Nu är det inte långt kvar..

Sv: Nu är det inte långt kvar..

Ja, jag har funderat på att ta kennelnamn jag också men jag vill nog vänta och se hur det känns EFTER valpningen...jag kanske aldrig vill göra om det!:eek: ;)

DuploBit: Hihi, nä nu tror jag inte hon är skendräktig...undrar annars vad det är som bråkar runt i magen på henne:p

falukorw: Tack för tipset!

Jag har en sak till att fråga om. Hur har ni gjort med skatt? Jag har ju inget företag så jag undrar hur/om man betalar skatt? Har försökt ringa Skattemyndigheten men de är så nerringda att man inte ens får stå i kö.

haha, ja man kan undra ;)

Skatt behöver du inte betala om du inte har en EFFEKTIV vinst på 40.000 (tror jag) med EFFEKTIV menar jag det du vinner på att göra detta. Räkna då med alla kostnader det kostar med resor och mat till Nikita plus vad det kostat att ställa ut henne o.s.v. Så oroa dig inte över skatt ;)

Nu har de kommit!!

Jag tror vi fick en ganska bra förlossning. 17:45 började Nikita flåsa och darra och 22:45 var sista valpen ute :)

Det blev 4 valpar enligt följande

21:17 hane, bruntiger(!!!) 304gr - Azlan(honom behåller vi)
21:28 hane, black and tan 343gr - Atlas
21:55 hane, black and tan 325gr - Aragorn
22:45 tik, blåtiger 329gr -Alva(tingad)

Efter 3:e hanen trodde vi att det var slut för Nikita blev jättelugn men vi var ändå på vakt för vi kände ett litet huvud(trodde vi bara just då) i livmodern.

Nikita skötte allt superbra. De första två kom ut med rumpan före så där fick jag hjälpa henne lite men annars var det bara att hjälpa till att få bort hinnan runt valparna.
Bildbomb kommer alldeles strax!

Stort grattis och ser fram mot bilder på de små :love:
Vad roligt att det gick så bra när det var första gången.

:bump::bump::banana::love::love: GRATTIS!!!!
Massa bilder vill vi se ! Pussa duktiga mamma på nosen !!!

Tesora

Ja, det var skönt för vi var ganska nervösa. :)

Okej, här kommer de!!
Azlan
dsc02107_34661552.jpg

Atlas
atlas_34661851.jpg

Aragorn
aragorn2_34662687.jpg

Alva
dsc02124_34662045.jpg

Hela trötta familjen igår:

dsc02137_34662220.jpg

Och lite mer utvilade idag:

dsc02138_34662322.jpg

Grattis till småttingarna och bra att allt gick smidigt och fint :laugh:

ska bli kul att följa dom !!! Om du undrar över nått så bara skicka ett pm

Tesora

ÅH GRATTIS!!!!!! :love:

Vilken OTROLIGT vacker färg som Azlan hade!
ska bli kul att se fler bilder sen!!

Tusen tack alla!

Man känner sig så sjukt stolt! När jag är o handlar så vill jag bara gapa ut att jag har världens sötaste mamma med sina små hemma....haha, vad knäpp jag är!

Ja Azlan är otroligt vacker! Det är därför vi behåller honom. De som ska köpa Alva vill bara ha en skogshund och det känns lite tråkigt för Alva är också så himla vacker. Man vill ju ändå visa upp sina vackra små uppfödningar och så mkt som mamman o pappan älskar viltspår så gör dessa kanske också det. Men hon kommer naturligtvis ha det helt underbart ändå för de nya ägarna vart helt tokiga av glädje när jag ringde.

Det är lite roligt för jag har länge pratat med min uppfödare om hur häftigt det vore om Nikita kunde få en bruntiger men hon har hela tiden sagt att jag inte ska hoppas för de är så ovanliga och senast hon hade några var för 30år sen och det har inte lyckats sen dess...och det första som tittar ut är en bruntiger...hur häftigt som helst! Monika(uppf) sa att hon var väldigt avis :) men hon är glad att jag behåller iaf.

Idag gick Nikita självmant ur bädden och visade att hon ville rasta sig. Bajset kom redan inne men hon ville ogärna kissa inne. Kul att hon är så pass rumsren att hon ogärna sölar ner inne. Bajset var lite halvmjukt o då är det inte lätt att hålla sig. Är det moderkakans hinnor man ser i avföringen? Det såg trådigt o läskigt ut iaf.
Men alla verkar tack o lov må bra hittils(peppar peppar, ta i trä).

Kolla vad söta!!! :love:

Det här kallas syskonkärlek <Alva och Aragorn>
dsc02188_34878626.jpg

Och här är våran lilla bebis Azlan
dsc02170_34878724.jpg

Och så hela vackra familjen
dsc02166_34878840.jpg

Tänkte bara uppdatera lite om min lilla hög:love:

dsc02477_37016673.jpg

De är 3 veckor nu och har börjat intressera sig en del för omgivningen...speciellt våra näsor då:D

Från vänster: Aragorn som har fått syn på husses näsa, Atlas som tappar balansen och lille Azlan som får lite tvätt av morsan.
dsc02484_37016829.jpg

Alva låg hos mig och poserade:
dsc02483_37016946.jpg

En brunmerle, ååh så fin! :eek: :love: och de andra är också jättefina!

Tröttnar ni så kan ni skicka hit :angel:!

Nu är det dags att uppdatera lite igen.

Valparna blev 6veckor igår, men bilderna är från ca en vecka sen! Tiden går fort.

Morsan o jag
dsc02644_38691300.jpg

Azlan
dsc02729_38691432.jpg

Atlas
dsc02743_38691488.jpg

Alva
dsc02712_38691602.jpg

Tröttern i gänget, Aragorn(ska försöka ladda upp ett bättre kort sen)
dsc02702_38691672.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka