Bukefalos 28 år!

Nu ska uppsägning göras Hjälp!

Sv: Nu ska uppsägning göras Hjälp!

Usch, det är jättetråkigt när vuxna människor beter sig så. Håll huvudet kallt bara, gör rätt själv och försök bortse från allt snack efteråt. Om de beter sig så mot alla som flyttar så förstår nog omgivningen att man ska ta vad de säger med en nypa salt.

Hoppas att du får det bättre på nya stället.
 
Sv: Nu ska uppsägning göras Hjälp!

Omogna människor finns både till höger och vänster..

Men lycka till och försök vara vänlig. Vilket jag nog tror att du är. Och om det känns rätt för dig så kan du ju dra en vit lögn om att du inte har råd att ha hästen där / närmare till andra stallet / din kompis har sin häst där, ja vad som helst.. :)
 
Sv: Nu ska uppsägning göras Hjälp!

Nu ska ni får höra hur det gått! HERRE JÖSSES säger jag bara.

Det börja med att jag ringde o berätta om att jag kommer flytta min(a) till ett annat ställe pga att jag vill ha bättre träningsmöjligheter osv. Inget problem så långt. Vi prata rent allmänt ett tag till o la på lurn.

X antal timmar senare så får jag ett sms där det står: "Tack för den här tiden,hoppas vi kan hålla kontakten. Ta hand om dig. Kram!" PUUUST dom tog det bra, va har jag oroat mig för?

Ytterligare X antal timmar senare: Får ett sms till: " Vi har låst sadelkammaren o gömt om nyckeln o du kommer inte in där för vi har en del att diskutera" Telefonen ringer o i telefonen e en rabiat hyresvärd: "Du e en j-a lögnare, du flyttar i från det finaste stallet i hela länet,du måste hata mig som gör såhär osv osv"

Jag e otroligt duktig o behåller lugnet frågar vad det e frågan om? Varför det helt plötsligt blivit såhär när det för ett par timmar sen va bra. Till svar får jag absolut ingenting bara massa svordomar o hot om att dom ska göra livet surt för mig.

Jag har verkligen absolut ingen aning om hur det har blivit såhär. Jag har alltid betalat hyran i tid. Dessutom har jag ju den här månaden betalat alldeles för mkt. Jag har alltid skött om min häst. Jag har gått med på alla deras påhitt= hagbyten,boxbyten,byggt hagar,mockat åt deras hästar,hjälpt till på träningar som hästskötare m.m. Jag har för att va helt ärlig vart en rätt bra hyresgäst. Jag har aldrig snackat skit utan har jag tyckt ngt har jag försökt att säga det, vilket inte alltid varit så lätt med tanke på hur arga dom blir när dom får kritik.

Jag ordna med nyckeln till slut o nu e hästen flyttad o jag behöver aldrig mer sätta min fot där, vilket e jäkligt befriande.

Kan även tillägga att jag fick ett sms idag oxå där det stod: "Hoppas vi kan stryka ett streck över det här o fortsätta som vänner." Ska jag tolka det som en ursäkt?
 
Sv: Nu ska uppsägning göras Hjälp!

Ha, jag känner igen det där beteéndet!

Det där sista sms:et, skit i det bara. Har de uppfört sig så knäppt är det garanterat inte en förlåtelse :crazy:

Hoppas ni har det på bra på nya stället! :banana:
 
Sv: Nu ska uppsägning göras Hjälp!

Känner igen detta! Jag stod i ett stall för ett tag sedan där jag trivdes mkt bra. Fint stall, bra hagar, privat ridhus och mkt bra rutiner med fodring osv.. Fanns inget att klaga på och det gjorde jag ALDRIG heller! Jag kom mkt bra överens med stallägaren.
Med tiden försämrades underlaget i ridhuset så pass mkt att jag fick svårt att rida där överhuvudtaget. Det regnade mkt den hösten så det blev väldigt tungt och blött i spånet. Att träna tölten som kräver ett lite fastare underlag var inte att tänka på!
Nämnde lite smått för ägaren att man kanske borde försöka dika upp runt ridhuset eller på något sätt leda bort allt vatten som rinner dit. Men hennes lösning var att ösa på massa mer spån så det istället blev ÄNNU värre och tyngre, trots mina råd innan att det inte kommer hjälpa!
Jag bestämde mig för att flytta då ridhuset var en stor anledning till att jag valt just det stallet. La fram det lungt och fint och förklarade att jag trivts mkt bra, men tyvärr måste stå någonstanns där jag kan träna. Hon blev helt jävla skitsur! Började häva ur sig fruktansvärt otrevliga saker som att jag tydligen bara hade klagat på allt och snackat skit om henne. Missnöjd med hästarnas skötsel var jag tydligen också.... Hon tyckte det var skönt att jag skulle flytta för hon hade ju aldrig gillat mig ändå....!
Snacka om att få panik och försöka försvara sitt stall, eller vad det nu var människan sysslade med??
Jag hämtade transporten och packade in hästen och flyttade med omedelbar verkan! Var både fruktansvärt arg och lessen och som tur var fanns inget skrivet kontrakt så det var bara att åka...Jättetråkigt när en vuxen människa har NOLL social kompetens eller hyffs!!
Inte så konstigt att det väldigt ofta annonseras ut en tom box där....Skulle bara vilja varna andra stackare som går på hennes trevliga sätt i början.
 
Sv: Nu ska uppsägning göras Hjälp!

Det låter som en människa som inte har redskap att hantera sina känslor och som har väldigt dåligt självförtroende. Finns många därute.

Vad skönt att du fått det gjort iallafall. Hoppas du och din pålle trivs på nya stället och att det funkar bra med nya pållen.
 
Sv: Nu ska uppsägning göras Hjälp!

Oh herregud! Vad e det som händer med folk? Det bästa man själv kan göra e nog att hålla huvet kallt o inte ge igen med samma mynt.
 
Sv: Nu ska uppsägning göras Hjälp!

Oh herregud! Vad e det som händer med folk? Det bästa man själv kan göra e nog att hålla huvet kallt o inte ge igen med samma mynt.

Tyvärr känner jag igen beteendet, dock inte riktigt lika illa som i ditt fall ;) Men som sagt, hålla huvudet kallt är det bästa. Även hålla huvudet (lagom) högt, man ska inte behöva skämmas för att man flyttar. Driver man en verksamhet får man räkna med konkurens och att människor ibland väljer ett annat alternativ än ens eget...

Lycka till med nya stallplatsen! :)
 
Sv: Nu ska uppsägning göras Hjälp!

Låter som om stallägaren har vissa mentala problem, ärligt talat...


Lycka till i det nya stallet.
Och du förtjänar mer än deras sätt att behandla dig!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas jag har lagt detta under rätt annars får den gärna flyttas! Hej! Jag har ett problem - har en medryttare sedan 1 ½ månad...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 502
G
Hästmänniskan Jaha, så har det kört ihop sig... I november -08 tog vi in en hyresgäst i vårt stall. Vi hade igentligen inte tänkt göra det, men...
Svar
15
· Visningar
2 661
Senast: Gargoyl
·
J
Hästmänniskan Hur mkt kan man egentligen kräva som hyresgst i ett stall? Jag betalar ca 1800kr för min stallplats då ingår begränsat med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 772
Senast: ricca
·
J
Hästmänniskan Ska försöka fatta mig kort. Jag står i ett medelstort stall ca 5km från närmaste stad. (Inga bussförbindelser.). Jag har stått där i...
Svar
5
· Visningar
1 590
Senast: Diplomaten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp