Ny attack mot häst

Sv: Ny attack mot häst

Okej tack!

Fy fasen!! Vem är med på att leta upp honom :devil:
*på skoj nu då*
 
Sv: Ny attack mot häst

Stort sår och avskalad hud och päls tycker jag tyder på att det lika gärna kan vara hästen som varit/brukar vara klumpig i hagen. Just det där att huden och pälsen är avskalad bara på ena benet tycker jag tyder på att det knappast handlar om brännskador av ett eventuellt rep (varför bara binda ena benet?) och hur kan en människa få till en sådan skada? Rena skärsår är väl det enklaste att tillfoga en häst, människa eller vad annan större varelse som kan kasta sig lös?

Jag tror det är lite lättare för vet och inblandade att avgöra detta, än för dig som sitter och läser en 5 rader lång artikel om det.
 
Sv: Ny attack mot häst

Jag tror det är lite lättare för vet och inblandade att avgöra detta, än för dig som sitter och läser en 5 rader lång artikel om det.

Grejen är den att man måste analysera allt man läser och hör om man inte vill svälja allt som andra skriver och säger.

Det står inget om att veterinär bekräftat att det rör sig om en skada vållad av människohand, polisanmäla kan man göra för vad som helst i princip så jag ser inte det som något som styrker det hela.
Bara här på Buke ser man hysterin som finns och sprider sig om hästskärare, inte konstigt att folk anmäler så fort de hittar en skada. Bara av att läsa i flera trådar här så tror jag mig veta att vissa människor skulle anmäla på stört om deras häst hade ett skärsår, trots att den går med andra (broddade) hästar och inte i en helt platt och steril hage. Jag tycker det är fruktansvärt med de hästplågerifall som faktiskt finns och sker men jag tycker det är väldigt onödigt och t.o.m. onyttigt att ropa att vargen kommer innan det finns faktiska bevis. Som du skriver så är det nämligen en kort artikel, men om någon kan komma med en logisk förklaring till hur en människa lyckas skala av hud och päls på en häst samtidigt som den måste skurit den, så kan jag tänka om. Men jag vågar inte påstå att det inte är sant att en människa är vållande till skadan, spekulera kan jag däremot.
 
Senast ändrad:
Sv: Ny attack mot häst

Jag tror de flesta kan avgöra det, och de flesta hästmänniskor som känner sina hästar ser på dem om det är något som hänt.
Min ena häst har skador på vä framkota just nu som jag är ganska säker på att hon har orsakat själv
Men jag sticker inte under stol med att jag kollar av henne ordentligt när hon skadat sig, speciellt på delar av kroppen som dessa pervon intresserar sig för.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När kusken Wilma Gerklev tränade sin häst Cubata på travbanan i Umeå slutade allt i en mardröm. Plötsligt attackerades Cubata av en...
Svar
0
· Visningar
893
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter "Den svenska stostammen är snabb och kvick men saknar scope", det säger Ridsports gästkrönikör Helena Torstensson, som menar att när det...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: athena
·
  • Artikel
Hästnyheter Lär dig läsa av hästen, så ser du signalerna hästen ger dig. Kanske är det inte läge att rida ut denna dag - eller i alla fall inte före...
Svar
7
· Visningar
1 304
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Hästnyheter Två ryttare till häst har i två separata händelser blivit jagade och attackerade av hundar när de ridit på stranden i Storbritannien de...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 904
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp