Bukefalos 28 år!

Nu åker de igen - 1800-talsfärden med häst och släde!

Rikligt med snö och senvintersol gav en fin start på årets forkörning med hästar och slädar! Och längs rutten står förväntansfulla ortsbor för att få se de gammaldags ekipagen.
 
Äntligen, kommer så gott i håg från min barndom på 60 och 70 talet hur det rapporterades på nyheterna i norska TV varje kväll hur dagen fortlöpt för dem.

Sedan fick vi ju Norge runt varje lördag där vi fick se sista två dygnen i sammandrag med ankomsten till Röros som den stora höjdpunkten med välkomst seremonier.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: cassiopeja
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 690
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 718
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 871
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Lätt E
  • Servering på tävlingar

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp