Nu tog det sig!

Sv: Nu tog det sig!

Nu har jag varit på första halvan av inskrivningen, som barnmorskan kallade det. Det var bara en informationsträff kan man säga och vi fick med oss broschyrer hem. Nästa tid är 2/4 och då ska det tas blodprov osv.

Angående hur långt gången jag är trodde hon ju spontant att jag kommit en bra bit medans jag inte tror det, hon sa att det fastställs vid ultraljudet kring v18. Och att det fram tills dess inte spelar någon större roll med 3 veckor hit eller dit, jag vågade inte propsa på annat så jag får hålla mig till tåls lite. :angel:

Nu känns det mer verkligt! På morgnarna när jag stiger upp känns det som om tuttarna står rakt ut och jag vill hålla upp dem lite underifrån. Annars inget speciellt.
 
Sv: Nu tog det sig!

Grattis grattis! Jag gissar på att du är kring vecka 5 :p

Dte är då man brukar komma på att brösten ömmat ett tag och att det "är" något ;)

Jag har gått på min närmaste mottagning här lokalt och jag har inget att klaga på. Men jag har inte haft några speciella krav. Jag har läst på mycket själv, jag har många kompisar att fråga osv. Ej förlossningsrädd etc. så jag har inte känt att jag måste gå hos någon privat. UL har vi ändå fått göra på Odenplan :)
 
Sv: Nu tog det sig!

Jag ska göra ultraljudet på Huddinge, blir väl där den ska komma ut också. Vad jag vet brukar det inte vara baby-boom i slutet av året. Fler här som fött på Huddinge sjukhus?

Jag fick ont i brösten lördag 8/3 (minns det för vi åkte på kryssning) och det har hållit i sig sedan dess. Jag kanske är i vecka 6? :)
 
Sv: Nu tog det sig!

Ja när du säger det så var jag också i vecka 6 när jag upptäckte det *hi hi* Jag trodde att det var vecka 5 men blev ju framflyttad en vecka :)

Säg det till oss att det inte är baby boom... Vi hamnade på ett sjukhus så långt bort vi kunde tänka oss... Det var knökfullt i hela Stockholm den natten *ha ha* Jag tror att det är babyboom året om i år :)
 
Sv: Nu tog det sig!

Tack, whipparna ska bli storebrorsor! Fast de har redan en 5-åring hemma iofs. Jag tror mammas lilla pojke Timothy kommer bli lite avis, men han får väl ligga bredvid när vi ammar så han får vara med. :D
Eller så kan jag låna dem ett tag :angel:
 
Sv: Nu tog det sig!

Grattis!!! =)

Jag gick på Munkbrons Mvc, Superhärliga BM!
Jag rekomenderar dom verkligen!!!

Lycka till med allt!
 
Sv: Nu tog det sig!

Jag har använt Apolivas tidigare, men just inför denna testning köpte jag Clearblue. Vet inte varför, bara blev så.
 
Sv: Nu tog det sig!

Tack!

Jag har börjat bli mer trött nu, så nåt händer i alla fall. Hunden väckte mig kl 9 då jag gick ut med honom. Var helt sslut när jag kom hem, stånkade och hade mig och mådde lite illa. Åt ett äpple i sängen, somnade om och vaknade inte förrän kl 12. Då stapplade jag ut till köket där sambon satt och fikade, fick i mig en halv macka och gick sen och la mig i soffan. Vid 13 var jag människa igen.
 
Sv: Nu tog det sig!

Självklar fråga: Varför?

Till TS: Med tanke på dina symptom så låter det som att du kommit något längre men det är ju så indivuellt.

jag gick hos Barnmorskorna i GAmla stan, fd Munkbron. De är jättebra. Mina kriterier var nära jobbet och hem, ville inte ha sjukhusmiljö och ville ha det avslappnat. Så tycker jag inte det var där jag fått p-piller och lämnat cellprov så dit ville jag inte gå.

Och GRATTIS!!! :bump::bump: Du har den absolut underbaraste och samtidigt kanske en av de tuffaste resorna framför dig (inte bara graviditeten, men en del spädbarn är inte en dans på rosor). Min kille är 11 månader idag, helt sjukt att jag var höggravid för ett år sen!
 
Sv: Nu tog det sig!

Tack tack! Är fylld av förväntan inför vad som komma skall nu.

När jag stiger upp efter att ha legat i sängen, mest på morgonen då, är mina bröst så oerhört ömma. Vad beror det på? Har ni sovit i en top? Får antingen hålla i brösten eller sätta på en BH direkt när jag går upp som det är nu...
 
Sv: Nu tog det sig!

Tack tack! Är fylld av förväntan inför vad som komma skall nu.

När jag stiger upp efter att ha legat i sängen, mest på morgonen då, är mina bröst så oerhört ömma. Vad beror det på? Har ni sovit i en top? Får antingen hålla i brösten eller sätta på en BH direkt när jag går upp som det är nu...

Jag var tvungen att sova i en sport-BH i början. Kommer inte ihåg när brösten slutade göra ont men jag hade helt galet ont i dem i början. Kunde inte sova på mage från första dag jag var gravid. Först p g a tuttarna som värkte och sedan pg a att magen började växa.
 
Sv: Nu tog det sig!

Vet inte exakt vad det beror på men jag gissar att de förbereder sig för amning redan nu. Mina svällde men aldrig så jag behövde topp. Men det är väl smart att sova i en mjuk sporttopp (akta så den inte klämmer istället bara) eller liknande!
 
Sv: Nu tog det sig!

Jag testade först med sånt billigt från www.billigatester.nu sen var jag så osäker på om jag verkligen var gravid några veckor senare för jag mådde så bra och inte kände mig gravid. Köpte då ett digitalt CB-test och det ploppade upp 'gravid' på en gång :-D
 
Sv: Nu tog det sig!

Idag var den "riktiga" inskrivningen, det var roligt!
Bra blodvärde på 130 o allt var bra sa hon. Hon passade på att göra ett cellprov iom att jag skulle bli kallad nu när som helst. Det var tur för då fick jag en undersökning på köpet. Hon tyckte livmodern kändes stor som en grapefrukt och tippade på att jag var i 11-12:e veckan. Jag trodde hon skulle säga att hon inte kände något alls när hon hade rotat runt ett bra tag. :angel: :D Om hon har rätt kommer bebis i slutet av oktober redan.

Jag blev jätteglad! Men om hon har rätt, innebär det ju att jag berättar för chefen under provanställningen. Det får bära eller brista!

Ni som fått gyn-undersökning och bedömning av vilken vecka ni var i - har det stämt? De borde ju kunna känna ganska bra tycker jag, eftersom det inte tillhör normal procedur så att säga.

Nu Barnmorskorna på tv!
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 590
Senast: Gunnar
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 967
Senast: lbb
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 518
Senast: nickan1
·
Småbarn Sambon ska på ett möte i huvudstaden i slutet av denna vecka. Jag och sonen vill komma iväg lite så vi hänger på. Vi kommer till sthlm...
Svar
17
· Visningar
4 425
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp