Bukefalos 28 år!

Nu har hon somnat...

B

Bubbs

Nu har vår pärla fått somna. Tomheten och saknaden är enorm. Jag bara gråter och gråter. Även om jag vet att vi tog rätt beslut för hennes skull och inte ångrar mig en sekund vill jag inget hellre än att ha henne här. Jag vill att hon ska hoppa upp till mig i soffan och buffa på mig med sin torra nos. Jag vill höra när hon går på golvet, pratar när vi kommer hem, piskar med sin svans. Se henne busa i snön. Att hon ska vara som innan hon blev sjuk.
Vetskapen att aldrig mer ha henne här gör så förskräckligt ont!
Usch vad jag saknar henne.
Men det känns skönt att veta att hon iaf har det bättre nu, nu slipper hon ha ont!
 
Sv: Nu har hon somnat...

Varför fick hon avlivas ???? :(
Ska evt ta bort min 4 åriga kille i morron pgr av att han har fått en kraftig Bukspottkörtelinflammation och agg i skallen. Men ja vill inte ge upp heller på något vis. Tröstkramar och ja vet hur svårt det är att ta det där beslutet. :cry:
 
Sv: Nu har hon somnat...

Tack! Lycka till imorgon, hoppas det går bra!
Finns ett tidigare inlägg om det. Hennes allergi tog överhanden skulle man kunna säga. Det enda som hjälpte henne var kortison men även det blev hon "allergisk" mot enkelt förklarat.
 
Sv: Nu har hon somnat...

Jag skickar en tröstkram.
jag vet hur svårt det är, min hund vandrade vidare till regnbågsbron för snart tre månader sedan:cry:
 
Sv: Nu har hon somnat...

Tack !!

Jag har inte varit inne på jääättte länge så ja har inte läst alla trådar ännu :p ja jag hoppas att jag slipper avliva honom då han är mitt allt killen. :cry: men har jag inge val ja då måste jag tyvärr det.
 
Sv: Nu har hon somnat...

Det är enda gången det är jobbigt att ha djur, när man måste ta beslutet om att låta dom vandra vidare. Än har jag förhoppningsvis många år kvar med min lilla kille men jag bävar för den dagen jag måste ta ett sådant beslut.:(
 
Sv: Nu har hon somnat...

Måste fatta mitt beslut i morron suck suck suck :cry:
 
Sv: Nu har hon somnat...

Usch vad hemskt det är. Hade nog bara fokuserat på beslutet och själva avlivningen, inte insett att tiden efter skulle bli det värsta... Det är så tomt. Saknaden är så stor. Ser hennes tassavtryck i snön. Väntar på ljuden efter henne, det är så tyst. Har börjat plockat bort hennes saker. Näe, fy vad tungt det är.
 
Sv: Nu har hon somnat...

Åh jag beundrar er ändå för att ni är så kloka och gör vad som är bäst för djuret. Jag vet hur det är, jag saknar nästan min jycke mer NU än för tre veckor sen när han togs bort :cry:

Kram på er!
 
Sv: Nu har hon somnat...

Tack! Känner mig dock inte klok nu. Skulle bara vilja vrida tillbaka klockan och ändra beslutet. Men så sansar jag mig och tänker att det här är det bästa för henne. Jag VET ju det. Och jag ångrar mig inte. Tanken är bara helt igenom egoistisk. Vi satt och tittade på kort igår kväll och när vi såg hur fin hon varit mot hur hon såg ut nu så insåg vi hur dålig hon verkligen var. Även om vi visste det så var det skönt att ha "bildbevis".
Men det gör ändå ont... Saknaden och tomheten är enorm...
 
Sv: Nu har hon somnat...

Ja det gör det verkligen. Trodde dock inte det skulle vara såhär jobbigt iom att hon var så dålig. Men nu är det lätt att bara komma ihåg den friska och glada hunden...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
4 744
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 160
Senast: AnneB
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är så hjärtslitande tomt utan fyra tassar omkring mig. Hans matskålar är nu undanplockade. Men sovkorgen ligger kvar. Det spelar...
Svar
12
· Visningar
1 445
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 966
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp