Bukefalos 28 år!

Förbannad? Nu behöver jag råd!

J

JennyTuff

Ska försöka fatta mig kort.

Jag står i ett medelstort stall ca 5km från närmaste stad. (Inga bussförbindelser.). Jag har stått där i snart 3år, förr drevs stallet av en annan vi betala då 1600kr då ingick strö,betfor,havre/korn,mineraler,hö ridbana alla tjänster. Visst det var billigt men det sköttes inte särskilt bra,mkt oregelbundna tider o han som hade det va lite halv knasig.

Nu är det två andra som tagit över det o dom tar närapå 2000kr i månaden då ingår 8kg hö,1,5kg korn/havre 4spånbalar i månaden. Ingen ridbana. Nu på sommaren betalar vi 1000kr/månaden så ingår boxen (om man måste stalla in ngn dag) o hage.

Nu till alla problem. Det börja med att dom ska 200kr extra i månaden om man vill låna ridbanan? vad e det om? Så har jag aldrig varit med om att det funkar. Från början skulle sommarhyran legat på 600 o då fick vi ha boxen o stallet när vi ville. Men istället höjde dom o sa att tillsyn plus vatten till hagarna ingår (ditkörande av vatten).

Jag har min häst i en hage som ligger väldigt långt från stallet o jag får köra vatten i dunkar varannan dag,eftersom ingen annan gör det. dom skulle sätta dit en sån bauta "cistrern" (stavas?). Men sket i det. Min andra häst går i en hage nära stallet. Igår hade hon rymt eftersom det inte finns el i hagen hon står nu ihop med sin polare i en gammal vinter hage. Och dom ska fixa hagen när dom orkar o har tid!

Nu blev det långt ändå o listan kan göras ännu längre på allt skit som varit o är. Berättar gärna mer men vill ha lite feedback på vad man kan göra om man nu kan det? Eller e det normalt att det funkar såhär? Tacksam för svar
 
Sv: Förbannad? Nu behöver jag råd!

Inte för att jag är särskilt insatt i det här men om ni har något sorts avtal/kontrakt (muntligt el. skriftligt) där de bestämt att ni ska betala 600 kr för "sommarperioden" och där det då ska ingå påfyllning av vatten, och tillsyn, då är det väl ändå deras ansvar att uppfylla det..? :crazy:

Det är väl också stallägarens ansvar att se till att "anläggningen" är säker och se till så att allting fungerar? :confused:

Jag spånar men i vilket fall så tycker jag att detta borde vara självklart för en stallägare att se till anläggningen, elr.?
Låter som "konstiga" stallägare du har fått, kan inte vara roligt :crazy:
 
Sv: Förbannad? Nu behöver jag råd!

Är jag inte nöjd med förändringen eller hur det sköts så flyttar jag helt enkelt. Söker nytt stall till hösten som det är nu.
 
Sv: Förbannad? Nu behöver jag råd!

Ja, helt klart att de ska sköta vad som sagts!Men jag tänkte mer på ridbanan,såg att du inte fått så mkt svar på den frågan...

200kr/månad för en ridbana, ni ska alltså betala 2400kr/år för att få rida på den? :eek:
Nu vet jag ju inte vart ni bor,priserna är ju skyhöga på vissa ställen, men jag hade aldrig betalat 2400kr om året för att få rida på en utebana...låter himla mkt tycker jag.
Har heller inte vart med om att man betalar månadsvis heller, såvida man inte bokat ridbanan för att ha den för sig själv nån timme (lektion eller liknande) och då betalar man ju för det man har bokat. Annars så har man väl kanske en typ av annläggningskort som gäller hela året?
 
Sv: Förbannad? Nu behöver jag råd!

Har aldrig varit med om att man ska betala extra för ridbana... Och, 200kr i månaden. Nej tack!!

Jag skulle se mig om efter en ny stallplats!
 
Sv: Förbannad? Nu behöver jag råd!

Begär ett skriftligt kontrakt med utförliga punkter om vad som skall ingå i sommar och vintertider. Jag har lärt mig att muntliga avtal sällan håller i samband med många "hästmänniskor" och pengar.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 149
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 869
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Är lite nyfiken vad ni som står i kollektivstall betalar och vad ni får i det priset. Sen undrar jag vad ni skulle tänka er att...
2
Svar
33
· Visningar
3 634
Senast: iNHALE
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 407
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp