Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill också tro att problem med någons röst eller dialekt kan vara ett övergående fenomen om man tar sig lite tid att vänja sig. Å andra sidan, röster som Adam Alsings eller Martin Timells har jag hört tillräckligt mycket och får ändå allergi av. Men jag har ju inte försökt ha något förhållande med någon av dem heller, så jag har liksom inte letat efter saker som uppväger extremt irriterande röster där.

Som ett dubbelnick långt ner i hierarkin har inte jag samma helikoptervy som många andra.
Helikoptervy är bra när man har en jäkla massa personligheter att hålla reda på. Lugn, bara lugn, du förstår snart hur få vi är.

Dock kan jag svära på alla världens religioners biblar, bönestenar och mattor och altare att jag har inget som helst med i synnerhet två av de bitterfittigaste och lögnaktigaste och raggande bukefalisterna att göra.

Helikoptervy är bra när man har en jäkla massa personligheter att hålla reda på. Lugn, bara lugn, du förstår snart hur få vi är.

Dock kan jag svära på alla världens religioners biblar, bönestenar och mattor och altare att jag har inget som helst med i synnerhet två av de bitterfittigaste och lögnaktigaste och raggande bukefalisterna att göra.
Så vilka är det då , om jag nu ska akta mig?
Eller, hemska tanke, skärpa mig..!

Jag tycker inte att han låter konstig alls. Fast det var väl inte därför du återgav konversationen.
Nej, inget konstigt alls. Tycker bara att det egentligen inte kändes så juste att "hänga ut" någon på ett forum på det viset.

Jag träffade min förra sambo på ett diskussionsforum. Vi började pm:a, sedan maila och sedan pratade vi i telefon. För mig var det ett självklart sätt att lära känna honom lite mer, jag fick dimensionen röst och sätt att prata också.
Jag gillar verkligen inte att prata i telefonen. Inte med någon egentligen. Och eftersom jag inte är pratgladast i kommunen så blir det ännu mer awkward för mig att kallprata med någon jag inte känner och aldrig har träffat.
Jag avundas folk som kan prata på helt obehindrat med vem som helst hur som helst. Speciellt när det kan kallpratas om ingenting och få det att låta intressant. Min frissa är mästare på det!

Om han däremot hade sagt att han känt sig fruktansvärt obekväm med att prata i telefon - då hade jag dragit öronen åt mig direkt. Jag hade misstänkt att han hade knepiga låsningar, kanske även med annat än telefon.
Jo, jag är mer än väl medveten om att det kan uppfattas som en "störning". :D
Att vara introvert är för mig att mer eller mindre hela tiden känna sig lite annorlunda än alla andra.
Det är fysiskt ansträngande att umgås med andra människor eftersom man som introvert inte hämtar energi ifrån andra.
För min del gäller det ju att hitta någon som är introvert som jag eller som förstår innebörden och är fullkomligt okej med det. Jag sitter inte i ett hörn och trycker, tvärtom, men jag umgås hellre med några enstaka än med hela folksamlingar och just det där med att träffa nya människor tar på krafterna.
Och därmed har jag antagligen framställt mig själv som ännu mer kuf än innan - men det bjuder jag på! ;)

Nej, inget konstigt alls. Tycker bara att det egentligen inte kändes så juste att "hänga ut" någon på ett forum på det viset.

Jag gillar verkligen inte att prata i telefonen. Inte med någon egentligen. Och eftersom jag inte är pratgladast i kommunen så blir det ännu mer awkward för mig att kallprata med någon jag inte känner och aldrig har träffat.
Jag avundas folk som kan prata på helt obehindrat med vem som helst hur som helst. Speciellt när det kan kallpratas om ingenting och få det att låta intressant. Min frissa är mästare på det!

Jo, jag är mer än väl medveten om att det kan uppfattas som en "störning". :D
Att vara introvert är för mig att mer eller mindre hela tiden känna sig lite annorlunda än alla andra.
Det är fysiskt ansträngande att umgås med andra människor eftersom man som introvert inte hämtar energi ifrån andra.
För min del gäller det ju att hitta någon som är introvert som jag eller som förstår innebörden och är fullkomligt okej med det. Jag sitter inte i ett hörn och trycker, tvärtom, men jag umgås hellre med några enstaka än med hela folksamlingar och just det där med att träffa nya människor tar på krafterna.
Och därmed har jag antagligen framställt mig själv som ännu mer kuf än innan - men det bjuder jag på! ;)

Det låter inte helt lätt för två introverta att överhuvudtaget mötas ;)

Det låter inte helt lätt för två introverta att överhuvudtaget mötas ;)

Jag lägger mig i lite här då, i egenskap av introvert. :p Skriver under på att umgänge kräver snarare än tillför energi. Därmed inte sagt att jag är socialt inkompetent och/eller oförmögen att prata i telefon. En stor del av mina arbetsuppgifter innefattar både inkommande och utgående telefonsamtal och jag har aldrig fått några klagomål på deras genomförande, snarare tvärtom. :D Grejen är väl snarare att jag inte gör det om jag inte måste.

Idag när jag gick till jobbet var det en unge som sa till mig "du är tjock och ful.." Sen sa ungen till mamman att " vad tjock och ful hon är".

Jag antar att man i såna situationer förväntas säga roat att " ja se ungar, så tokroliga dom är".
Men ibland är jag på väg att drämma till med ngn kommentar till otrevliga ungar..:angel:

Just det ja.. Den här tjocka och fula ska på dejt i kväll. :)

Idag när jag gick till jobbet var det en unge som sa till mig "du är tjock och ful.." Sen sa ungen till mamman att " vad tjock och ful hon är".

Jag antar att man i såna situationer förväntas säga roat att " ja se ungar, så tokroliga dom är".
Men ibland är jag på väg att drämma till med ngn kommentar till otrevliga ungar..:angel:

Just det ja.. Den här tjocka och fula ska på dejt i kväll. :)

"Och du är otrevlig!" hade du ju kanske kunnat säga. :) Kul med dejt! Vad ska ni hitta på?

Jag träffade min förra sambo på ett diskussionsforum. Vi började pm:a, sedan maila och sedan pratade vi i telefon. För mig var det ett självklart sätt att lära känna honom lite mer, jag fick dimensionen röst och sätt att prata också.

Om han däremot hade sagt att han känt sig fruktansvärt obekväm med att prata i telefon - då hade jag dragit öronen åt mig direkt. Jag hade misstänkt att han hade knepiga låsningar, kanske även med annat än telefon.
Samma här, letade inte alls efter någon men han var rolig att prata med och snabb i skallen. Vår första date var inte ens en date, han hade en fulltankad firmabil som han precis fått veta han skulle lämna tillbaka så jag skulle få soppan om jag gav honom skjuts in till stan, så vi försökte slanga bensin utan att lyckas med annat resultat att han höll på bli illamående. Jag som var van att slanga akvarier klarade mig från att få skiten i munnen, antar att han blev intresserad av min fantastiska sugteknik. :angel:

Nåväl, han fick skjuts av mig in till stan, vi var hem till mig en kortis och han hade med sig en flaska gin som fick bo i min frys efter vi försökt få bort bensinsmaken och han drog ut på stan för att träffa polarna, som han sa. Några år senare fick jag veta att han skulle ut på date men han hade suttit och tänkt på mig istället. :)

"Och du är otrevlig!" hade du ju kanske kunnat säga. :) Kul med dejt! Vad ska ni hitta på?

Haha exakt det sa en gång till en otrevlig unge.. Ungen blev knäpptyst om mamman stirrade surt på mig efteråt.

Det blir en fika efter jobbet. Tänker att det är lagom.. Orkar inte göra så stor sak av dejterna. Gör också detta för att jag ska komma igång och dejta.

Haha exakt det sa en gång till en otrevlig unge.. Ungen blev knäpptyst om mamman stirrade surt på mig efteråt.

Det blir en fika efter jobbet. Tänker att det är lagom.. Orkar inte göra så stor sak av dejterna. Gör också detta för att jag ska komma igång och dejta.
Beroende på ålder på ungen så tycker jag gott man kan säga ifrån, har morsan inte lärt dem hur man uppför sig får hon väl bli sur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 660
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 065
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka