Nutro torrfoder

_Maria_

Trådstartare
Har nu skrivit ner innehållsförteckningen på katternas torrfoder så kan ni, kattmatsexperter säga vad som är bra/dåligt och om det finns något torrfoder som ni vet är bättre..

Ingredienser: Torkat kycklingkött, råris, majsgluten, hönsfett (min 14 %), sockerbetsfibrer, torkad alfaalfa, havrefiber, solrosolja (min1%), torkad heläggspulver, bacillus licheniformis extrakt, bacillus subtillis extrakt, chicoryextrakt, tranbärspulver.

Tillsatser: Antioxidant, fokoferoler-rikt extrakt av naturligt ursprung

Analys:
Råprotein: 37%
Råfett: 22%
Växtråd: (Råfibrer) 2%
Vatten: 9%
Aska: 7%
Kalcium: 1,2%
Fosfor: 1.1%
Magnesium: 0.08%

Tillsatser:
Vitamin A 19.000 Ul/kg
D3 1.500 Ul/kg
Vitamin E (oc-tokoferol 300mg/kg)
Koppar (koppar llsulfat) 16 mg/kg

Hoppas ni fattar, det gör inte jag :o)
Mvh/Maria
 
Sv: Nutro torrfoder

Det är helt klart ett av de bästa torrfodren som finns i Sverige.
 
Sv: Nutro torrfoder

Det finns ju ingredienser där som t.ex. jag inte vet vad de har för funktion, t.ex. hickory-extrakt och dessa bakterier. Fast jag utgår ifrån att dessa antas vara plus.

Jadå, det fodret ser bra ut, klart över medel. Kanske rent av det bästa av de allmänt tillgängliga och saluförda torrfodren??

Problemet är att Vagis ratar det (han ÄR iofs kräsen till vår förtvivlan. Mne annars är han jättego, katten :smirk: )
 
Sv: Nutro torrfoder

Sol - anser du det vara bättre än Royal Canin oxå? Jag är bara nyfiken då jag ger mina Royal Canin Oral och Siluette.
 
Sv: Nutro torrfoder

Det är deeeefinitivt bättre än RC.

Vagis: Det har blivit allt vanligare att man tillsätter "bra bakterier" i kommersiellt foder eftersom tillagningsprocessen tar kål på allt levande, även sådant som är bra.
 
Sv: Nutro torrfoder

Vagis skrev:
Problemet är att Vagis ratar det (han ÄR iofs kräsen till vår förtvivlan. Mne annars är han jättego, katten :smirk: )

En del är hopplösa;). Mina katter älskade Nutro Choice. Det var det sista fodret jag gav dem innan jag slopade torrfodret - och de hade glatt ätit allt annat torrfoder innan men Nutro Choice var det enda de aldrig någonsin rynkade på nosen åt.
 
Sv: Nutro torrfoder

burken skrev:
Sol - anser du det vara bättre än Royal Canin oxå? Jag är bara nyfiken då jag ger mina Royal Canin Oral och Siluette.

Ja det anser jag. Nutro innehåller inte konserveringsmedel som RC gör tillexempel. Plus att det är bättre värden generellt. Notro garanterar också att det inte är några biprodukter i såsom kycklingnäbbar, klor m.m
 
Sv: Nutro torrfoder

Sol - det kanske är läge att tänka om då? Jag menar för min del alltså som fortfarande ger mina katter RC!
 
Sv: Nutro torrfoder

Jag har Nutro på mina kissar å det funkar jättebra... är helt klart nöjd med det fodret.
 
Sv: Nutro torrfoder

Sol skrev:
Det är deeeefinitivt bättre än RC.[.

Vart hittar man Nutro? Jag känner inte igen namnet, brukar bara se RC, Hills och Eukanuba i "mina" affärer. Och Specific möjligtvis.

Finns Nutro i olika sorter, vilka?
 
Sv: Nutro torrfoder

Nutro är absolut bättre än RC. Jämför innehållsförteckingarna så ser du.
 
Sv: Nutro torrfoder

Undrar samma sak, var kan man få tag på nutro? Har bara sett de "vanliga" fodren hos min återförsäljare, men vi har en butik till, kanske ska ta och kika in där. :)
 
Sv: Nutro torrfoder

Jag hade Nutro choice complete care. Köpte det hos den foderförsäljare som jag köpte hästfoder hos, han hade en del hund- och kattmat också.

Men visst måste det finnas i vanliga zoobutiker också?

Edit: googlade, det finns i vanliga zoobutiker (men inte i alla förstås)
 
Senast ändrad:
Sv: Nutro torrfoder

jag hittade, det säljs hos "min" andra återförsäljare. :) Är dags att köpa nytt foder snart, så jag ska åka dit och kika. :) Lilltjejen ska ju ha det bästa.
Såg att det fanns två olika kattungefoder också, vet någon om det är någon större skillnad mellan Nutro Choice Complete Care Kitten och Nutro Choice Kitten Chicken ? Borde ju inte vara någon, men man vet ju aldrig. ;)
 
Sv: Nutro torrfoder

Jag minns inte, det är länge sen jag slutade med det. Men kolla på påsarna i affären. Iofs låter det konstigt att de har TVÅ kattungefoder. Undrar hur de anser att kattungars behov skiljer sig åt.
 
Sv: Nutro torrfoder

ja, jag menar det. Får väl försöka luska reda på skillnaden när jag är där. Kan ju vara så att det är samma sak, bara det att den ena innehåller kyckling medans den andra är tex. oxkött eller lax :confused:
 
Sv: Nutro torrfoder

Är Nutro även bättre än Hills?
Nutro ligger väl rätt mycket bättre i pris än de andra "bra" märkena har jag fått för mig?!
 
Sv: Nutro torrfoder

Jag har NUTRO - Katt Adult Chicken, köper 15kg säck och den kostar 599kr i den butiken jag handlar i.
 
Sv: Nutro torrfoder

lisa skrev:
Vart hittar man Nutro? Jag känner inte igen namnet, brukar bara se RC, Hills och Eukanuba i "mina" affärer. Och Specific möjligtvis.

Finns Nutro i olika sorter, vilka?

Kanske finns det så du kan beställa på nätet?
Har den inte i huvudet direkt. men det lär finnas i Kattunge, vuxen och senior. men det går nog också att söka om på nätet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Såg ett torrfoder som ska ha 75% kötthalt och även spannmålsfritt. Fodret heter Applaws. Är det någon som testat det fodret här? Hur...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: nilie
·
Katthälsa Jag ska skaffa en till liten katt och har en liten fundering kring vilket foder jag ska välja. Jag har i dagsläget en katt som är...
Svar
4
· Visningar
834
Katthälsa Har kollat runt på olika torrfoders ingredienser och näringsinnehåll och ställde upp dem för en jämförelse. Vilken skulle ni säga var...
2
Svar
24
· Visningar
4 354
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Mina katter äter nu Royal Canin Indoor longhair 35 och verkar må förhållandevis bra på det fodret. Min ena katt har under våren...
Svar
8
· Visningar
1 437
Senast: fluffig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Omplacera problemhund?
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp