@happyrider kul att ha lite mål att sträva efter
@Novali01 är nyfiken på vad stretchingen á la Conrad innebär
Vi har haft riktigt kallt i några dagar, idag är det - 22 grader

men ser ut som det ska vända i eftermiddag och bli lite varmare under några dagar fram över... Fick en ridkjol i julklapp och den är underbar att ha vid ridning

, köpte mig ett par varmfodrade ridstövlar som också ä toppen i denna kyla. värre är det om fingrarna vid ridning trots att jag har varmfodrade ridvantar
Har ni några mål under året?
Har satt upp några mål för mig och F (förutom att han ska hålla sig fräsch

).
Vi ska fortsätta med det här att träna på att tävla, på de få starterna vi gjorde under hösten så blev han istadig inne på banan samt väldigt tittig (förutom på klubbtävlingen där han var totalt obrydd). Han är ju det till och från hemma med men det har blivit så mycket bättre och han blir mer sällan riktigt istadig (tror det handlar om att jag nu blivit snabbare på att korrigera). Så jag tror och hoppas att det kommer lösa sig om vi kommer ut på några fler tävlingar och får mer rutin. Helst skulle jag vilja rida p&r men det har varit ganska ont om dom.
Målet är att starta LA i slutet av våren, troligtvis rider vi i klubbens div 3 lag och finalen går i LA. Sen under hösten är målet att kvala till MsvB. Han gör allt på träningarna som ingår i LA/MsvC förutom den förvända galoppen, men den har vi ju god tid på oss att träna på nu under vintern och början av våren
Sen är ett annat mål att "hoppa" lite mer regelbundet (bommar använder vi redan nu flitigt men blir mest travbommar och nån enstaka galoppbom). Varken han eller jag är några stjärnor på det här med hoppning men tycker det är nyttigt att lägga in lite sånt ibland också, men det får bli när paddocken har tinat fram igen