Bukefalos 28 år!

Nummerlappen...

På tränset, på höger sida, för på vänster ska rosetten sitta (någon gång ska man väl lyckas få en...) Tycker det är snyggast =)
 
Märks att vi är på dressyrforumet ;)
Skulle aldrig lyckas hålla reda på att sätta nummerlapp på rätt schabrak (2 el 3 st olika) under en fälttävlan. Plus vet.besiktningen. Puh! Då lever jag hellre med lappen på tränset, snyggt el ej :p

Nä, nä, nä jag har alltid på schabraket, äääven på FT ;) Brukar ha flera eller bara flera "kardborrebitar". När det ska vara fin, fint brukar vi sy fast och på vanliga tävlingar nöjer jag mig med säkerhetsnålar.
Tycker det stör för mycket att ha på tränset.
 
jag sätter min på schabraket, men har inte velat offra något schabrak än och sy fast en kardborre, sätter helt enkelt fast nummerlappen med pyttesmå säkerhetsnålar så det inte syns. rekommenderar dock att INTE sätta den på stigbygeln då det får benet att se flaxigt ut, trust me. har fått neddragning pga det. att ha det på tränset tycket jag inte heller e snyggt, och det stör min ponny, på något märkligt sätt. Men schabraket är snyggt ;) tänk bara på att ha en på tränset iaf när du lastar av, eftersom att annars har har överdomaren rätt att diska dig. man måste ha numret synligt från det att man har lastat ut till det att man lastar in o åker hem :)
 
jag sätter min på schabraket, men har inte velat offra något schabrak än och sy fast en kardborre, sätter helt enkelt fast nummerlappen med pyttesmå säkerhetsnålar så det inte syns. rekommenderar dock att INTE sätta den på stigbygeln då det får benet att se flaxigt ut, trust me. har fått neddragning pga det. att ha det på tränset tycket jag inte heller e snyggt, och det stör min ponny, på något märkligt sätt. Men schabraket är snyggt ;) tänk bara på att ha en på tränset iaf när du lastar av, eftersom att annars har har överdomaren rätt att diska dig. man måste ha numret synligt från det att man har lastat ut till det att man lastar in o åker hem :)
Diskad kan man inte bli, men man kan få böter.
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: settis
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
878
Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
974
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp