Bukefalos 28 år!

Nu i juletiden

M

Millimetern

Är det någon mer än jag som har hört att saffransbröd är giftigt för hundar??

Jag har suttit i två timmar nu och sökt på alla sidor jag kan tänka mig och det enda jag hittar är det här
 
Ingen aning... jag har bara hört att choklad ska vara det...
 
Ja, saffran är giftigt i stora mängder. Men det gäller inte bara hundar utan även människor. Det är alltså inget att vara orolig för om man bara ger hunden lite grann och inte själv smäller i sig mer än tjugo lussebullar om dagen :p!
 
Hum men jag har hört att det är farligt bara att ge en liten bit också...

skulle lätt kunna knöla i mig 20lussebullar om dagen!! :d
Men hur skulle man se ut då :D
 
Saffran är ett gift. Hundar och människor tål gift olika. De kan bli sjuka av ganska små mängder saffran och choklad tyvärr!
 
japp, saffran är giftigt i för stora mängder. dessutom är allt vetebröd olämpligt för hundar då det lätt fastnar i tänderna.
 

Liknande trådar

Hundträning Var på en träningstävling igår (brukslydnad) och enligt tävlingsledaren och en annan deltagare (båda erfarna) får man inte ha kedja...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 654
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp