Nu tog det sig!

Sv: Nu tog det sig!

Jag skulle också gärna gå lite mer, känns lite snopet att gå på inskrivningen och sen inte få en ny tid hos barnmorskan förrän vecka 25 eller vad det var jag fick (i slutet av juni). Däremellan har jag ultraljud på sjukhuset samt en föräldraträff för mammor kring vecka 20.

Nu har jag fotat magen iaf, liggande och stående, bulan syns inget alls ännu när jag ligger.
 
Sv: Nu tog det sig!

Ett inlägg från en otålig nygravid...

Fick tid för UL 8:e maj.
Nu undrar jag - när ska det börja kännas och synas att man är gravid??? Jag känner ingenting. Brösten ömmade och växte i början, men det har gått över. Inget sug efter nåt, inget känsligt luktsinne, inget illamående, ingen trötthet, ingen mage.

Jag blev tvungen att köpa ett grav-test igår, så långt har det gått. :o Tack och lov är jag fortfarande gravid. :D

Enligt barnmorskans bedömning av min livmoder 2:a april skulle jag alltså nu vara i vecka 14-15. Är det vanligt att man inte märker ett dyft som jag? I graviditetskalendrarna står det i v 14 att "nu börjar det änltligen synas att du verkligen är gravid". Känns lite snopet! :(


Jag kände inte av fostret alls under den tiden där du är nu. Däremot var jag vansinnigt sugen på apelsinjos och honungsmelon.
Trodde ibland att den drunknat i all apelsinjos eftersom den inte märktes.
Nu, i v 23, tror jag snarare att den har ADHD. :crazy:
Full rulle hela dagarna. Spark,spark, snurr, snurr, rulla runt, spark, spark.
Det kommer :D
 
Sv: Nu tog det sig!

Nu undrar jag - när ska det börja kännas och synas att man är gravid???
Jag har varken känt mig eller sett gravid ut förrän bortåt vecka 20. Min senaste var en chock. Jag trodde jag var så där i v 8-10 men vid ul visade sig att det var v19+2. Jag var bara (medvetet) gravid i 15 veckor innan sonen föddes i v 35 :p
 
Sv: Nu tog det sig!

Jag har varken känt mig eller sett gravid ut förrän bortåt vecka 20. Min senaste var en chock. Jag trodde jag var så där i v 8-10 men vid ul visade sig att det var v19+2. Jag var bara (medvetet) gravid i 15 veckor innan sonen föddes i v 35 :p


Oj, vilken skillnad! :eek:
Ser verkligen fram emot ultraljudet nu, det känns som om tiden kryyyper fram. Nu har jag fotat mig själv, det var lite knepigt hehe, och lagt ut i magtråden i alla fall.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 588
Senast: Gunnar
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 967
Senast: lbb
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 518
Senast: nickan1
·
Småbarn Sambon ska på ett möte i huvudstaden i slutet av denna vecka. Jag och sonen vill komma iväg lite så vi hänger på. Vi kommer till sthlm...
Svar
17
· Visningar
4 425
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp