Ny dator - nya problem! Hjääälp!

Yaroomba

Trådstartare
Ja, egentligen är inte datorn ny, den är bara olik sig. För några veckor sedan, när jag skulle stänga av den, började den att uppdatera sig av sig självt. Dagen efter var den sig inte lik. :crazy:

Jag har en template som jag håller på att koda när jag har tid över. Jag har hittills bara öppnat sidan, klickat på "visa" (vill jag minnas att det hette. Låg någonstans upptill till höger på skärmen) och "redigera med anteckningar". Skitenkelt.

Nu finns det ingen väg som leder till något som heter "redigera med anteckningar" längre. Så mitt arbete står hopplöst stilla! :mad: Jag har bara tre symboler där uppe; ett hus, en stjärna och ett kugghjul. That's it!

Om någon kan hjälpa mig och tala om hur jag kan gå in och redigera med anteckningar skulle jag bli precis hur glad som helst! :banana: Hjääälp!!!

Sv: Ny dator - nya problem! Hjääälp!

Den har nog uppdaterat till IE9 tror jag. Tyvärr vet jag inte hur man löser ditt problem...vad händer om du klickar på kugghjulet?

Under kugghjulet ligger ett antal flikar som tex "skriv ut, arkiv, zooma, säkerhetsverktyg" osv. Ingenstans finns någon flik som heter "redigera med anteckningar". "F12 utvecklingsverktyg" finns det en som heter, som verkar lovande när man trycker på den. Den har flikar som heter CSS, HTML osv. Där ser man också sidans kodning. Templatetexten där kan markers, men inte tas bort, ändras eller sparas - vilket ju är själva poängen med hela grejen!:mad:

Åh, blir såååå sur på sånthär. Allt funkade ju så bra innan och den här dumma uppdateringen har inte fört något positivt med sig alls. Kan man inte ta bort den på något sätt, och få tillbaka det gamla utseendet så att saker och ting fungerar igen?

Jo du kan ju prova avinstallera IE9 och installera IE8 igen. (Men IE9 är säkrare såklart..)

Du har filen på datorn och vill editera den i Anteckningar, så varför inte öppna den i Anteckningar direkt? Ser inte poängen med att gå omvägen via Internet Explorer.

Grejen är att jag kan minimalt om datorer. Jag kan bara ett sätt att redigera på och det var sättet jag nyss beskrev - som nu inte längre är möjligt. Fördelen var att det är enkelt att kontrollera resultatet på skärmen lite nu och då.

Jag försökte lösa problemet genom att ta upp ett tomt anteckningsdokument, kopiera in koden från templaten, döpa den till x.html och ladda upp den till min hemsida på nätet. Det funkade inte. Den nyuppladdade sidan kan ej hittas står det.

Du sa något där som fick mig att lyckas lista ut det tillslut! Nu funkar det!;)
Stort tack!:bow:

Liknande trådar

B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 982
Senast: BonnieS
·
E
IT & mobiler Jag har fått en ny bärbar dator! Det är en Acer Travelmate 5520 med Vista istället för XP som det var i min förra. Jättekul! :D OM den... 2
Svar
23
· Visningar
2 279
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka