Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marvin Men du!! Hur är det med dig? :( Massa krya på dig och jag säger som Nova men spär på lite...Sluta med den där terrängen.

Till Er andra jag läser men kommenterar sällan. Ledsen för det.

Tiden går fort och det är väl dags att då berätta att det är dags för Nova att på nytt bli Bukemormor ;) Om allt går vägen så kommer det en bebis runt 20:e mars.
Har mått som en potta skit tills 2v sedan. Nu har jag bara ont i magen men det kan jag överleva :)

Därför kommer det bli lugnt på hästfronten framöver. Jag har inte ridit på 3v och kommer förmodligen hålla det på en liknande skala under hösten/vintern.
Julia får en lång välförtjänt vila och jag kan försöka må så bra det går :)

Yeay!! Blir svårt att konkurrera med Alva, sötaste bukebäbben ever, men gör ett försök till @Tessalonica!! Skönt att höra att du mår bättre nu. Julia kan ta det lite lugnt i hagen, ni är ju väl med för hennes ålder så låt henne vila.

Stråla och medryttaren
dsc_1156_5606d6f39606ee2aa58a2155.jpg

@SkorpSmulan Alltså Stråla:love:! Älskar färgen! Hur går det med Pre-killen?

Var och tävlade igår med Bellona. Känner mig så glad och lycklig över den hästen:heart:heart:heart!
Red la:1 *2 då den ena var förklass. Fick 69% och kom fyra vilket jag var supernöjd med! Sen lagklassen 68,2% men hade en retlig 5:a på ryggningen då hon släppte bettet och dök. Samt onödigt avbrott i sista förvända som berodde på mig, en fyra och där kostar det ju lite koffecent. Var lite trött;)..
Kom ändå tvåa så det var ju jättekul att placera sig..igen..men känner mig lite:confused:..vad händer:D.

12074562_1013114148710104_803688776535602903_n.jpg
12038335_1013118675376318_5507114164105386025_n.jpg

Var och tävlade igår med Bellona. Känner mig så glad och lycklig över den hästen:heart:heart:heart!
Red la:1 *2 då den ena var förklass. Fick 69% och kom fyra vilket jag var supernöjd med! Sen lagklassen 68,2% men hade en retlig 5:a på ryggningen då hon släppte bettet och dök. Samt onödigt avbrott i sista förvända som berodde på mig, en fyra och där kostar det ju lite koffecent. Var lite trött;)..
Kom ändå tvåa så det var ju jättekul att placera sig..igen..men känner mig lite:confused:..vad händer:D.

Grattis @polly p Det går ju kanon för er :banana:
Har du köpt henne?

Skulle inte du tävla idag @fio? Vad hände?

Ja ..helt otroligt. Grattis!!

Tack allihopa! :)

Skorpan, kul med medis. Hade jag glömt att du hade. Undrar också hur det går med PRE pojken?

Polly, JÄTTEGRATTIS!!! Vad duktiga Ni är!!! :D & Supersnygga!!!

Fio, Usch då :( Hur gör man med sådant?

Där ser du @polly p, jag SA ju att du skulle köpa henne! Alltid mycket roligare med en häst som får en att se bra ut o tar placeringar än en som man sliter ihjäl sig med bara för att "man inte rider bra nog"! Grattis igen till placeringarna!

Himla tråkigt med Hille, @fio.

Jo tack det går bra med den vackra vita. Han blev dock halt efter skoning, det var bra på nån dag men han hann bli sämre i sina bogar på den tiden så vi har fått ta några steg tillbaka nu är vi iaf på banan igen.
Han blir bara roligare och roligare.

Strålan ska vet checkas idag, nånting är det.

Tack allihopa! :)

Skorpan, kul med medis. Hade jag glömt att du hade. Undrar också hur det går med PRE pojken?

Polly, JÄTTEGRATTIS!!! Vad duktiga Ni är!!! :D & Supersnygga!!!

Fio, Usch då :( Hur gör man med sådant?

Antibiotika och droppar i ögat flera, flera ggr om dagen. Antibiotika och smärtstillande i blodet. Sen får vi se hur det läker ..

Grattis @polly p Det går ju kanon för er :banana:
Har du köpt henne?

Jag skulle ju ha henne på prov en månad..Av olika anledningar blev den låååång..;). Vi jobbar båda i vården och sen var det löptikar, eller hästvakts-strul.
Ja, alltså, kunde ju skickat in pengar på konto men vi skulle träffas så hon får se fölis mm har tanken varit.
Så äntligen, på lördag, kommer uppfödaren till Loppan och Bellona med sin man och hälsar på.
Får laga en riktigt god middag med lite gott vin till tror jag..

Då blir hon min:heart, annars vore jag väl heldum tror jag;):D..?

Känner mig så glad och privilegierad att hon låter mig ta hand om/köpa henne!
Brorsan hennes är ute på annons nu också, fast den är inte i min division..

@fio vad tråkigt med din häst. Hoppas allt går bra!

Ha, ha.. @Novali01 , alltså jag vill ju inte att du ska få rätt som vanligt ;)men fasen, ok, jag är skitglad att du rådde mig till en häst mer som Bellona än den lilla bruna tex som jag gillade också.
Skojar bara men tack på riktigt för lite input som gav mig mod att fråga och våga prova henne mm..

Har lite ont i magen ågren över min kommande vecka..Ska till min tränaren på tisdag och sen kommer hovis på torsdag och så ska jag på fredag testa I-M, en tränare många i grannklubben använder sig av och gillar. Brukar definitivt inte träna mer än knappa en gång/veckan eller ca tre ggr i månaden men oki, får vara lite intensiv. Men det k o s t a r :arghh:..
Men jag har ju sagt innan att jag kanske vill testa någon annan fast jag tycker det fungerar himla bra med min tränare nu iof..

Å så ska tösen hoppeträna på tisdag och till tävling på lördag.
Ja, ja..man har ju inte dötid i den här världen..

Grattis till fina ritterna @polly p ! Jättekul!

@fio : Nej, vad trist med gammel-man! Hoppas att det läker bra!
@SkorpSmulan: Hoppas båda hästarna repar sig snabbt och helt!

Jag var till Gotland i helgen. Agerade maskot då killen skulle jobba.. Och så kunde vi ta lite ledigt och kika på ön också.
Tyvärr hamnade vi mitt i en skock hostande människor som inte hade vett att hålla för truten. Så nu sitter jag så jävla ridsugen men med feber och tittar ut genom fönstret på min fina häst och det fantastiska vädret. Skiiiit!
Jaja.. Jag får rida sen.
Har hämtat hit ett jättelass saker från andra stallet och inser att jag inte behöver shoppa så mycket till hästen på ett tag.. :P
Har fått något superfodertillskott av killen som vi ska testa på min korv. Så även därför vill jag verkligen komma igång med ridningen.

Gick mindre bra med Strålan idag. Små markeringar på böjprov på typ alla benen. Mer vänster bak och vänster fram. Remitterad till klinik för ordentlig hältutredning.
Jag förstod nästan att det var något mer än det vanliga som går att räta till med kiro.

Åh jag har redan ridabstinens. Bara tanken på att inte kunna rida Stråla på nån vecka gör mig jättestressad.
Tror det är dags att steppa upp Rinos träning lite :D

Så tråkigt @SkorpSmulan att Stråla inte är bra. Hoppas du får tid snabbt så ni kan utreda henne.
Trist @fio att den gamle skadat sig. Har han fått in nåt i ögat?
@polly p Du tränar för oss alla :D
Har inte fattat riktigt, har du köpt henne eller är det bara lån?

Igår lyckades jag trilla av igen :( Måste helt tappat balansen. Red i paddocken och inget hände egentligen men plötsligt böjde hon halsen åt vänster o jag som stod i fältetsits o galopperade hade inget framför mig utan dök ner på höger sida rätt i den värsta blötan :mad:
Var så skitig så jag tvekade att sitta upp igen, men borstade av mig o fortsatte.

@Maui: Jag skulle ju ha henne på prov en månad..Av olika anledningar blev den låååång..;). Vi jobbar båda i vården och sen var det löptikar, eller hästvakts-strul.
Ja, alltså, kunde ju skickat in pengar på konto men vi skulle träffas så hon får se fölis mm har tanken varit.
Så äntligen, på lördag, kommer uppfödaren till Loppan och Bellona med sin man och hälsar på.
Får laga en riktigt god middag med lite gott vin till tror jag..

Då blir hon min:heart, annars vore jag väl heldum tror jag;):D..?

Känner mig så glad och privilegierad att hon låter mig ta hand om/köpa henne!
Brorsan hennes är ute på annons nu också, fast den är inte i min division..

Idag kändes det inge bra alls på träning:(. Först red min tränare på henne och det såg ok ut tyckte jag. Men sen när jag red själv så fick jag inte till det alls och kände mig mest stressad. Hade ju velat ridit program också då jag har så få tillfällen att rida lång bana och ska köra la:4 den 10:de. Ska till henne dagen innan men det känns lite rumphugget.. Var en som hade två hästar och red den ena före och sen den andra efter mig.
Jag har för tillfället jättesvårt att komma till fokus och slappna av och hitta bättre ner på hästen.
Det konstiga är att när jag tävlade så kändes det liksom rätt ok. Å jag knep inte med knäna som jag gjorde idag så underskänkeln blir helt dampig och fladdrar och jag sitter som för mycket uppepå:devil:..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 374
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 211
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Klädråd, bröllop.
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur