Nu tog det sig!

Sv: Nu tog det sig!

Jag gjorde ett vul och läkaren sa v 8+0 och på riktiga ultraljudet fick jag exakt samma datum som vi haft efter vul!
 
Sv: Nu tog det sig!

Nu har jag fått kallelsen till ultraljud. Den 10:e juni! :eek: Är inte jag i typ vecka 100 då?

Barnmorskan sa, att tills man "bevisat" eller säkert vet nåt annat så går man efter sista mens.

Barnmorskan tror att jag är vecka 11-12.
Mensen säger att jag är i vecka 14.
I kallelsen står det att man gör den i v 16-19 men det här får ju jag till att jag 10/6 är i v23. :confused: Jobbet kommer ju vilja ha ett BF innan dess antar jag. Måste ringa och fråga om de verkligen inte har tid innan dess, har nog inte tålamod att vänta så länge dessutom... :angel:
 
Sv: Nu tog det sig!

Ett inlägg från en otålig nygravid...

Fick tid för UL 8:e maj.
Nu undrar jag - när ska det börja kännas och synas att man är gravid??? Jag känner ingenting. Brösten ömmade och växte i början, men det har gått över. Inget sug efter nåt, inget känsligt luktsinne, inget illamående, ingen trötthet, ingen mage.

Jag blev tvungen att köpa ett grav-test igår, så långt har det gått. :o Tack och lov är jag fortfarande gravid. :D

Enligt barnmorskans bedömning av min livmoder 2:a april skulle jag alltså nu vara i vecka 14-15. Är det vanligt att man inte märker ett dyft som jag? I graviditetskalendrarna står det i v 14 att "nu börjar det änltligen synas att du verkligen är gravid". Känns lite snopet! :(
 
Sv: Nu tog det sig!

Haha! Sådär känner/kände jag också. Vart egentligen inte helt övertygad om att det faktiskt finns nån där inne förrän vid ultraljudet. Det var det!

Jag mår så oförskämt bra att folk omkring en nästan blir besvikna. Verkar vara allas favoritnöje att oja sig över krämpor så det blir för trist när man inte har en enda att visa upp och oja sig över...

På inskrivningen hos barnmorskan var jag lite förfärad över att dom inte ens gjorde ett graviditetstest när man lämnade blod och urinprov. De påstod att ett positivt hemmatest var så säkert så. Javisst är det ju det men man går ju ändå och funderar på om man inbillar sig. Det känns ju liksom inte!

Jag gick in i vecka 23 igår och har fortfarande mina vanliga kläder. Nu har jag ju lite "hrm" stoppning... så det kan väl maskera en del kanska, men ändå! Det är verkligen inte uppenbart att man är gravid i alla fall...

Nu börjar man ju känna bök och stök där på insidan och vis såg ju att där var någon på UL, men fortfarande väntar man på mer "synliga" tecken. Så du är inte ensam om det och du kan få vänta längre på det där kännas och synas!
 
Sv: Nu tog det sig!

Skönt att höra!
Jag har inte mer "isolering" än en normal människa kan man väl säga. Och "tjejmagen" jag har ser ut nästan som förut, kanske liiite putigare. När jag ligger på rygg är det väldigt platt.

Aningsfull var ju tidig med att lägga ut magbilder i den tråden, tror jag ska göra samma sak själv - kanske nån annan ser om inte annat. :D

Fortsätter alltså vänta med spänning på att den ska växa, för jag vill verkligen det. Än så länge. :angel:
 
Sv: Nu tog det sig!

Så här såg min mage ut när jag låg ner i v.18

En riktigt fin mage började växa fram i v.20

I v.14 såg magen ut såhär


Jag hade heller inga symptom mer än att tuttarna helt plötsligt var mycket större, det var oxå runt v.18.

Minns så väl att det kändes som evigheter tills förlossningen när jag var nygravid, igår blev Rasmus 6 månader :eek: Det är snart 1 år sen jag gjorde mitt 2a UL i v.19!!
 
Sv: Nu tog det sig!

Halvt kl...

Fy på er som mår bra!!!:devil: det är fusk!!:devil:;) Skämt åsido. var glada!
Jag är i v 9 och mår konstant illa, brösten växer så de knakar och ömmar, är fruktansvärt trött och har en molnande värk i magen, som dessutom redan har blivit för stor för mina älsklingsjeans. Men det som knäcker mig är illamåendet. Det är hela tiden! 24/7

Fick gå till en privat läkare för ett ultraljud då jag var så nervös över att jag hade ont och fick veta att jag har en cysta på 4cm på ena äggstocken. Ska nu hålla lite koll på den så att den inte växer och blir för stor.
 
Sv: Nu tog det sig!

När jag väntade första barnet så var det inte många på jobbet som kunde se ngt när jag började jobba igen efter ett halvårs tjänstledigt. Då var det mitten av januari, dottern är född i slutet av april. ;)
Den här gången syntes det mkt tidigare...

Enda symptomet i första graviditeten var att tuttarna växte från C till F-kupa på några veckor (redan innan jag var i v 6), fick flera gånger frågan om jag hade gjort en bröstförstoring.:D
 
Sv: Nu tog det sig!

Jag var nog i 7:e månaden innan det blev uppenbart att jag var gravid. Innan stora UL kring vecka 22 så syntes det inte mycket. Vid UL i vecka 13 så syntes det ingenting. Vi blev helt förvånade att det fanns någon där inne :)

Men våra grannar såg ingenting inte ens när jag var höggravid, de blev förvånade när vi helt plötsligt kom med ett barn på armen ;) Så alla blir ju inte helt gigantiska med stora magar. Jag är dessutom liten så...
 
Sv: Nu tog det sig!

Haha sådär vart jag också. VÄX då magj**el. I v 19 ungefär började mina tajta byxor kännas trånga. I v 21 tyckte jag att jag hade väääärldens jättemage och nu kunde ju INGEN missa att jag var gravid. :D I v 25 tyckte jag den var ganska lagom och började tröttna på att den alltid var ivägen. Sen blev den bara större och större. Jaja, nästa gång ska jag inte börja klaga förrän v 35 nångång. :D Kolla min magfilm om du vill.

http://www.youtube.com/watch?v=u90gwdopOqE
 
Sv: Nu tog det sig!

Hej

Det är inte lätt när jeansen blir för små. Jag vet hur det känns fast du har en god anledning, det hade inte jag. Jo, jag åt för mycket god mat helt enkelt;)
 
Sv: Nu tog det sig!

Ja när jag tittade idag höll jag på att svimma, var jag verkligen så stor! :D Skönt att plutt kom ut!
 
Sv: Nu tog det sig!

Ni som fått gyn-undersökning och bedömning av vilken vecka ni var i - har det stämt? De borde ju kunna känna ganska bra tycker jag, eftersom det inte tillhör normal procedur så att säga.

Jag var på gyn-undersökning i (enligt mensens sista dag), v 11+4, alltså v 12. Läkaren tyckte att min livmoder kändes som den skulle kännas i v 12. Jag fick också lyssna på hjärtljuden första gången då:love:.

Nu i veckan var vi på UL, enligt beräkningen i v 17+5, men enligt fostrets storlek var jag i v 18+2.

Så ja, det stämde hyfsat bra
 
Sv: Nu tog det sig!

Spännande att höra - då finns det hopp. Nu var det en barnmorska som kände på min livmoder men hon borde ju ha lika bra koll tycker jag. Vad tidigt ni fick höra hjärtljuden, det är väl inte alltid man kan det i vecka 12 va?

Tycker mig redan se en ändring från dag till dag nu på lilla magen, snart brakar det nog till. :banana:

Tack för alla svar! :laugh:
 
Sv: Nu tog det sig!

Vad tidigt ni fick höra hjärtljuden, det är väl inte alltid man kan det i vecka 12 va?

Nä, läkaren frågade faktiskt om vi skulle prova eller ej, eftersom det KAN hända att man inte hör dem förrän i v 14-15 och då blir man kanske orolig i onödan. Men jag tyckte att vi skulle prova och visst hittade vi dem efter en stunds letande. Däremot hos BM i v 14 var de jättelätta att hitta;).
Och nu på UL i v 19 var där ett hjärta som slog så fint så fint:love:!
 
Sv: Nu tog det sig!

Under min andra graviditet fick jag komma på extrabesök hos barnmorskan i v.15 för jag kände mig inte alls gravid. Såg inte alls gravid ut heller.
Fick lyssna på bebisens hjärta då och jag var väldigt gravid även om det inte kändes eller syntes.
 
Sv: Nu tog det sig!

jag fick höra hjärtljud typ i v 20 eller nåt första gången

Efter att ha hängt här på Buke och på FL har jag förstått att det är en vanlig tidpunkt i Sverige. Men här i Finland tycks det vara andra regler. Men det var ju JÄTTELÄTT att hitta hjärtljud i v 14?

Vi har ju också fler besök hos BM/MVC (åtminstone för förstföderskor?);
Inskrivning hos BM i v 10, läkarbesök med gynkoll i v 12, BM i v 14, UL i v 17-18, BM i v 19-20 o.s.v.
 
Sv: Nu tog det sig!

Det beror kanske på hur bebisen ligger? Ligger den 'fel', typ långt in och med ryggen åt fel håll, så kanske man inte får in hjärtljuden och då har man gjort blivande mamma jätteorolig helt i onödan.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 591
Senast: Gunnar
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 967
Senast: lbb
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 521
Senast: nickan1
·
Småbarn Sambon ska på ett möte i huvudstaden i slutet av denna vecka. Jag och sonen vill komma iväg lite så vi hänger på. Vi kommer till sthlm...
Svar
17
· Visningar
4 425
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp