Nu är det inte långt kvar..

Sv: Nu är det inte långt kvar..

Vid själva valpningen är det lättvättade filtar som gäller.. Tidningspapper ger inget motstånd när tiken vill bädda under värkarbetet.

Efter valpning är det sådana här filtar
Rygglage.jpg.jpg

mjolkbaren.jpg.jpg

Ahh, då borde jag kunna använda mig av arméfiltar som jag har liggandes:idea:

Guuud vilka sötingar!

Vet du vilka som var de tre bästa spårhundarna i höstens ordinarie som Örebro ordnade?? Förstaplats eran Sassa, andraplats Örnie som är far till Nikitas kommande kull och tredjeplats var Nikita! Lite skojigt tycker jag :)

Jag vill förresten bara säga TACK till er som hjälper mig här i forumet. Hur mkt jag än läser om detta så tycker jag ändå att det finns tusen frågor som jag inte har svar på. Sen är man ju allt lite nervös förstås och då vill jag veta samma sak tre gånger om :)

Ahh, då borde jag kunna använda mig av arméfiltar som jag har liggandes:idea:

Guuud vilka sötingar!

Vet du vilka som var de tre bästa spårhundarna i höstens ordinarie som Örebro ordnade?? Förstaplats eran Sassa, andraplats Örnie som är far till Nikitas kommande kull och tredjeplats var Nikita! Lite skojigt tycker jag :)

Jag vill förresten bara säga TACK till er som hjälper mig här i forumet. Hur mkt jag än läser om detta så tycker jag ändå att det finns tusen frågor som jag inte har svar på. Sen är man ju allt lite nervös förstås och då vill jag veta samma sak tre gånger om :)

Arméfiltar borde vara ypperliga. I alla fall om det är sådana som jag tänker på.

Nog visste jag att Sassa kom etta.... Det kan ju inte en uppfödare missa menar jag...
I alla fall inte när man får ett sånt här kort från matte.
dscn0818_(Small).jpg

Dessutom visste jag att du kom trea... Men det visste jag bara för att jag träffat dig ;) Så jag vet vem du är....

Här... en lite bonus bild på Sassa
IMG_0249.JPG

De där priserna har vi haft hemma i två år :) *sakna*...haha
Nåja, vi kommer igen i höst:p

Det var skoj tyckte jag! Jag kommer inte ihåg vad ägaren heter men det var så roligt för jag hejade på henne när jag skulle anmäla mig på tävlingen då men hon tittade konstigt på mig bara. Sen gick jag och hämtade Nikita och då sa hon -jaha men är det du! ja nu när jag ser hunden så kommer jag ju ihåg dig :)
Det är nästan alltid så...man vänjer sig :)

Gud vilken sötnöt!! Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för dem på SM!

ps De är mörkt gråa(arméfiltarna) och ganska sträva så de luddar typ inte...hm, bra förklaring :)
Snygg sida förresten....hur gjorde du med stamtavla? Jag fick det inte alls att se snyggt ut men det fick vara så tills vidare

Uppdatering: Nikitas mage är ganska så rund nu och tuttarna är mkt större och SKRIKROSA. Häromdagen såg jag även att det hängde som "snor" från kisseriet när hon hade kissat...antar att det är flytningar?
På måndag ska vi ultraljuda så jag återkommer med rapport då och troligtvis en bild :)

JAG SKA BLI MORMOR!!!!!

Vi ultraljudade idag och vi såg klart och tydligt 3 små foster och eventuellt ett fjärde. :love:

Lilla mamsen:
dsc01805_31626253.jpg

Mamsen och en supernöjd mormor:
dsc01803_31625996.jpg

Nu är det inte långt kvar!!
Ca 3veckor har vi beräknat men det är väl inte säkert...

Jag undrar om nån kan hjälpa mig lite till.
Jag måste ju köpa/samla ihop lite saker och jag undrar om det är nåt mer jag ska ha som jag inte tänkt på.
Min lista:

hushållsvåg
slö sax
pipett
handdukar

Ngt mer jag bör ha redo vid födseln?

Sen har vi gått o köpt en barnpool till Nikita...fast mormor har tillåtelse att sova över där :p
dsc01905_32442443.jpg

jag har alltid en Peang med , som jag sätter så nära vulvan som möjligt i navelsträngen , Så är jag säker på att få med moderkakan ut ;-)

Lycka till
'
Tesora

http://sv.wikipedia.org/wiki/Peang Här har du beskrivning , Finns att köpa på många hundbutiker,
Jag har haft stor nytta av den vid förlossningar ;-)

Har även ett par som jag använde på min tid som hundtrimmare när jag rensade öronhår på hundar .

Tesora

Peang införskaffad :)

Spana in lilla fröken från i lördags(28 mars)

dsc02031_33724956.jpg

Hon är så himla söt när hon vaggar runt :)
Nu är valparna väldigt aktiva också för man både ser och känner dem festa runt därinne i värmen :)

En ny fråga här som jag kom på!:o :p

Tvättar ni spenarna med ngt? Magen släpar ju i backen och i dessa tider blir det rätt skitigt och allt går inte att bara duscha bort. Det sätter sig lite i porerna...ser det ut som iaf.

Vi beräknade ju 6 april efter första parningen så nu börjar vi närma oss det. :banana:

Haha, lite roligt att titta på mitt inlägg från 26/2...jag försökte så gärna få henne till att vara lite knubbig på den där bilden men nu ser jag bara en smal hund...

Jag ska dock inte hälsa henne att du sa så...hon kanske blir lite stött då:p

Aliide: TACK!

Tvättar ni spenarna med ngt? Magen släpar ju i backen och i dessa tider blir det rätt skitigt och allt går inte att bara duscha bort. Det sätter sig lite i porerna...ser det ut som iaf.

Da lite olja (mat, oliv, raps...) på en bomullstuss och smeta på. ta en annan bomullstuss och torka av efter en liten stund. Det gör jag på mina då och då för att smutsen ska lossna. Går inte att tvätta bort.

Lycka till med valpningen! :banana:

Åh, GRATTIS :bump: på bilden ser man ju verkligen att hon inte är skendräktig ;) hihihi
hoppas allt går bra med mammsen och valparna =)

/ M

Hejsan, helt underbart med små valpar.. Jag åker själv till Stockholm på torsdag och parar min kompis beagle tik. :) Det med att skaffa kennelnamn är en rolig sak om man ska fortsätta med avel, man kan självklart fixa ett ialf bara för att :) Det kostar 2000 kr att fixa ett kennelnamn och är väldigt enkelt. Jag och min kompis har en kennel tillsammans och när vi bestämde namn så gick vi efter våra namn Madde och Linda och sen ville vi ha någonting som va lätt att säga och som skulle passa in på många olika namn.. Det ska ju självklart vara lite coolt och snyggt också :) Vårat blev Maliwick's ;)

Ja, jag har funderat på att ta kennelnamn jag också men jag vill nog vänta och se hur det känns EFTER valpningen...jag kanske aldrig vill göra om det!:eek: ;)

DuploBit: Hihi, nä nu tror jag inte hon är skendräktig...undrar annars vad det är som bråkar runt i magen på henne:p

falukorw: Tack för tipset!

Jag har en sak till att fråga om. Hur har ni gjort med skatt? Jag har ju inget företag så jag undrar hur/om man betalar skatt? Har försökt ringa Skattemyndigheten men de är så nerringda att man inte ens får stå i kö.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka