Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag kändes det inge bra alls på träning. Först red min tränare på henne och det såg ok ut tyckte jag. Men sen när jag red själv så fick jag inte till det alls och kände mig mest stressad. Hade ju velat ridit program också då jag har så få tillfällen att rida lång bana och ska köra la:4 den 10
e. Ska till henne dagen innan men det känns lite rumphugget.. Var en som hade två hästar och red den ena före och sen den andra efter mig.
Jag har för tillfället jättesvårt att komma till fokus och slappna av och hitta bättre ner på hästen.
Det konstiga är att när jag tävlade så kändes det liksom rätt ok. Å jag knep inte med knäna som jag gjorde idag så underskänkeln blir helt dampig och fladdrar och jag sitter som för mycket uppepå..
Stråla fick en kliniktid nästa onsdag först. Hade helst sett att vi fått komma tidigare men hon är ju inte så dålig så vi inte kan vänta heller.
Igår tänkte jag att det iaf är tur att jag har Rino att rida på. Det fick jag äta upp idag och istället finkamma hage efter skojävel. Suck.
Tack och lov kommer hovslagaren imorgon och slår på den igen. Eller en annan förstås för inte hittade jag den skon inte
![]()
"Hur svårt kan det vara" ingen skog, inga diken ingen lera. Jäkligt svårt tydligen.
@tuaphua Okej. Jag tycker det är lite intressant med olika tillskott och när man har skruttiga hästar så provar man lite allt möjligt.![]()
Det går åt rätt håll med Hilles öga iallafall! Pratade med vet. i morse och behandlingen hjälper. Dom ska färga om det på fredag och om det såg bra ut då så skulle han kunna få komma hem , men jag ville vänta till efter helgen för säkerhetsskull! Känns säkrare när jag ska ta över behandlingen själv att det läkt lite till känner jag!
Hoppas du är en häst rikare efter helgen@Tessalonica vad skönt att det verkar bättre! Du behövde aldrig åka iväg då?
Hemma efter att testat en ny tränare! Det var roligt och bra men inte så bra att jag tycker det är värt dom pengarna.
För principerna och vardagsproblematiken är ju detsamma som min tränare jobbar med och då tar jag hellre henne med lite mer kontinuitet än betalar 620 spänn var för enstaka tillfällen.
Gillar dock att hon vill få en att visualisera för att hitta känslan, genom att tex"halvblunda"..
Red mycket volt och tempo växlingar med bogen in i lättridningstrav till en början.
Red öppna och sen galopp sex steg..Det var vi inte så bra på, just precisionen eller fattningarna.
Avslutade med långsida öppna och diagonala skänkelvikningar i nedsittningstrav och då kom jag ner bättre tack vare grundläggande lösgörande innan.