Nu har jag beställt täcke!

cactuspower

Trådstartare
:bump: :bump: :bump:

Ett Bucastäcke !
Camelfärgat. :) Borde väll passa bra på min fuxa?

7049.jpg

Landora021.jpg

Beställde från Stigsbergs gård. :)

Sv: Nu har jag beställt täcke!

Det var tjusigt, och borde nog passa din häst som handen i handsken- vad gäller färgen i alla fall! :)

Det borde passa tycker jag iaf.

Vi måste få se bilder när det sitter på hästen när du fått hem det :)

Vad bra att det är fler än jag som tycker att färgen borde passa o allt. Var i Örebro och kikade på täcket i går men tyckte att priset var lite saftigt (1495:-) även fast jag måste erkänna att jag var såå himla nära på att köpa det redan där.. vart himla sugen.. De hade ett i 145 inne!

Men tur som jag var så valde jag att avvakta lite till, himla bra det för när jag kom hem och googlade på bucastäcken hittade jag till stigsbergsgård och de hade månadserbjudande med 30% rabatt på just det täcket ! :banana:

Jag ni ska få bilder, det lovar jag. :D

Ska köpa ny grimma också som matchar, men väntar antingen tills det blir scandinavium eller så beställer jag en bucas grimma i matchande färg hos börjes framöver.

Annars får hon ha en lädergrimma (brun då) att ha i hagen med. :)

haha är du oxå ett matchningsfreak :D

Jag oxå lite, har täcke å grimma i samma färg men måste säga att det inte är lätt att hitta ett blått grimskaft i den rätta blåa färgen, inte ens när det är menat att macha så matchar färgen :rofl:

Jo det är jag absolut! :D

Har just nu brunt träns för jag har helt enkelt insett att det lönar att vänta sig till det är dax för gbg (eurohorse mässan, det är ju inte långt kvar!) tills jag ska köpa ett svart.

Hade förut en brun träns nämligen och det matchade så himla bra med föregående sadeln. Egentligen skulle jag ju allra helst ha en brun dressyrsadel nu också, men eftersom hon bara är 5 och kommer ändra sig ganska mycket även den närmaste tiden kändes det ganska lönlöst och bry sig om färg på sadeln..

Därför är nudvarande sadeln svart (Köpt beg. annars hade jag ju köpt brun i af!) så nu mååste jag ju ha ett svart träns också! Vill ha ett Hubertus. :)

Så känner jag oxå, vi ska låna en westernsadel nu medans vanliga sadeln är inne på byte utav sitslädret pågrund av olycka å då känns det som om att jag nästan måste köpa ett ljust brunt westernträns till henne :angel:
Fast jag såg ju ett som var kannonsnygt fast det var svart, jag tycker om svart utrustning. Passar bra på min ponny som är brun. Svart å rätt blå å rätt grön är så snyggt :love:

Träns är alltid bra att ha (råkar ha sisådr 4-5 stycken själv .angel: dom bara ramlar in på något sätt :D
Jo en femåring ändrar sig ganska fort, har fått byta sadel själv till min ponny någrta gånger å henne köpte jag när hon var över 10 år (fast det är bara bomvidden som har ändrats på henne). Men det är ju alltid roligt med nya grejer om vi bortser ifrån hela plånboken grejen...

Jäkla skit :mad:

Nu var täcket slut på Stigsbergs (!) i den storleken jag ville ha... suck

Senast ändrad:

Liknar ett bucas jag såg på granngården. Snygg färg på det irl.

Japps det är det.. usch nu vet jag inte hur jag ska göra. Det är ju inte långt kvar till scandinavium heller men jag skulle behöva nytt täcke Nu. suck suck suck...

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 524
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025