Sv: Nu.....

haha nä ja ska inte ha nån b ponny just nu ...
blir iofs mosteri feb.. men kanske e lite tidigto köpa ponny.. e de sto elller valack?? om de e sto..finns de någon stam somkan va intressant för avel ?

Det är en vallak med okänd stam. Han är inte den där idealiska barnponnyn man gärna avlar på så det är nog bra att det är en vallak.

Bullis: Jo, hon hoppar ju högt på banan om man jämför med Ft. Helt klart. Men vi får se. Hon ska ha d-ponnyn i vår sen ska den säljas. Då är det ju inte Ft-säsong....:angel:

Snuffsan skrev:
LaLaLaLaLaLaLa.......:angel:

Tågarp månadsskiftet mars/april och Flyinge helgen efter.

Jag själv är mest nervis för dressyren :angel: går den åt skogen blir döttrarna så sura. :o

Det där känner jag igen, fast det är jag som är dottern. Lyckades övertala mor efter mycket om och men att få starta fälttävlan på ponnyn. Men BARA på ponny, jag kunde glömma att få tävla på storhäst, sa hon då. Och nu står vi med ett fullblod som jag ska försöka få stabila resultat i * nästa år, och ev. ** och jsm mm :angel:
Så, icke picke, ni päron har inget att säga till om :devil: :D

jag brukar inte titta på min dressyrlapp förren jag har hoppat:)

då slipper man bli tjurig innan hoppning och efteråt har man glömt den dåliga dressyren:smirk:

fälttävlansnisse skrev:

då slipper man bli tjurig innan hoppning och efteråt har man glömt den dåliga dressyren:smirk:

hrm de tittar inte heller... men är alltid missnöjda. På Gärds höst-tävling var den äldsta så sur över dressyren att hon funderade på att åka hem men hon hoppade. (Tack vare Fredde D-B.)
Det visade sej att hon ledde efter den dressyren... Så man kan inte lita på hennes känsla :o ... och hon litar inte ett dugg på sin mamma. :D

fälttävlansnisse skrev:

Oooh yeeah för att du brukar ha så dålig dressyr eller:angel:

brukar också köra med den taktiken, men ibland skall de ju envisas med att ropa ut dressyrstraffen precis när man rider över startlinjen till hoppningen.

ja så jäkla dumt faktiskt , det kan ju göra en jävligt nervös /besviken i onödan liksom.

Jag kommer ihåg en gång i Valla tror det var första året dom hade då red man in i hoppningen och Jan Fristeds deklarerade hela tiden att om xx går felfritt nu så tar hon ledningen ,det var ingen som gick felfritt utan folk rev till höger och vänster:rofl:

Du det känner jag igen!!!!!! Det är precis samma sak för mig med mina döttrar:D

Banned skrev:
Oooh yeeah för att du brukar ha så dålig dressyr eller:angel:

Kanske ska tillägga att min dotter insåg i efterhand att hennes dressyr var skitbra just för att hon hade bättre dressyrstraff än Fälttävlansnisse (som red båda hästarna). :angel:
Det är många gånger som hon stått och suckat när Nisse rider.
Fast i slutresultatet gick Nisse om med båda (p.g.a hoppningen) men men träning pågår :D

Haha precis, du har väl aldrig något att vara orolig för..ni briljerar ju jämt med era dressyr poäng! :devil:

Vi ligger också i hårdträning nu:D

Måste ju träna mins lika hårt som alla andra så jag kan hålla dem bakom mig:devil: sen måste vi ju träna så vi slår seniorerna som slog oss detta året, de ska inte komma och tro att de är nått bara för de har ridit EM och VM:angel: :D

Senast ändrad:

fälttävlansnisse skrev:
Vi ligger också i hårdträning nu:D

Måste ju träna mins lika hårt som alla andra så jag kan hålla dem bakom mig:devil: sen måste vi ju träna så vi slår seniorerna som slog oss detta året, de ska inte komma och tro att de är nått bara för de har ridit EM och VM:angel: :D

Då får du träna hårt ;) Jag antar att min fd häst också ligger i hårdträning inför nästa års juniorsäsong :D Så nästa år får alla se upp :devil:

Vad snäll du är, men det är många gånger jag har varit tokig över min dressyr:smirk:

Sen att dommaren just den dagen råkat få majonäs på glasögonen och inte sett det hemska som utspelat sig, det har bara varit tur:angel:

Majonäs..skratt..:bump:
Men jag var ju JÄMT galen efter dressyren, antingen på hästen eller på domaren. :smirk:
Men nu verkar det som om jag har fått en riktig dressyrhäst, men dessvärre lär han bli alldeles för långsam ute i terrängen. Han har inte riktigt förstått nöjet i att springa på åkrar och ängar utan han galopperar hellre lugnt och samlat. :smirk:
Ska iofs. titta på ytterligare en ny förmåga i morgon, som förhoppningsvis har alla dessa kvaliteer. :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Har du koll på de nya dressyrprogrammen i fälttävlan? Här finns all information kring årets uppdateringar av fälttävlansdressyren.
Svar
0
· Visningar
62
Senast: Gunnar
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 581
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
149
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När det arrangeras internationell fälttävlan hos Gärds Ryttarförening till helgen syns flera toppryttare i startfältet. Tre av fyra...
Svar
0
· Visningar
207
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025