Bukefalos 28 år!

Nu är det krig !!

Sv: Nu är det krig !!

Det var det dummaste jag hört. Man får aldrig "föra krig med sin häst". Hästarna har ALDRIG valt att bli ridhästar. Dessutom strider det mot djurskyddslagarna att MISSHANDLA sin/-a häst/-ar. Det kanske är ok i canada men måste man använda så mycket våld att det är KRIG är man ute på väldigt hal is.

KL Ts kanske valde en dålig rubrik och det kan jag ha översyn med. Men att man skulle behöva "föra krig" är helt oacceptabelt.

Jag för inte krig mot hästen genom våld, utan på ett psykologiskt plan, dvs att jag ska våga bestämma över henne utan att vara nervös.
Skulle lika väl kunnat skriva att jag för krig MED hästen, då jag tror att vi båda tjänar på det i slutändan.

Dålig rubrik.. - Ja. Men om man läser så tror jag att man förstår vad jag menar.
 
Sv: Nu är det krig !!

Tack :)

Nu har jag ridit i sällskap med sambon under helgen, och märker skillnad mot innan.
Hästen som tidigare brukat småtrava så fort hon kommer lite efter och gärna i backar, gick nu på i raskt tempo men inget spring och lyssnar väldigt bra.
Jag har ett helt annat självförtroende nu då jag vet att jag vågar om nåt skulle krångla.
Rider nu med bettlöst och slappnar av på ett helt annat sätt än tidigare.
 
Sv: Nu är det krig !!

och vem FAN skrev "misshandel"? Snacka om att lasa in sina egna knasiga tycken o tankar i nagra fa ord. Fora krig har INGET med att piska sonder en hast, eller misshandla den.. det handlar om att overvinna hindrena ivagen. Ett steg i taget, successivt. "Fora krig" ar en mental "javlar anamma" term och ingen uppmaning till Nagon att sla sin hast. Jesus manniska!

F-n nu blev jag arg. Dumma javla ordvrangerier.

Och f.o. ska du ha JAVLIGT klart for dig att borjar nagon rappa upp vara hastar sa aker de bort fran varan gard snabbare an vara hastar kan springa. Misshandel ar FAN inte acceptabelt varken har eller dar - i Synnerhet inte har dar vi har sa manga hastar med daliga erfarenheter och som blivit missbrukade. HMPF.
 
Sv: Nu är det krig !!

och vem FAN skrev "misshandel"? Snacka om att lasa in sina egna knasiga tycken o tankar i nagra fa ord. Fora krig har INGET med att piska sonder en hast, eller misshandla den.. det handlar om att overvinna hindrena ivagen. Ett steg i taget, successivt. "Fora krig" ar en mental "javlar anamma" term och ingen uppmaning till Nagon att sla sin hast. Jesus manniska!

F-n nu blev jag arg. Dumma javla ordvrangerier.

Och f.o. ska du ha JAVLIGT klart for dig att borjar nagon rappa upp vara hastar sa aker de bort fran varan gard snabbare an vara hastar kan springa. Misshandel ar FAN inte acceptabelt varken har eller dar - i Synnerhet inte har dar vi har sa manga hastar med daliga erfarenheter och som blivit missbrukade. HMPF.

Om det nu är så upprörande att jag reagerar på ditt ordval KRIG får du gärna ta ett exempel ur historien där Krig inte inneburit våld. Hade du skrivit något mer genomtänkt hade jag inte reagerat överhuvudtaget. Det är inte speciellt konstigt att uppfatta ordet krig som starkt. :cool:
 
Sv: Nu är det krig !!

Och jag ar den forsta som anvander ordet i den har traden, hm? Du slangde bara ur dig din skit baserat pa att jag sitter i kanada. Svensk avundsjuka? :P Men nu kan vi Sluta sabba TS trad. Nuff's nuff.
 
Sv: Nu är det krig !!

Och jag ar den forsta som anvander ordet i den har traden, hm? Du slangde bara ur dig din skit baserat pa att jag sitter i kanada. Svensk avundsjuka? :P Men nu kan vi Sluta sabba TS trad. Nuff's nuff.

Är du allvarlig? Tror du mitt svar om formuleringen krig var riktat till dig som person och enbart dig? Jag blev förfärad redan första gången jag läste rubriken. Du tror inte att någon annan än du läser ditt inlägg? Och vill du att jag ska vara imponerad över hästhållning i Canada hade din och din mans ställe varit överflödigt eller hur?

Dessutom skrev jag "det kanske är ok i canada" Hur får du det till att jag anser att alla i canada misshandlar sina hästar?

Jag REAGERADE på ditt inlägg för att du skrev att ibland MÅSTE man föra krig med sin häst. Var i världen du bor skiter jag fullständigt i!!! Jag reagerade på hur du FORMULERADE dig. Resten la du själv till.
 
Senast ändrad:
Sv: Nu är det krig !!

Du svarade mig, med citat av Mig. Med andra ord, enligt bukes riktlinjer - riktade du dig till Mig. Ater igen, lat oss lamna TS trad i fred.
 
Sv: Nu är det krig !!

Heja TS! Nu har jag kollat igenom tråden och hoppas att det går bra för er. Jag har bara en liten fråga - har du och hästen en bra relation till varandra?
Kanske några övningar inom NH skulle göra att du blir mindre nervös i hästens sällskap och att ni påsåvis kommer bättre överens. Ett förslag bara.
 
Sv: Nu är det krig !!

Det var det dummaste jag hört. Man får aldrig "föra krig med sin häst". Hästarna har ALDRIG valt att bli ridhästar. Dessutom strider det mot djurskyddslagarna att MISSHANDLA sin/-a häst/-ar. Det kanske är ok i canada men måste man använda så mycket våld att det är KRIG är man ute på väldigt hal is.

KL Ts kanske valde en dålig rubrik och det kan jag ha översyn med. Men att man skulle behöva "föra krig" är helt oacceptabelt.

Om TS använder rubriken krig, får du acceptera att andra använder samma ord och ha samma överseende med det.

Du svarade mig, med citat av Mig. Med andra ord, enligt bukes riktlinjer - riktade du dig till Mig. Ater igen, lat oss lamna TS trad i fred.

Instämmer helt med dig och om ni två ska ha ngn personlig vendetta, så är det som du säger bättre att ni sköter det snyggt privat.


____


Jag vill inte se något onödigt tjafs i tråden från något håll.

Mvh

Moderator
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 458
Senast: Sel
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Lutten
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 503
Senast: MiniLi
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 609
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp