Nu är det nog dags-ridstövlar *hjälp*

Nikkis

Trådstartare
jahapp..inte trodde jag att den dagen skulle komma..dagen som jag VILL köpa mig ett par läder ridstövlar!:angel:

Har alltid ridit med läder-ridskor och läder-shortshapps ,det ser ju ändå ut som en ridstövel MEN är så betydligt mkt mer bekvämare/praktisk på många sätt än vad en ridstövel är..(hade ju läder-ridstövel när jag var yngre,men det var sååå stelt å obekvämt att dom till slut blev liggandes i garderoben:cool: )

Men nu..efter att ha sett de flesta bukefaliser (även IRL) med grymt snygga stövlar börjar jag själv bli sugen på att skaffa ett par...:)

så nu till själva poängen med denna tråd...
VART finner jag ett par snygga och relativt sköna läder stövlar?
skriv gärna prisklass,vart dom finns,bilder om ni har och motivera gärna Varför du rekomenderar just "dessa" ridstövlar:smirk:

så snälla hjälp lilla mig-för jag är helt LOST vad det gäller denna fråga,blir Väldigt glad & tacksam över eran hjälp:bow:

//Nikkis-som alltid kommer älska att sina schortshaps oavsett vad:angel:

Sv: Nu är det nog dags-ridstövlar *hjälp*

H**ks har ett par grymt snygga med snörning, kostar 1.879,- ,men det är helt klart värt pengarna, önskar mig ett par sådana i födelsedagspresent.

Dollar

oki..ska ta å kolla in deras hemsida..*att jag inte tänkte på det haha*

vissa av h**ks saker är inte av den bästa kvaliteen,men inte heller av den sämsta..
kanske ändå bättre att köpa "lite sämre" till en början då man inte vet om man kommer att gilla dom eller ej...blir ju lite synd om man slänger ut några tusen på ridstövlar å sedan blir det såsom jag gjorde - lät dom ruttna i garderoben ...
men tack för tippset..:bow:

Ingen annan som har ngt tips då?? vore kul att ha lite mer valmöjlighet liksom;)

Jag kan verkligen rekommendera Sergio Grasso. Precis lagom mjuka från första dagen :)
img10251675776.jpeg

Jag har inte just den modellen, men typ.
Kostar väl 3-5 000 kronor. Jag gav nog 5 000 för mina, måttbeställda.
Equality line vill jag minnas har SG. Kolla med din ridsportbutik om de kan ta hem.

Sarms stövlar är grymt sköna och jättemjuka från första början! Kostar runt 3000.

Tja,

Jag gillar Cavallo stövlar. http://www.lyckasridsport.se/cav_ridstovl.htm Tror modellen jag har är Weltmeister, köpte de på Mustang. Cavallo har två olika sorters stövlar, de som är gjorda av topplädret och de som är gjorda av de undre skickten av lädret. De som är gjorda av topplädret är dyrare och håller längre (har haft mina 2 år nu och de ser ut som nya :))!
Även Königs ska vara bra och vara lite mjukare än Cavallo. Rectiligne är fina de med!

*kl*
Jag tycker Mountain Horse nya är snygga!
HighCaliberLadies.png

Har dock inte provat dem men jag har deras "high rider" och de är supersköna!

*kl*

jag är också på jakt efter ridstövlar, funderar på ett par mountain horse high caliber, har någon erfarenhet av dom?
alla svar uppskattas :bow:

Jag har ett par svindyra Cavallo som jag aldrig använder. Fick också för mig ett tag att jag skulle ha stövlar - men det är så himla jobbigt att röra sig i, och jag tycker inte man känner hästen på samma sätt i dem heller.

Vill köpa ett par eleganta damridskor med snörning istället, och ha ett par snygga shortchaps till dem.

Har ni några tips på ridskor med snörning också?? De får gärna vara dyra (har sparat:o ) - huvudsaken är att de är snygga :love:

har du ngn bild på dom? vart finns dom att köpa då? (hemsida el så?)

jag gillar mounten horse,så skönt å fint läder..även modellerna är fina..men-stövlarna ser så "tjocka" ut...alltså själva "skon"...jag vill mer ha ngt stilrent å "klassiskt" typ..:idea:

ja men dina e ju skitsnygga!! men e dom inte typ skit hårda?
och som om jag inte blev sugen på att köpa dom dära "chapsen" på hemsidan du gav eller? alltså Hoppiboot - Leggings längre ner på sidan..DÖLÖCKRA juuu:love:
:angel:

har ett par high caliber och de är jkligt sköna , sköna att gå och rida i , sitttrer som gjutna !.

Jag har ett par från hansbo, i kalvskinn. Jättejäte mjuka. Lika mjuka attr ha på sig som chaps. Kostade runt 4000, men jag fick måttbeställa då jag har väldigt smala ben :angel:

oki,vart finns dom då??
vill helst ha mjukt läder:)

nu överväger jag SERIÖST att på något olagligt sätt sopa ihop 2500 spänn :angel:
har du dem tillsammans med scs3-stigbyglar också? hur känns det?

mina köpte jag i uppsala i sthlmsområdet vet jag itne , men borde finnas återförsäljare på deras hemsida , och de är ganska mjuka , och inte hårda som cavallo eller königs,

lollipopocoaster skrev:
nu överväger jag SERIÖST att på något olagligt sätt sopa ihop 2500 spänn :angel:
har du dem tillsammans med scs3-stigbyglar också? hur känns det?

hehe , spränga sparbössan ?
nä har dom inte tillsammans med plattorna ,men går lika bra ändå , bra fäste, , men om du har dom med scs3 plattorna blir det nog kanoners

oki..får väl ta å kolla upp det då:)

har du möjligtvis ngn bild å dina eller??

Liknande trådar

D
Utrustning Snart är det dags att byta ut ridskorna och shortshapsen jag investerade i när jag började rida för två år sedan och jag har nu fått för...
Svar
2
· Visningar
1 138
Senast: buu17
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 989
Senast: Salinero
·
B
Utrustning Hejsan. Jag ska beställa nya ridstövlar och skulle behöva lite hjälp. Jag är en shortchapstjej så jag har ingen koll på ridstövlar alls...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Buddahn
·
R
Utrustning Hallojsan Min första tråd här, som ni kanske ser. Jag känner att jag är ute på okänd mark lite här, men är ändå tacksam för all hjälp...
Svar
13
· Visningar
2 447
Senast: Wilfa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka