag är det nämligen dags för mammografi på...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
744
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag åkte jag in till närmaste tätort för att leta efter lite ridkläder. Det finns, så vitt jag vet, bara två ställen som säljer sånt...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp