Nu har vi provat western!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Fina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 185
Sv: Nu har vi provat western!

Den känslan får man ju när man hittar rätt oavsett vilken inriktning det är. :laugh:
(och jag önskar att alla ryttare ska hitta dit)[/QUOTE]

Det har du rätt i. Man ska vara nöjd när man hittar det som passar både häst och ryttare oavsett vad det är. Jag tycker western är roligt och jag har så mycket möjlighet till hjälp eftersom vi har duktiga westernryttare i vårt stall vilket underlättare omskolningen för mig.

:Djag och några andra i stallet ska anmäla oss på helgkurs hos vår tränare i sommar. Blir ju nästan som när man åkte på ridläger när man var liten :love:
Känner samma barnliga sprudlande glädje när man tänker på det iaf :angel:

Helgkursen är så himla roligt. Dels för träningens skull och för att man få se de andra ryttarnas framsteg och sedan omge sig med människor som har samma intresse som en själv. Man kan prata häst och ridning hur mycket som helst utan att någon suckar. suveränt.:love:

Har fått för mig att du inte rider western. Men man kan ju ha fel.

Jajamän! Men det skulle ju såklart vara roligt att skaffa en westernsadel, nu när jag fastnat lixom :D Har kollat till den engelska sadeln nu sålänge, den låg lite halvdant efter dräktighet och så, men det räckte med en tjock padd till att börja med så blev det helt okej enlgt dom som kan ;)

Ja, det gjorde vi ju! ;) Man kan inte tro att den damen är 22 år. Hon är så fin i kroppen :) Kände att vi faktisk gjort en hel del framsteg på två veckor. Fina blev som en filbunke inne på banan. Propeller utanför :angel: Hon är inte så van att åka runt... Men det märks att hon trivs eftersom hon blev så lugn så fort vi kom in och började rida :love:

Vi lär dyka upp varje gång, det skulle få vara nåt väldigt stort som händer för att stoppa mig från att åka dit :p

Tack, ja hon ser väldigt fräsch ut för sin ålder.

Jag har också märkt att det är väldig skillnad att rida, ångrar bara att jag inte började för flera år sen när pållan var lite yngre....
Det jag gillar bäst är att det ska vara enkelt och lätt att rida, inte sitta och driva och hålla ihop...

Jag kommer också fortsätta, hur ofta kommer dock bero på pållans form. Hon har tyvärr perioder då hon är stel och då är skritt i skogen som gäller och inget arbete på ridbana.
Men ses säkert fler gånger!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka