Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hör till god ton att meddela i förväg när det kommer någon, men det är kanske gjort? Ägaren kan ju inte veta att du inte har något att dölja och om veterinärbesiktningen är görs för att kolla "efter skicket" när hästen varit utackorderad hade jag difinitivt inte velat blanda in stallägaren om jag kunde undvika, mer ärn att meddela tider och att någon dyker upp.
Jag tänker inte snärja in mig i detta juridiska runt i kring detta, som tydligen är väldigt avanceratutan jag vill bara säga att jag förstår dig!
Jag vill inte ha folk springandes i stallet eller på min gård och om jag mot förmodan skulle ta en inackordering så vill jag absolut bli informerad om ifall "okända" personer ska komma och hantera deras hästar, eller vid händelser som veterinärbesiktningar, hovslagare, spekulanter osv (akuta situationer bortsett givetvis). Nu vet jag att jag måste skriva in det uttryckligen i kontraktet också. Alltid lär man sig något nytt, snart får man väl ha en meter långa kontrakt för varenda tänkbar händelseFörstår inte vad som hände med vanligt hyfs och sunt förnuft?