Bukefalos 28 år!

Problem med ny dator..

Sv: Problem med ny dator..

Min Acer fungerar också bara fint. Har haft den i två och ett halvt år och den har inte krånglat. (Dessutom har jag kompisar med Acer och även de är nöjda.)
 
Sv: Problem med ny dator..

KL

Min gamla Acer har väl varit halvbra, är missnöjd med den dåliga batteritiden ( som inte ens när datorn var ny höll utlovad kapacitet) och numera fungerar batteriet inte alls så jag kan bara köra den på nät.

Sedan är jag missnöjd med fläktkapaciteten/kylningen. Haft mycket problem med överhettning.

Har numera när jag arbetar med datorn en frusen KYLKLAMP under laptopstativet! Det ger flera timmars arbetstid med fullgod kylning och ingen överhettning.


Min sambos bärbara mac har dessutom ALDRIG haft problem med vare sig batteritid och kylning!

Jag kommer inte köpa Acer nästa gång, ej heller dator med förinstallerat vista. ( Har xp på nuvarande laptop)

/kt
 
Sv: Problem med ny dator..

jag har aldrig haft några problem med vista. jag tycker bara att det är ett förbannat DRYGT och irriterande operativsystem att jobba med. är du riktigt riiiktigt säker på att du vill göra det här?
nej, det ändrar du inte här utan där, där eller där, och kanske där, men inte här där det alltid annars varit.

Ja, tycker man det är jobbigt att lära sig nya saker kan det säkert vara riktigt trögt att gå från xp till vista eller office 2003 till office 2007. Men jag vill nog påstå att de allra flesta operationer är enklare och smidigare att utföra i vista än i xp när man väl lärt sig var man hittar saker. För att inte snacka om nya office. En person som gör datordebut med vista och office 2007 skulle säkert göra stora ögon över osmidigheten i xp och gamla officepaket. :D

Sen kan jag naturligtvis hitta flera punkter där jag gillar xp bättre än vista, men så är det ju alltid. Sammanräknat vinner vista en ordentlig seger över xp. Förutsatt att datorn klarar av vista och vi inte pratar vista home basic eller något liknande obehagligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp