@polly p Bosse var helt fantastisk!!! Helt med mig från dag 1 till dag 2, ansträngde sig verkligen i dressyren även om han i dagsläget inte kan mata på bakifrån utan att tappa balans. Vi fick nåt på 63% och personbästa med 55 straff, hade 61 straff i flyinge. Hoppningen går han fortfarande lite "tom" mot hinder, svårt att hitta distansen då och han glömde helt att lyfta på 3:an men resten av banan kanon o felfritt.
Terrängen är han ju fullkomligt ljuvlig i......vi hade som mål att såklart nolla men även vara inom tiden. Nollan satte vi rätt lätt men några sekunder över tiden gav oss 3,2 straff dvs 8 sek under över tiden. Jag vet var jag tappade dom, ca 4 sek på trahkenern då jag tog upp o vi sen fick ett omtramp o resten i vattnet när jag travade istället för att galoppera men jag vill att vi sätter säkra nollrundor och jag får helt enkelt galoppera på mer mellan hinder. Var endast 6 av 24 i vår klass som red på tiden så jag får nog vara nöjd ändå. Vi blev 10:a och det resultatet är jag helt nöjd med!
@fio gjorde faktiskt en riktigt strong insats, men säg inte det till henne för hon blir så himla mallig då...Men hennes unghäst är rätt tittig i hoppningen, med ett litet avgrundsmorr från Matte seglade han runt med 4 fel!
Superfin dressyr hade de dessutom på 48 straff och sen slår kärringen till med en nolla i terrängen med bara lite tidsfel...herregud, vi får nog hotta upp oss rejält jag o lille BoKo så vi inte blir omkörda mer än så! Hon blev 9:a totalt så Old Ladies rules!
![]()
Ja och jag som inte ens egentligen skulle tävla
Men som den bilden jag delade på fejjan förut.. det stämmer precis!! Jag är så glad att jag klev ur min komfortzon i helgen och faktiskt gav mig iväg!