Nej, inget konstigt alls. Tycker bara att det egentligen inte kändes så juste att "hänga ut" någon på ett forum på det viset.
Jag gillar verkligen inte att prata i telefonen. Inte med någon egentligen. Och eftersom jag inte är pratgladast i kommunen så blir det ännu mer awkward för mig att kallprata med någon jag inte känner och aldrig har träffat.
Jag avundas folk som kan prata på helt obehindrat med vem som helst hur som helst. Speciellt när det kan kallpratas om ingenting och få det att låta intressant. Min frissa är mästare på det!
Jo, jag är mer än väl medveten om att det kan uppfattas som en "störning".

Att vara introvert är för mig att mer eller mindre hela tiden känna sig lite annorlunda än alla andra.
Det är fysiskt ansträngande att umgås med andra människor eftersom man som introvert inte hämtar energi ifrån andra.
För min del gäller det ju att hitta någon som är introvert som jag eller som förstår innebörden och är fullkomligt okej med det. Jag sitter inte i ett hörn och trycker, tvärtom, men jag umgås hellre med några enstaka än med hela folksamlingar och just det där med att träffa nya människor tar på krafterna.
Och därmed har jag antagligen framställt mig själv som ännu mer kuf än innan - men det bjuder jag på!