Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, får kolla på hööken @fio ..Har provat stövlar där som inte riktigt stämt med mitt vadmått..
Gillar mina Supreme high rider ( MH ) men det var ju den där snörningen som är no, no..
Fast ett par bruna dito som träningsstövel..keep dreaming..
Idag ska jag ut och rida med lånehästens ägare och en tjej till, undra hur länge Loppis trivs med skogsridning? Än verkar hon väldigt positiv och fungerar fint i alla gångarter men vi rider inga mastodont pass..Fast normal skogstur på en dryg timma med lite mer skrittpaus..
Hmm..kollar lite anonnser för skojs skull men utbildade hästar i min prisklass är både för gamla och har sällan bättre utbildning eller resultat än Loppan. Typ en 16 åring som säljs för 60+ med mediokra resultat i La. Finns mycket konstigt.
Hittade hästar i närområdet. Men när jag klickade på videon kom namnet upp på en känd hästhandlerska även om det var andra som stod som anonnsörer, konstigt.
Idag var jag och red programridning. Red MsvC2 och landade på 66% . Det varierade mellan 5 och 8, bra att få tips och att rida om och förbättra det jag fick 5 på, känns onödigt med sådana slarvgrejor. Han blir lite för hög i nacken emellanåt och ska såklart glo runt, men galoppen blev bra denna gång iallafall med 7 och 8, samt de förvända bågarna så det var jag väldigt nöjd med eftersom det var katastrof sist. Glad för att jag fick 7 och 7.5 på mellan och ökade traven eftersom den var obefintlig förra året.
@tuaphua Äsch sån skit med att räta ut slutan för tidigt men å andra sidan var det en jävla massa grejor i hörnet så inte så lätt att fortsätta ända fram till bokstaven då, det blev visserligen inte 5 på den med 6 pga det. Den andra slutan blev han högre och högre i nacken för det stod massa folk bakom sargen och där blev det 5.. kostar ju rätt mkt när det är koff 2. En övergång från galopp till trav där han trängde sig mot väggen innan hörnet och sen stjärnkikare i halterna, både hälsning och avslutningshalten. Han ställer upp bra men blir 4 meter hög haha
Men jättenöjd med 8 på samlade galoppen och mellangaloppen
Jag ska tänka på allt detta till tävlingen nästa helg och bli mer noggrann.
Det går säkert jättebra! Hans form, när han går där han ska, är ju superfin!
@tuaphua Det hade varit så roligt att få se dig till häst nån gång, bild eller så? Min hjärna föreställer sig alltid hur alla jag kommunicerar med på buke ser ut...har en bild av en liten typ Jessica Rabbit i huvudet...det är du!![]()
Jag har dressyrstövlar från Cavallo med dragkedja fram. Trodde det skulle vara konstigt med dragkedjan där men funkar bra men den har gått sönderInte själva dragkedjan utan i tyget mot dragkedjan. Jag som inte ens använder dragkedjan utan kommer i dem ändå.
@fio Var är du och rider program? Är det för Britt eftersom du får rida om?
Satsar på hoppning och rider c-r till helgen.
Hade varit kul på lite mer bilder i tråden.
@fio Var är du och rider program? Är det för Britt eftersom du får rida om?
Satsar på hoppning och rider c-r till helgen.
Hade varit kul på lite mer bilder i tråden.
Jag blev jättenyfiken på dina filmer men kan inte se demIgår var min häst o jag hjälpsamma nog mot min tränare o hjälpte henne att platta ut sanden lite....efter den lilla vurpan blev det knappt nån hoppning för oss, hoppade bara ett par linjer så idag åkte vi tillbaka för lite upphottning av lata hovar inför helgens bravader!
Tänkte visa lite kontraster...
Vi igår, ca 90 cm;
Tränare o Häst idag:
a
Bara en liten nätt skillnad på sisådär 50 cm...dvs dom hoppade 140!![]()
Nu har de inte gått sönder vid vaden eller nåt ställe där de sitter åt utan strax över vristen precis ovanför "vecken". Jag ville ha utan dragkedja men det gick inte att få. Har haft utan dragkedja de senaste 15 åren och hade helst haft det igen. Har inga problem alls med att komma i dem utan att dra ner den så det frestar inte på dragkedjan alls.Jag tror det är mest skonsamt mot stöveln att använda dragkedjan. Just Cavallo och andra lite dyrare har ju bra, rejäla dragkedjor som brukar hålla för en hel del användande innan de behöver bytas.
Att klämma ner sig i dem utan att öppna tror jag i många fall leder till punkttryck och att man i det pressar stöveln i ett läge den inte är gjord för att tåla.![]()