Tagliabue

Trådstartare
(Flytta tråden om den inte ligger rätt :D )

Jag har börjat dra hästfinkan mer och mer med min egen bil, problemet nu är att jag har insett att jag borde byta bil. Har just nu en Audi A4 2.0 -01

- Bilen är sjukt snygg
- Äckligt skön att köra (trivs så grymt bra med audis komfort, stadiga bilar)
- Har gått sjukt bra trots att han inte är riktigt 100, det är ett problem med en motorlampa och vi hittar inte felet, så bilen går inte optimalt
- Tungt att dra finka med 1 häst, funkar bra så länge man har fart men kan ju inte köra rally hela tiden för att bilkräket inte orkar.

Detta söker jag på min nya bil;
- Kombi
- Runt 50 papp som prisklass
- Orka dra finka
- Har bara B körkort så ja må ju köra lagligt med
- Inte äldre än 2000

Har kört några Volvobilar, tycker det är snygga bilar men så "plastig" invändigt, känns inte som "äkta" om man jämför med Audis snygga och rejäla inredningar. Annars sköna bilar att köra. Men jag föredrar tysk kvalité ;)

Sv: Ny bil

Hur många hästkrafter har du i din audi? Gillar du audi så byt bara upp dig till en med rejälare motor och lägg ev till en fyrhjulsdrift (ett tag drog jag emellanåt med en A4 1,8T quattro -95 fungerade hur bra som helst, den fick dessutom dra 1500 kg på B-kort).

Mina bilar senaste 10 åren har dragit mitt umesläp med 650 kg häst i utan problem. Det har varit Volvo 745 115 hk, 945 155 hk och nuvarande Golf 2,0 tdi 4-motion 140 hk.

/AA

Oj jag vet faktiskt inte mkt hk det är i min, men tyvärr är min bil på väg att säga upp sig, han går pissdåligt nu och känns som att motorn rasar när som helst. Det har hela min bils liv varit något mysko med den, motorlampan har lyst till och från och lämnats in på Berners osv men inget fel hittas typ.

Om jag ska byta upp mig till en Audi med lite värre motor känns de som att jag får lägga till lite mer pengar än vad min är värd tyvärr, köpte bilen för 45 och fixar vi problemen nu så räknar jag med att kunna sälja den för ca 50 då det är en sjukt fin bil. Men tyvärr är de inte rätt bil för mig nu, samt vill jag ha kombi.

Har tidigare haft Audi 80 -90 och Audi A4 -95, dock har jag inte fått köpa någon audi med turbo :D

Med tanke på hur mkt du har gillat din A4 (det gjorde jag också när jag hade en ;)) så tycker jag att du ska byta till en A4 diesel istället. Då kommer du aldrig känna att det känns tungt att dra. Dieseln är stark och perfekt som dragbil! 1,9 TDi räcker till att aldrig i princip känna av att du har transporten bakom. Det var EXTREMT sällan som jag ens behövde växla ner till fyran i backar! Dessutom får du en låg bränsleförbrukning, även när du drar.

Quattro dvs fyrhjulsdrift är det bästa, men är svårare att hitta begagnat. Jag hade inte fyrhjulsdrift och det var det enda jag saknade. I övrigt var A4:an diesel perfekt som dragbil. Att byta till en större bensinmotor är inget jag rekommenderar. Du ska upp i ganska mga hästkrafter för att de ska bli tillräckligt starka och då blir oftast bränselförbrukningen så där lagom rolig. Så oavsett vilken bil du väljer så bör du välja en diesel om du ska ha den som dragbil. Du kommer bli förvånad över skillnaden på styrka.

Men jag förstår inte riktigt vad du menar att du vill ha kombi? Det har du ju redan. Eller har du skrivit fel modellbeteckning?

I övrigt förstår jag vad du menar med den tyska kvalitén, men kan nämna att jag bytte min A4:a till en Volvo V50 (också diesel) och den har inte gjort mig besviken. Känslan är lika härlig ;)

Liknande trådar

Fordon Min Honda crv börjar bli gammal och sliten så nu är det dags att titta på ny bil. Vill ha en pålitlig och trevlig bil som inte är... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 823
Fordon Har en Audi A4 -09 som jag älskar! Den har allt och mer därtill, skön att köra, säker på vägen, och drar väldigt lite. Kanonbra... 2
Svar
20
· Visningar
2 158
Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 387
Senast: Liten
·
Äldre Jag skulle behöva lite hjälp att bena ut mina tankar inför kommande bilköp Jag har i dagsläget inte en susning och enda kriteriet som... 2
Svar
31
· Visningar
2 629
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka