Nu ger jag upp - har någon bredband via satelit?

M

Moniq

Är nu less på vår sega landsortslina, som dessutom kopplar ur ett antal gånger varje gång man är inne :devil:.

Har kollat upp alla andra sätt och vi verkar stå sist i kön :( för bredband oavsett i vilken form.

Tiscali bla har bredband via satelit, men det kostar ju en rejäl hacka att få det installerat så det hade varit intressant om någon har erfarenhet av det.
 
Det jag har hört om bredband via satellit är att det är dyrt och att det itne är speciellt bra. Hastigheten på uppkopplingen var inte alls rolig. SÅ jag är nog lite negativ till det. :crazy:
 
Jag fick erbjudande om "bredband" från viasat, det var inte så dyrt. Jag tror det kostade 99kr/månad + trafkiavgift och installation på ca 2000kr. Men kom ihåg att du kan bara ta ner data från internet via parabolen, för att skicka måste du ff ha modem.

Har du funderat på ISDN, jo jag vet, det är hedenhös det också, men det är iaf dubbelt så snabbt om man vill och så kopplar det upp himla snabbt. Jag har en ganska bra router så den känner dynamiskt av om det behövs en eller två linor. Och så kopplar den ner så fort det blir inaktivitet på linan= spara pengar :d
 
Vare sig ISDN eller ADSL går att få här hos mig :(.

Det enda som står till buds är just satellit om jag inte vill köra vidare på modem och sega landsortslinan i ett antal år. Det hade jag iofs kunnat acceptera ett tag till, men oavsett operatör så kopplar ju dessutom eländet ur hela tiden - och det stör mig i högsta grad, då det tar flera minuter att koppla upp sig igen.

Utrustning och installation genom Tiscali (och LRF) kostar 16.000 numera samt drygt 700:-/månad. Då får jag 500 kbps ner och 140 kbps upp.

Eftersom det kostar en del :crazy: vore det intressant att få kontakt med någon som har erfarenhet av detta. Ingen som har, eller känner till någon med denna typen satellit-bredband :confused:
 
Gammal tråd men jag fick erbjudande om det här via min bank idag (Föreningssparbanken) och tänkte att du kanske var intresserad.
http://www.swepet.com/

Installationskostnad 2000 kr och sen olika månadskostnader beroende på hur snabbt man vill ha det (via FSB så blev det lite billigare).

/Erica
 
Hej och tack för tipset.

Har (äntligen) genom mitt jobb :bow: fått besked om att jag skall få 2-vägs bredband via sattelit. Sitter ju hemma och arbetar för det mesta.

Tyvärr blir det ingen obegränsad och snabb jul-surfning för grejjorna är restnoterade, men den som väntar på något gott..... osv

Ny dator blev det också :D men nu sitter jag och river mitt hår och darrar :crazy: - hur i hela friden dár skall man få över allt från gamla datorn. Jag som tycker det är svårt bara med alla sladdar :o. Det blir nog till att muta någon av killarna på datafirman så jag får ett litet hembesök ;).
 
Vilken tur att det ordnade sig så bra! :)

Ja, att få hjälp av en datakille (eller tjej! ;) ) är nog det smartaste sättet. Jag har min egen datakonsult här i rummet bredvid (min lillebror) men han har börjat bli snäsig och vill att jag ska lösa problemen själv! :eek: Numera kan jag nämligen lika mycket som honom - man lär sig genom att prova sig fram. :D

/Erica
 
Tja!

Jag har hört att o då spec om man surfar på vanligt modem så kan de bli störningar o krångel med uppkopplingen om inte telefonlinjen är helt perfekt då den e så känslig.

Har du sådana problem så ring till Telia o be dem skicka ut en gubbe för o mecka vid din telefonstolpe.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 835
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 635
Senast: Takire
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 747
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Före sommaren konstaterade jag med en lite uppgiven suck att jag behövde göra en halvhalt i matintaget igen, för att stoppa upp den...
Svar
0
· Visningar
318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp