Nu har vi varit hos vet...

S

skorpan

Jag skrev här om min hon katt som hade kissat i mina förtöljer, och att jag tyckte att urinen såg konstigt ut och känndes som olja.
Vi åkte till vet för dom trodde det kunde vara socker i urinen. Inte det lättaste att ta min katt till vet hon är livrädd, hon slås för sitt liv.
Jag hade inte kunnat ta ett urinprov på henne, så vi skulle ge henne lungnande och vet skulle trycka ut lite urin..
Efter många om och men så "sover" hon och vet tar sitt urin prov.
Det vissar att allt är hellt perfekt, inget socker, inget blod, perfekt ph osv osv.
Men det känns inte rätt där är något som inte stämmer, men vad. Känns så dumt att prata i mot vet när alla prover är bra.
I morse när jag jag tog lite papper på mitt skrivbord hemma så var papperna misstänktsam gula. Så nu har hon varit där oxså och kissat. Ringde vet och dom sa att nästa steg är att ta blodprov på henne, men då måste vi ge henne lungnande igen så jag vill helst inte det. Hon är livrädd sket ner sig totalt när vi var där nu i veckan. Vad tror ni och vad hade ni gjort.
 
hej der,bra att du tog henne till vet.dock synd att dom inte hitta nått fel...jag hadde nog tagit in henne igjen till vet,trots att hon blir så rädd,det är ju faktisk det bästa för kissen :crazy:
karnsje dom hittar nått denna gång,säg åt dom att ta dom prover dom kan ta medans hon är lugnat,så slipper ni karnsje återbesök igjen och samtidigt karnsje vet hittar det som är fel.
lycka till,och krama kissen från oss.
 
Hejsan!
Om jag vore du skulle jag nog ha tagit katten med mej till en djurhomeopat och får diagnosen "direkt" och ev. mediciner -endast naturmediciner-.
Det blir för stora veterinärkostnader om man åker ut och in flera ggr med katten om dom inte hittat ngt fel. ;)

------------
www.bokebacken.com
http://hem.passagen.se/aspbarkfoder/
 
Tänk först på att veterinärmedicin
är baserat på forskning och så vitt
jag vet så finns det ännu inte någon
forskning som bevisar att homeopatmedicin
verkar.
Varför skulle en homeopat hitta felet om
inte en veterinär gör det?
 
Tack för tipsen. Jag ska höra mig för om en djurhomopat.
Det kanske oxå hjälper mot hennes allergi.
Ska prata med vet nästa vecka igen. Fick en tablett som var mot uvi och var lite smärtstillande, ska se om dom hjälper.
:bow:
 
Svar till Stoppard:
visst,det blir säkert bra att åka till veterinären FLERA ggr utan det ger ngt resultat! :devil:
Jag är öppen mot olika förslag, skulle man rekommendera att man tar katten med till en djurhomeopat då GÖR jag det!
Det kanske inte är "bevisat" att homeopaten ger ngt,men jag själv har varit hos en nere i Ulricehamn när jag bodde i Herrljunga.
Och det ska visst ge ngt resultat för djuren,med. Det gäller även osteopater, akupunktörer och equiterapeuter, med flera.
Så varför ska det inte funka?????

------------
www.bokebacken.com
http://hem.passagen.se/aspbarkfoder/
 
Visst är jag skeptisk, men jag säger
inte att det inte funkar. Jag frågar
hur det skulle fungera för jag skulle
gärna vilja veta hur en homeopat ställer
diagnoser. Tala gärna om för mig hur det
fungera, det vore trevligt att höra från
någon som är insatt.
Jag har själv provat akupunktur efter remiss
från min läkare, men jag skulle inte göra det
utan att veta vad det är som orsakar mina smärtor.
 
Svar till Stoppard.
Kära buke-vännen,
Visserligen förstår jag helt klart att man ibörjan är SKEPTISK till detta!!
Det var jag i början,så jag kan lugnt säga att jag förstår dig!
Själv har jag varit hos en homeopat i Ulricehamn för nåt år sedan,och jag var väldigt nervös att jag inte visste hur de brukade bära sej åt och trodde att dom skulle hitta cancer eller några konstigheter på mej.
Men efter att han tittade rakt igenom ögonen på mej och talade om för mej att jag hade problem med magen (dvs.magkatarr) och sedan sa han att jag hade sneda höfter som gjorde att jag inte kunde riktigt gå "normalt" :o
Och så skulle jag kunna tro att djurhomeopater kan hjälpa djuren,men man MÅSTE visserligen anlita en veterinär först och främst för att fastställa en så kallad diagnos på djuret om det har ngt problem som veterinären eventuellt kan hjälpa.
Men om veterinären INTE hittat någonting fel på djuret,får man lov att gå till djurhomeopaten med djuret och då får man se om det ger ngt resultat.
Men man ska rådfråga veterinären om man kan gå till en djurhomeopat med djuret, eller så kan man göra det.

Jag har också varit med om en gammal travarvalack som behandlats av en akupunktör med goda resultat. :)

Men det finns ju också skitstövlar till veterinärer,också!
:devil: Och man får lov pressa på dom, om man vill gå vidare med undersökningar på sitt älskade djur. ;)

--------------
www.bokebacken.com
http://hem.passagen.se/aspbarkfoder
 
Börja med att ta blodprov, eventuella sjukdomar ska vara uteslutna av veterinär INNAN man kontakatar en homeopat anser jag. Min katt var dålig för några år sedan, och veterinärer konataterade efter mycket om och men astma.Har prövat med olika typer av homeopatmedel men det hjälpte inte överhuvudtaget.Ger henne en liten liten dos kortison varje dag, så hon märker inte av sin astma alls :)
Alternativmedicin KAN vara bra, min häst fick akupunktur(av en vet.)i ett halvår,och det gjorde susen för hennes onda muskler!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 638
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 396
Senast: tott
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 871
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp