Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns guldkorn, men de är få. Jag har ju träffat på helt fantastiska män på nätet, men jag antar att det krävs att man träffar en hel bunt såna - för det ska ju klicka från båda håll. Och det har det inte gjort hittills för mig. Frekvensen av vettiga män är med andra ord för liten för att det ska fungera, eftersom man börjar misströsta och helt enkelt inte orkar. Tycker jag.
Att det inte klickar är en sak. Men att så många verkar vara praktfulla kukhuvuden verkar så otroligt tröttsamt!

Men om jag hade andra förslag på hur jag skulle träffa någon så skulle jag ta dom.. Men det känns tyvärr som dejtingsajterna är enda altrnativet. Om man inte då är väldigt framåt och tar kontakt hela tiden med andra människor.

Samma här, men av olika anledningar är det inte realistiskt för mig att tro att jag ska träffa någon varken genom jobbet eller där jag pluggar. Det uppenbara alternativet skulle vara krogen men det känns inte hälsosamt att dricka så ofta som jag skulle behöva göra för att få upp någon ordentlig närvaro där. :p (Ja, man kan gå ut utan att supa. Nej, jag brukar inte tycka att det är kul. Tyvärr.)

Jag funderar på om dejtingsajter för personer med specifika intressen/"subkulturer" skulle kunna funka?

För egen del, tänker jag inte i första hand på intressen som tex hästar och motorcyklar, utan kanske snarare "miljöengagerade vegetarianer" och liknande.

Men tyvärr skulle väl tex dejtingsidan för myspysigt vänstervridna personer med feministisk inriktning, bombarderas av helt andra personer, ungefär som buke ständigt står under viss invasion från helt andra håll än hästvärlden. Och de som står för dessa invasioner, skulle väl bete sig lika trist på dessa dejtingsidor som de gör på de nuvarande dejtingsidorna och som de gör i alla andra sammanhang.

Jag tänker mig helt enkelt att chansen att man hittar någon att fatta tycke för, ökar om man pratar om saker under tiden, istället för att främst fråga varandra om man tror att man skulle kunna funka ihop. Men det blir nog väldigt svårt att "hålla rent".
Det finns en sajt på M nånting som vänder sig till typ musik- och andra kulturintresserade. Har en kompis som jag tror fått kompisar där.

Jag skrev ju tidigare om att jag ville gå till ngt event som någon singelförening hade... Är det ngn som ville hänga på? Jag ska kolla upp om jag kan hitta att det finns ngt att gå på...
För då kan man ju gå dit ett par personer och ha Buketräff! och samtidigt kanske träffa andra singlar!
Det känns som på lagom nivå!

Det finns en sajt på M nånting som vänder sig till typ musik- och andra kulturintresserade. Har en kompis som jag tror fått kompisar där.

Jag skulle gärna vilja ha tips på vad det finns för sajter förutom de vanliga ( typ match, mötesplatsen, pannkakan.)

Jag var inne och kollade på någon dejtingsajt för kulturintresserade.. Men den jag var på verkade vara så liten? det fanns knappt några där så jag registrerade mig aldrig..

Jag skrev ju tidigare om att jag ville gå till ngt event som någon singelförening hade... Är det ngn som ville hänga på? Jag ska kolla upp om jag kan hitta att det finns ngt att gå på...
För då kan man ju gå dit ett par personer och ha Buketräff! och samtidigt kanske träffa andra singlar!
Det känns som på lagom nivå!

Jag minns inte om du har sagt var du bor, men är det i närheten av Stockholm så hakar jag gärna på om jag är ledig! :)

Att det inte klickar är en sak. Men att så många verkar vara praktfulla kukhuvuden verkar så otroligt tröttsamt!

Ja, och det är därför det blir så jobbigt, eftersom man "utsätta" sig för dem för att hitta de andra. Att det inte klickar med den första vettiga man träffar är ju inget konstigt, men att man måste vada runt bland dessa "kukhuvuden" för att vaska fram guldkornen, gör att det blir lätt att misströsta. Jag har ju gett upp med jämna mellanrum.

Ja, och det är därför det blir så jobbigt, eftersom man "utsätta" sig för dem för att hitta de andra. Att det inte klickar med den första vettiga man träffar är ju inget konstigt, men att man måste vada runt bland dessa "kukhuvuden" för att vaska fram guldkornen, gör att det blir lätt att misströsta. Jag har ju gett upp med jämna mellanrum.

Det förstår jag verkligen! Det måste finnas en gräns för hur mycket skit man orkar med att få.

Det förstår jag verkligen! Det måste finnas en gräns för hur mycket skit man orkar med att få.

Det jobbiga är ju att kukhuvuden ibland först verkar normala. och så har man lagt ner tid på att maila med dem, och kanske tom träffas och så märker man det då...

Sen tror jag att jag blir så förvånad eftersom jag utgår från att människor ska vara lite som ens vänner och bekanta.. Typ kunna uppföra sig. så när folk är kukhuvuden blir jag ibland chockad över vilke människor som finns.

Ytterligare en hake (förutom redan nämnda) med idén, är väl att många inte vill vara särskilt lik sin tilltänkte partner. Om man upplever att själva grejen är SKILLNADEN (mellan könen), så funkar ju inte intresse- och värderingsbaserade dejtingsajter särskilt bra.

Det är det här med att många verkar bli kompis med en "sorts" personer och så bildar de par med en helt annan "sort". Det är obegripligt för mig, men verkar ju vara vanligt.

Mazily. Det är bättre där, helt klart, men aningens prettovarning ;)
Men jag har skrivit med fler kul killar där, gått på dejt med fler därifrån och fått vänner därifrån. På HP har jag nog bara snubblat över en.

Det jobbiga är ju att kukhuvuden ibland först verkar normala. och så har man lagt ner tid på att maila med dem, och kanske tom träffas och så märker man det då...

Sen tror jag att jag blir så förvånad eftersom jag utgår från att människor ska vara lite som ens vänner och bekanta.. Typ kunna uppföra sig. så när folk är kukhuvuden blir jag ibland chockad över vilke människor som finns.

Ja, det där sista måste vara jobbigt. Man trodde väl liksom inte att man skulle träffa på sånt i vuxen ålder.

De som verkar normala från början måste nästan vara de värsta? Då är det nästan bättre att de börjar med en bröstkommentar så att de visar sin klass direkt.

Jag tror att det till stora delar är det huvudet som styr många till dejtingsidor. "Man har ju hört att många träffas där". Just det, det är det som är essensen av dejtingsidor, man ska träffa 'någon' där. Det där spontana, den där kemin kommer i andra, tredje hand.

Ytterligare en hake (förutom redan nämnda) med idén, är väl att många inte vill vara särskilt lik sin tilltänkte partner. Om man upplever att själva grejen är SKILLNADEN (mellan könen), så funkar ju inte intresse- och värderingsbaserade dejtingsajter särskilt bra.

Det är det här med att många verkar bli kompis med en "sorts" personer och så bildar de par med en helt annan "sort". Det är obegripligt för mig, men verkar ju vara vanligt.

Det där har jag också funderat på- varför många vill ha någon som är helt annorlunda än en själv.. är det för att det är spännande? utmanande?
För samtidigt kan jag ju höra vissa som klagar på hur den personen är.. Men samtidigt söker man sig hela tiden till den typen av personer..

Seriöst: jag fattar inte hur ni kvinnor orkar vara på dejtingsajterna! Får ni någonsin vettiga kontakter?

Jodå. Finns många vettiga också. Tyvärr sållas de bort av andra saker som avstånd el att det helt enkelt inte klickar. Tyvärr är det ju idioterna som utmärker sig och tar plats. Det är också dom som blir roligast att diskutera :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 810
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
883
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 335
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka