Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt ärligt är dalmål en av de värsta dialekterna jag vet, ändå har jag en fling med en från Falun just nu. Jag har å andra sidan inte pratat med honom ännu ... :cautious:

Riktig stockholmska är värst för mig. Men även Nååååårköööping, Ööörebrrroooo, en del värmländska och riktig skårrande typ Malmö.

Voff...den sjungande kullan/ iande västkustbon
:D

Hua, på mitt förra jobb skämdes jag när jag frågade skåningar för tredje gången vad de sa, den fjärde låtsades jag. :o Nu snackar jag tom med danskar och förstår det mesta. :eek:

Jag tycker att det är skönt att prata i telefon med personer från nätet av anledningen att det är lite enklare att ta reda på om personen verkligen är intressant. Jag tycker att det finns mycket attraktion i intellekt och det verbala. Är väldigt verbal själv. Det är viktigt för mig att personen har en röst jag gillar och jag tycker att man kan få fram så mycket mer av en människa via ett samtal än genom mängder med mail.
Å andra sidan tycker jag också om att prata i telefon, men inte alltid. Kan tycka vissa samtal är jättejobbiga, men inte med dejter.

Ibland kan rösten verkligen passa illa med bilden jag har av en person sen innan. Kan bli en riktig krock.

I övrigt står det lite still för mig. Hörde ju av mig till min gamling i fredags och han skickade ett ganska neutralt svar men svarade inte på mitt sms. Har bestämt mig för att inte höra av mig utan låta honom göra jobbet. Om han nu hör av sig. Av någon anledning känner jag mig osäker på det. Men det visar sig.Å andra sidan såg jag för någon dag sedan att han tagit bort sig på HP, vad det nu kan betyda..

Hördes med den andra killen jag träffade här för ett tag sedan. Han vill ses igen och det vill jag med, men det verkar nästintill omöjligt att få till det. Känner lite att även han får ta initiativ till kontakt nästa gång. Jag orkar inte vara drivande hela tiden och jag vill heller inte ge någon bild av att jag är hel-såld bara för att jag hör av mig. Jag kan vara på utan att vara övertygad. Det är väl en del av mitt driv som gör att jag fungerar så. Gillar inte att stå och stampa..

Kul fråga med bästa/sämsta dejten! Jag kommer tragiskt nog inte på någon bästa dejt. :crazy: Får skylla på att jag har varit på väldigt få regelrätta dejter överhuvudtaget.

Min sämsta var i alla fall på Lunarstorms tid. Jag fick syn på en kille med jättesöt profilbild, chattade lite med honom och bestämde efter någon dag att vi skulle ses i stan. När vi träffades var han så olik sin bild (som förvisso var lite suddig) att jag inte överhuvudtaget förstod att det var han. Vi gick en extremt tråkig och ickeklickande promenad på någon kvart, sen tröttnade jag på den döda stämningen och hackiga konversationen och sa "Men du, det här känns inte som om det är värt vår tid. Synd, och tack för att du kom hit, men nu kan vi kanske åka hem." Han höll med om att det inte kändes så intressant men föreslog att "Lite sex kanske man kan ha ändå?" :confused:

Jag har inget emot sex utan kärlek, men sex utan attraktion är faktiskt överkurs. Tackade nej, åkte hem.

Ja, jag vet inte riktigt varför det är så viktigt att snacka i telefon. Jag frågade just precis den sista i raden som vill prata. Klistrar in konversationen här och hoppas att det inte är någon härifrån:

Han: ska jag ringa en snabbis? behöver inte prata länge, bara kul höra din röst
Jag: Varför är det så viktigt att prata i telefon?
Han: nej, är inte så viktigt
Jag: Diskuterar just det "fenomenet" på ett forum som handlar om nätdejting.
Han: men man är nyfiken, kul att prata o se hur det känns
menar inte att vara så framfusig
Jag: Och om jag säger att jag känner mig fruktansvärt obekväm med att prata i telefon då? Vad tänker du då?
Han: ja, vad tänker jag då...ler....att vi inte ska prata i telefon, vill du ska känna dig bekväm med mig

Alltså, kul att höra rösten och se hur det känns, typ. Tycker i alla fall en i raden av telefonpratare.
Jag tycker inte att han låter konstig alls. Fast det var väl inte därför du återgav konversationen.

Jag träffade min förra sambo på ett diskussionsforum. Vi började pm:a, sedan maila och sedan pratade vi i telefon. För mig var det ett självklart sätt att lära känna honom lite mer, jag fick dimensionen röst och sätt att prata också.

Om han däremot hade sagt att han känt sig fruktansvärt obekväm med att prata i telefon - då hade jag dragit öronen åt mig direkt. Jag hade misstänkt att han hade knepiga låsningar, kanske även med annat än telefon.

Benjamin gjorde ju succé här så jag skulle tro att han är paxad sedan länge. Jag är inte lika akrobatisk som benjamin heller. :angel:

Jag troooor nog dock att knullkontakt får vara ett tag för mig dock. Jag har en gammal profil som skräpar därute någonstans i rymden på en mer traditionell sajt, jag kanske ska ta och fräscha upp den i första hand. :)

Skärpning! :eek: JAG har då inte varit på vare sig hestmannens profil eller någon annans. Jag har aldrig haft en inloggning på en dejtingsajt i hela mitt liv. Fast man kan tro det när man läser det där.
Eftersom vi är dubbelnick kan jag avslöja att du jobbar inte bara under annat namn, utan även annat kön..!

Rösten är jätteviktig, ett telefonsamtal säger enormt mycket. En mörk röst, ett bullrande skratt, skön dialekt, quick wit, ordval, uttryckssätt... men även förmåga att lyssna och ge och ta i ett samtal.
Håller med. Men man får akta sig för att låta ens första intryck styra. Första gången jag pratade med exsambon tyckte jag att han hade löjlig röst. Men jag struntade i det. Jag har också löjlig röst (vilket väl alla tycker när de hör sig själva inspelade ...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 660
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 065
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka