"NU SLUTAR DU!!"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessa ord är ju välbekanta från annat håll, men nu var det chefen som kom och sa åt mig att det var dags att sluta och "gå hem" (trodde hon ja :rofl: ) för dagen.
"Jag ska bara..."
- Nej, du har gjort ditt för idag! Det är rent och fint nu, resten kan du ta på måndag! :)
Happ. Okejrå :D

Möte den 18:e, funkar det så här bra fram tills dess ska jag höra om jag kan få lite mer tid, typ 1,5-2 timmar/dag istället :D
2 timmar om dagen, är inte det typ 20%?
Vem fan har någonsin kunnat tro det?!
Tänk om det hade gått att få en riktig anställning istället. Hur kul hade inte det varit??? Jag både känner- och inte känner - mig som en i gänget.
Jag menar, alla är ju härliga människor, men det är inte lätt att komma in i ett gäng som redan är tight på ett helt annat sätt och som dessutom faktiskt jobbar "på riktigt".
Men jag klagar verkligen inte. Jag sköter mitt, jag gör det bra (speciellt med tanke på att jag blev inkastad direkt och inte ens fick några instruktioner om hur jag skulle göra. Löste det på egen hand, men ändå) och får beröm och uppmuntran DAGLIGEN av kunder och besökare.
Så jäääävla roligt! Blir så himla himla glad! :love:
Tyvärr hinner jag ju inte prata så mycket som jag skulle vilja, just pga den begränsade tiden. Men jag är ju alltid kvar sen ändå så det finns alltid någon att prata med :rofl:
(Eller bara spana på...ibland :angel: ) bara känslan av att vara uppskattad, lyckas vara SJÄLVSTÄNDIG, och göra något BRA. Det är så sjukt värdefullt för mig.

Återstår att se om jag blir medbjuden på lunchen de ska ha om 2 veckor...lite surt vore det ju annars men jag förstår ju om det "bara" är de anställda liksom.

Oh well, kul är det - och duktig är jag! Helt sjukt grymt! :banana:
 

Kul att du gillar det och att det fungerar för dig! Håller tummarna på "riktig" anställning framöver oavsett om det blir på 20, 75 eller 100%. Det är så himla skönt att få känna att man tillför något!
 
Kul att du gillar det och att det fungerar för dig! Håller tummarna på "riktig" anställning framöver oavsett om det blir på 20, 75 eller 100%. Det är så himla skönt att få känna att man tillför något!
Ja jag känner faktiskt att jag gör det! Får ofta höra att jag alltid är så glad, trevlig, positiv och en riktig "färgklick" som piggar upp.
GISSA om det värmer? :love:
Jag har förvisso hört det från många, att jag ofta ger så rysligt mycket energi när jag är på det humöret, vilket jag ju oftast är när jag är där. Vissa dagar "värre" än andra dock.

Men så ibland känns det lite som att "det är för bra för att vara sant"...det skrämmer mig lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ensamvandringen som inte blev som jag tänkt mig. Dag 1. I fredags drog jag till Ritsem, ensam, sjukt peppad och NERVÖS. Tog båten över...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 268
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 658
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 298
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp