Novelette
Trådstartare
..tills jag ska para Nikita(taxtik)
Fast svårt att säga exakt när eftersom lilla fröken sköt upp sitt vårlöp(normalt april) ända till juli i år.
Så hennes vinterlöp(normalt november) lär väl komma senare.
Nåja, om hon håller sina 6 månader så bör hon gå in i löp i februari och det skulle ju vara helt okej.
Hursom så skulle jag vilja ha alla tips ni kan komma på.
Jag har pratat med veterinär och ska boka in ögonlysning till januari.
Jag har hälsat på den blivande pappan och vi har träffat honom ett gäng gånger på spårtävlingar.
De bor tack o lov ganska nära så jag behöver inte planera särskilt mkt med den biten.
Jag har kollat så att det är ok att para dessa två färg- och inavelsmässigt. Nikita är ju en blåtiger och får ej paras med annan tigrerad eller röd tax.
Jag har dessa kostnader klara för mig:
Ögonlysning 480kr
Parning 1000kr plus 500kr per valp
Paketpris på -besiktning, id-märkning, vaccination - 520kr per valp
Registrering hos SKK om under 5mån och meriterade föräldrar - 355kr per valp
Så anledningen till tråden är ju - ge mig alla tips gällande precis vad som helst som har med detta att göra, vad innebär meriterade föräldrar? Nikita är viltspårchampion och hanen är viltspår- och utställningschampion - räcker det?
Är det något jag missat i min "att betala/göra" lista?
Funderar på att ta ett kennelnamn...hur ska man tänka? Jag vet att det inte behövs till första kullen men jag ska iaf tänka på saken.
TUSEN TACK!

Fast svårt att säga exakt när eftersom lilla fröken sköt upp sitt vårlöp(normalt april) ända till juli i år.
Så hennes vinterlöp(normalt november) lär väl komma senare.
Nåja, om hon håller sina 6 månader så bör hon gå in i löp i februari och det skulle ju vara helt okej.
Hursom så skulle jag vilja ha alla tips ni kan komma på.
Jag har pratat med veterinär och ska boka in ögonlysning till januari.
Jag har hälsat på den blivande pappan och vi har träffat honom ett gäng gånger på spårtävlingar.
De bor tack o lov ganska nära så jag behöver inte planera särskilt mkt med den biten.
Jag har kollat så att det är ok att para dessa två färg- och inavelsmässigt. Nikita är ju en blåtiger och får ej paras med annan tigrerad eller röd tax.
Jag har dessa kostnader klara för mig:
Ögonlysning 480kr
Parning 1000kr plus 500kr per valp
Paketpris på -besiktning, id-märkning, vaccination - 520kr per valp
Registrering hos SKK om under 5mån och meriterade föräldrar - 355kr per valp
Så anledningen till tråden är ju - ge mig alla tips gällande precis vad som helst som har med detta att göra, vad innebär meriterade föräldrar? Nikita är viltspårchampion och hanen är viltspår- och utställningschampion - räcker det?
Är det något jag missat i min "att betala/göra" lista?
Funderar på att ta ett kennelnamn...hur ska man tänka? Jag vet att det inte behövs till första kullen men jag ska iaf tänka på saken.
TUSEN TACK!