Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Ja jag sällar mig till kören, trots min lille söte Åring, och säger att jag ska inte betäcka mer! Förutom möööööjligtvis Harriet senare i livet för att hon är så fantastisk!:D Men mest troligt köper jag en unghäst från samma släkt istället.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Vet inte om ni vet men jag betäckte Rivica som tre åring med Baltimore. Lämnade som tur var bort henne till en rutinerad för att sköta fölning. Hon födde tre veckor för tidigt o fölet var dött o hade dessutom fel på "senor" i frambenen så de var böjda. :arghh:

KL
Skulle tävlat idag men Rivica var "konstig" i torsdags, åt havren väldigt långsamt o låg sedan i hagen. Hade lite drygt 38 i temp. På kvällen var hon som vanligt o sparkade i boxdörren o ville ha hö. Igår hade hon fortfarande drygt 38 o åt sakta så jag avanmälde. Idag var det under 38 o hon åt normalfort. Vet inte riktigt vad som var fel men hon får vila lite.
Skickade in avmaskningsprov o hon har som vanligt blodmask.:mad: Så idag blir det avmaskning av henne o den lilla. De andra var rena.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Fast upp till 38.2 är ju normaltemp för en häst? Jaha det var ju typiskt.. jag som skulle förbi och titta på dig!
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Ja det är väl det men när hon inte åt som hon brukar o ställde sig med huvudet i ett hörn då är hon inte ok. :(
Verkar bättre idag men nu har en baksko trillat av:mad: Hovslagaren har varit sjuk hela veckan. Hoppas han kan ta henne snabbt. Har ju snösulor på än :meh:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Inte kul. Men grattis på födelsedagen iaf! Hoppas dom här skämt bort dig rejält där hemma!:)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Kl
Imorgon blir det paynjump för ponnybus. Första "tävlingen" för hans del.
Blir intressant med tanke på hans tittighet...
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Spännande med första pay´n jumpen:)!
Jag ska tillbringa heeela dagen på klubben med då dottern rider både sin första dressyr ( cr ) på ponnyn och sen hoppning på em:p.

Gahhh, måste hitta dressyrsadel till honom:crazy:..
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Varför då? Ofta sitter en hoppsadel 10 ggr bättre på en ponny, ungen får bara länga stiglädren lite istället eller varför inte rida utan stigbyglar? Din ponny är ju ung så jag hade definitivt väntat med dressyrsadel.

Idag var Harriet o jag ute i skogen i det fina vädret!:love: Och då kan man ju tycka att Hästen borde vara TACKSAM mot den snälla matten som offrade sitt dåliga knä för att rida ut. Och TACKSAM borde innebära att man INTE låtsas att man är livrädd för sin egen skugga!:rage: Nåväl, eventuellt möjligtvis kanske kan hennes busighet bero på förra veckans vila...O_o får väl skylla mig själv som inte red i paddocken första dagen istället. Men så fort vi hade mött upp våran kompis i skogen så var allt frid o fröjd och efter en rejäl galopp så kändes hon som sitt gamla vanliga snälla jag igen!
Nu är det ju snart slut med årsbokslut o 12 timmars dagar så denna veckan kan jag rida som vanligt. Ska kolla knäet på tisdag o höra varför jag har så attans ont i det o varför det ser ut som en vattenmelon...:meh:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Jag tycker att hästarna är väldigt på tårna just nu överlag...
Antar att de har vårkänslor :).

kl
Lille ponnykillen har idag varit ute på premiärtävling. Hoppade bara 50 och 60 för att göra det enkelt för honom iom hans tittighet.

Han började, sin vana trogen att stanna på krysset på framridningen :crazy:.
Väl inne på banan så tittade han på allt så de kom till tredje hindret :mad:.
Besviken och arg dotter...

i 60 red hon så himla bra, bestämt och övertygande så de nollade!!!
Vi trodde knappt det var sant.

Så på det stora hela blev det ändå en positiv upplevelse. Riktigt nöjda, trots allt...
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Det kanske är klokt och vänta..Tänkte att det hjälper henne med sitsen men mycket ridning utan stigbyglar så duger den nog till dressyr än, han är ju inte helt lätt med sadlar heller:crazy:.
Idag krånglade han lite i hoppningen, skulle hoppat 70+80 men iom lite stopp å trassel i första så tog vi en 70 runda till som dom nollade, å då ska la ungen vara nöjd över sin lille ponny:(..?

Men ditt knä Nova..låter inte alls kul och borde inte vara svullet så här långt efter!

Nu ska jag ta mig en tur på min lilla röda!
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

kl
Tänkte bjuda er på en liten film från förra helgen då min 11:a löshoppades för första gången.



klicka på bilden...
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Säger det igen, riktigt fin kille du har fått tag i:)! Är så glad för din skull att det blev häst till dig!

*kl
Såg att det kör igång med terrängträning "hemma" på söndag..liite sugen men får väl låta barnet och ponny komma ut i första hand:meh:..
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Tack så mycket!
Ja jag hoppas att han är som den fula ankungen som så småningom blir en svan :).

Terrängträning? Är det i Tranemo? Min dotter vill så hemskt gärna åka med ponnyn någon gång...
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Pm:ade dig:)!

*kl
Sitter och funderar vad jag ska tävla..Måste ju passa med jobbhelger och barnen och lämpliga klasser..
Anmälde mig till en la:4 men vill rida en klass till och då står valet mellan la:2,lb:3 eller om jag ska våga testa en msv:c fast vi inte är klara för det..:crazy:

Kanske är superdumt att ge sig ut tunn is???
Grubbleri, grubblera;)!
Nu ska jag ut å röra på dököttet å tömköra lite..
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Åhhh såååå söt han är o hoppa kan han ju med!:love: Ni passar perfekt ihop tror jag.:D

kl

Ska till ortopeden nu på förmiddagen o höra vad som kan vara fel med mitt knä, har ridit lite grann i helgen o det gör så jäkla ont att det finns inte...:arghh:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Äsch kör på MSV C bara! Vad är det värsta som kan hända? Icke godkänd % so what??
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Tack så mycket snälla du!

Känns lite oroväckande att ditt knä fortfarande spökar så pass mycket...
Hoppas det löser sig så du kan rida fullt ut utan smärta.

Kl
Nu är 06ponnyn anmäld till två terrängträningar i Tranemo.
Det blir en mycket intressant upplevelse...:)
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Sant Novali, godkännda lär vi inte bli men ah, vi får se, anmäld, men hinner jue plocka bort mig:nailbiting:..
Idag hade vi inte tagit oss igenom en lc:1 ( varit å tränat). Tur jag har varit nöjd dom två sista gångerna. Hon har väl en dålig vecka på jobbet lr nå´t Loppanpropp:yuck:
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

happy: Kul m terrängträning! Tror att "vår" ponny ska dit o träna snart också men då är jag på dressyrträning m Harriet.

Nu har jag kollat knäet och jag har en inflammation under knäskålen. Ska sprutas med cortizon och hoppas att det ger med sig. Jag frågade om det kunde bero på skruvarna som fäster den stora spiken o det kan det men det kan också helt enkelt vara en inflammation som har uppstått pga skadan. De kan inte garantera att det blir helt bra. Kul. Men jag försöker se det positivt och ger inte sprutorna nåt kommer jag att insistera på att de tar bort skruvarna, det är helt ok nu att göra, så åtminstone den anledningen försvinner.
 
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Äsch vafan, det är dressyr man kan inte dö... så resonerar jag :D Jag är oxå anmäld till ett par MsvC i början av maj och nä han är egentligen inte heller redo för det men nu var det det som fanns och det som passade in helt enkelt.

Nu när vi har börjat galoppera har fullblodet väckts till liv.. fy fan säger jag bara haha, han hivade av mig i skogen i går och sprang hem hästskrälle :p Men vafan gör det..han känns som en million dollars :love:

Lilla 10:an hoppade en hel bana i galopp på hoppträningen i går relativt stadigt.. inte så enkelt i ett 20x40 ridhus men han är sjukt ridbar så det känns väldigt kul! Landar i rätt galopp, håller galoppen i svängarna.. inga problem! Vafan jag ska aldrig ha en stor häst igen!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 972
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 336
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
20 21 22
Svar
433
· Visningar
56 665
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 765
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stallstövlar, vilka håller?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp