Bukefalos 28 år!

Nu i juletiden

M

Millimetern

Är det någon mer än jag som har hört att saffransbröd är giftigt för hundar??

Jag har suttit i två timmar nu och sökt på alla sidor jag kan tänka mig och det enda jag hittar är det här
 
Ingen aning... jag har bara hört att choklad ska vara det...
 
Ja, saffran är giftigt i stora mängder. Men det gäller inte bara hundar utan även människor. Det är alltså inget att vara orolig för om man bara ger hunden lite grann och inte själv smäller i sig mer än tjugo lussebullar om dagen :p!
 
Hum men jag har hört att det är farligt bara att ge en liten bit också...

skulle lätt kunna knöla i mig 20lussebullar om dagen!! :d
Men hur skulle man se ut då :D
 
Saffran är ett gift. Hundar och människor tål gift olika. De kan bli sjuka av ganska små mängder saffran och choklad tyvärr!
 
japp, saffran är giftigt i för stora mängder. dessutom är allt vetebröd olämpligt för hundar då det lätt fastnar i tänderna.
 

Liknande trådar

Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: Celinehenn
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 115
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
2 793
Senast: Santoxen
·
Övr. Hund Finns det? Med tålig menar jag att den ska klara av 37 kg explosiv boxer som både segdrar och kan göra rejäla ryck. Inte utfall mot...
Svar
12
· Visningar
930
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp