Status
Stängd för vidare inlägg.
Inom ett ett par dagar kommer jag att få veta vad det är för knöl i bröstet. På måndag är det nämligen dags för mammografi på BröstCentrum City. Om de inte kan se på mammografin vad det är, så gör de ultraljud. Om de inte heller på ultraljudet kan se vad det är, så gör de en punktion.

Den sistnämnda detaljen har jag varit rätt nervös över då jag läst att det kan blöda lite efteråt, så jag ringde till bröstcentrum i torsdags. De förklarade att nålsticket är så litet att det ibland inte ens syns när de ska sätta på ett plåster efteråt. Ok, det kändes lite bättre att höra, men jag kommer inte att jubla av lycka om en punktion blir nödvändig för att få klarhet i vad det är jag har. De kommer förvisso inte att tvinga mig till den undersökningen, men det är ju bara att bita ihop och göra det om det hamnar i det läget. Det kommer definitivt inte att bli bättre om jag avstår och åker hem.

Jag är i alla fall lyckligt lottad och har sällskap av @ASKAPLASKA vilket kommer att underlätta mycket. Jag är verkligen tacksam över att ha det stödet. Hon har fixat och donat för att kunna komma loss på måndag, bara för min skull :love: . Alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men det betyder mycket.

Jag har ju också oroat mig en del över logistiken kring hela besöket, ifall jag inte mår bra efteråt. Först var tanken att jag skulle ta bilen till stan, men om jag inte är kapabel att köra efteråt är det en dum idé. Så jag kommer att åka dit med allmänna färdmedel och om jag mår risigt efteråt, så kommer min chef att kunna plocka upp mig och köra hem mig. Hon kommer nämligen att vara i stan under måndag eftermiddag så hon kommer att åka därifrån ungefär samtidigt som jag.

Nu hoppas jag bara att jag får igång min mens så jag slipper få den på måndag. Det har varit på G några dagar nu och jag har försökt trigga igång den för att klara mig på måndag, men än så länge har det inte riktigt släppt. Måndagen blir ju ändå en utmaning även utan sånt skit. Att åka kommunalt ända in till City är något jag aldrig har gjort sedan jag var tonåring/ung vuxen. Dessutom måste jag stå ut med ljudnivån i stan, alla synintryck och den allmänna röran, vilket gör mig trött av bara tanken. Och på detta då så blir det en undersökning av knölen. :meh:

Hur som helst hade jag i alla fall tänkt kompensera lite med att tröstshoppa på slöjd-detaljer, som har en butik ett stenkast från bröstcentrum. Min chef föreslog att jag skulle gå lite tidigare från jobbet så jag hann göra det före undersökningen, ifall jag skulle må dåligt efteråt och inte kunna då. Hon är ju för rar.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tänk vad tiden går. Redan en vecka in i oktober. Helt galet faktiskt! Efter semestern har jobbet rullat på i 200 knyck, det är otroligt...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så bråkiga tankar man kan ha ibland. När man bara borde bara här och nu. Frejen är ju opererad nu igen, i måndags. Gipsbyte är bokat...
Svar
4
· Visningar
1 193
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 840
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Verkar som om det här kommer att bli Erfarenheternas år för mig. Tidigare i veckan hände en “incident” på jobbet. Var in en snabbvisit...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp