Nu ska dressyrfånen starta western igen...

Håller med föregående angående stopp och rundown. Kan inte hästen göra en bra slidestop så är det ingen idé att gasa på. Då blir det sämre poäng än att ta det lugnt o bara stanna. Studsar hästen istället för att glida så ser det bara illa ut. Ta det då hellre efter hästens förmåga.

Lycka till!
 
Nu har jag startat!

Tänkte bara meddela hur det gick!

I WH blev jag sist (8:a av 8 stycken) och det tror jag beror på att jag gjorde ett litet etikettbrott eftersom jag inte hörde att klassen startat och därför kom för sent till uppställningen, för det kändes gå bra att rida i övrigt. Lite pinsamt!

I WR fick jag ta revansch och blev 2:a av 13 stycken! Spirre tittade till på bommen i övrigt bra.

I WP blev jag lite fundersam på om jag skulle visa jog eller trav när de begärde trav och inte kunde jag dra några slutsatser av att titta på de andra heller. Jag tänkte att de kanske begär jog senare och travade på så jag tror att om jag istället joggat så hade det blivit en högre placering men jag blev dock 4:a av ca 12-13 stycken.

I RE gick ridningen ganska bra - jag hade inga minuspoäng på själva rörelserna förutom stoppen innan rollback men däremot så missade vi ett galoppombyte och jag fick inte till det förrän ganska sent på den nya volten så vi fick några straffpoäng och blev därför 8:a av 10 stycken. Om jag hade fått till galoppombytet hade jag legat bland de 3 bästa...

Det var en bra domare som mer än villigt förklarade vad man gjort för fel om man frågade och det är ju bra när man är nybörjare.

Nu har jag dessutom införskaffat westernsadel så nästa år får ni se upp! :-)

Tack för alla råd jag fått av er på den här tråden! De hjälpte!

/Camilla
 

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 903
Senast: Pyrran
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 274
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 228
Senast: QueenLilith
·
Dressyr hej! Är en tjej på 14 år som tävlar på lätt c-lätt b nivå i dressyr på min d-ponny. Tränar även vissa delar ur lätt A1, så har vi tur...
Svar
5
· Visningar
2 097
Senast: Emma2000
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp