Nu har valparna kommit!! *vavva*

Ramona

Trådstartare
Nu äntligen har Stacey fått sina valpar. Jag visste redan innan att hon skulle få 3 st, för vi röntgade magen i måndags. :)

Kl 6 på morgonen drog det igång, men vid kl 10 så kom krystvärkarna igång ordentligt. Kl 12.00 syntes vattenblåsan och 12.30 var den ute. Men första valpen tog tid på sig. Den (en mörk tik) kom inte förrens kl 14.20 och då med sätesbjudning. Stacey var lagomt trött och fick dessutom illaluktande gröna flytningar så vi åkte in till Blå Stjärnan och hon fick dropp. Vet konstaterade att det inte var så farligt med flytningarna utan säkert bara en valp hon resorberat.

Kl 18.02 kom andra valpen. Också den en mörk tik. Tredje valpen kom 19.44 och det var en hanne som också var mörk.

Allting gick bra. Bebbar och Stacey mår primafint! Jag fick sova på golvet inatt bredvid Staceys igloo, för hon som annars är van att sova i sängen tyckte att hon skulle ligga i sängen med valparna trots mina idoga försök att sedan flera veckor tillbaka vänja henne vid att sova i igloon.

Första valpen är ute:
normal_1hemma6.jpg

Stacey, med dropp, med två sovande valpar:
normal_1Bl%C3%A5Stj%C3%A4rnan05.jpg

Fick dem till att dia för att köra igång värkarna till sista valpen:
normal_1Bl%C3%A5Stj%C3%A4rnan01.jpg

Andra tiken diar *closeup*:
normal_1Bl%C3%A5Stj%C3%A4rnan06.jpg

Alla tre är ute så vi väntar på efterbörden:
normal_1Bl%C3%A5Stj%C3%A4rnan11.jpg

Den kom inte så vi fick spruta med oxytocin.

Hemma, välbehållna i en enda hög:
normal_2Andradagen4.jpg

Sv: Nu har valparna kommit!! *vavva*

Ettan - tik på 95 gram:
normal_Ettan2.jpg

Tvåan - tik på 88 gram:
normal_Tv%E5an1.jpg

Trean - hane på 88 gram:
normal_Trean3.jpg

De är inte ett dugg söta än, bara fula. :angel: Men om 2 veckor kommer de att ta form. Fler bilder kommer då ifall ni vill.

De är visst söta din tokstolla!!!:love: Bedårande! Bara tanken på hur ursöta de kommer att vara inom några dagar :love:

*jag sk inte ha fler hundar, jag ska inte ha fler hundar, jag ska inte ha fler hundar:angel:*

Jag måste, enligt info, lägga till att valparna föddes igår. Alltså den 3 januari 2009. :)

Vadå fula ,lite råttlika :D men bedårande söta. Grattis till 3 fina valpar. Ska du behålla någon själv? En av tikarna hade inte varit fel ,men jag har ju redan två små coh fler sak det inte bli just nu.

Mina föräldrar ska ha en av tikarna som fodervärdar till mig. Får se när de blir lite äldre vilken jag behåller.

Har man två kan man lika gärna ha 3!! ;) :idea:

gud va pluttiga.
väntar med spänning på att de ska växa och bli ännu gulligare:love:

Grattis till småttingarna! Men vilken utdragen förlossning, skönt att det löste sig på naturlig väg i alla fall.

Men vilken utdragen förlossning, skönt att det löste sig på naturlig väg i alla fall.
Gissa hur nojig jag var då? Men jag är superglad att vi slapp snitta. Det är inte alls skoj med tratt och valpar.

Gissa hur nojig jag var då? Men jag är superglad att vi slapp snitta. Det är inte alls skoj med tratt och valpar.

Det förstår jag! Man går ju upp i atomer när det blir segt och utdraget och hela tiden osäkert om det kommer lösa sig eller om man ska bli tvungen att snitta trots allt. Ska det nu krävas snitt är det lika gott att det sker direkt utan tvivel än att man får skicka in en trött tik på op efter många timmars födsel för att snitta ut sista valpen eller liknande... Ingen av mina snittade tikar har dock haft tratt eller brytt sig ett dugg om såret, men kul är det inte ändå. :(

Stort grattis till de 3 små småttingarna! Skönt att alla mår bra och är välbehållna!:laugh:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 322
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 621
Senast: Armani__
·
Övr. Hund I morse fick Betsy tre valpar och allt har gått jättebra. Jag tror inte det kommer fler för hon ligger lugnt o diar dem o sista föddes...
Svar
4
· Visningar
6 675
Senast: Ploppi
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 641
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka