Bukefalos 28 år!

Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag fattar verkligen inte det där med att vilja ha en 20-30 år yngre partner. Och att vilja det på förhand, INNAN man har råkat träffa på någon mycket yngre som man fallit för. Dvs det är den låga åldern man så att säga är ute efter.

Erfarenheter och annat skapar ju en person med tiden. Blotta tanken på att vara ihop med någon som kanske är ung nog att vara ens barn, känns direkt obehaglig för mig.

Jag var tillsammans med en som var 17 år yngre än mig och han var ju faktiskt vuxen o inget barn och jag var inte ihop med honom för att han var Ung utan för att han var han
Dock skulle jag nog i förlängningen känna mig mest gammal tror jag medans många män "kännersigyngre"
 
Alltså, jag fattar verkligen inte det där med att vilja ha en 20-30 år yngre partner. Och att vilja det på förhand, INNAN man har råkat träffa på någon mycket yngre som man fallit för. Dvs det är den låga åldern man så att säga är ute efter.

Erfarenheter och annat skapar ju en person med tiden. Blotta tanken på att vara ihop med någon som kanske är ung nog att vara ens barn, känns direkt obehaglig för mig.
Eller den höga åldern, måste jag tillägga... Men det skulle vara intressant, att göra bekantskaper, utan att veta varandras ålder... Som någon skrev, @mandalaki ?, man skulle hypotetiskt bli soulmate med någon som är ung nog att vara ens barn. Men då skulle nog jag, iaf, välja att hålla det på en vänskaplig nivå... om jag hade ett val...
 
En annan kille som messade mig tidigare i år blev lite putt på mig som tyckte hans 28 år var för ungt för mig, där kom samma kommentar att ålder bara var en siffra och att jag hade problem som inte gav honom någon chans. Inte hjälpte det heller att han var fem år yngre egentligen som han erkände efter ytterligare ett mail.

Jösses, när det står vad jag söker, hur svårt är det att fatta att jag inte är intresserad när de bommar med minst 20 år? Jag undrar alltid vad de är ute efter, att bli försörjda? :confused:
Toyboy- trenden, aka MILF- trenden :angel:
 
Jag var tillsammans med en som var 17 år yngre än mig och han var ju faktiskt vuxen o inget barn och jag var inte ihop med honom för att han var Ung utan för att han var han
Dock skulle jag nog i förlängningen känna mig mest gammal tror jag medans många män "kännersigyngre"

Ja, men honom träffade du väl mer bara sådär? Du letade inte aktivt upp en mycket yngre?

Jag tänker också att jag snarare skulle känna mig gammal än ung med någon så mycket yngre.

Och livet ser ju olika ut när man är 25 jämfört med 50. Jag känner mig mer jämbördig i vardagen med ungefär jämgamla, i alla fall om de ska vara partners.

Men jag tror ju inte att de män som söker mycket yngre kvinnor i första hand är ute efter jämbördighet. Typ.
 
Jag har inget problem med att folk träffar ngn som är yngre/äldre.
Det jag tycker känns konstigt är folk som medvetet säger att jag vill bara träffa ngn med typ 20-års åldersskillnad. Att det är ett viktigt krav. Tex på en dejtingsida kan ju det innebära att man väljer bort folk som det kanske hade fungerat med.
Jag fastnar också i att om man bestämmer en exakt ålder på den man vill träffa så innebär ju det att man har starka uppfattningar om hur man är i den åldern.
Enda gången jag kan tänka att det är viktigt egentligen måste ju vara om det är en äldre man som absolut vill ha biologiska barn. Då måste han ju träffa en kvinna som är betydligt yngre.
 
Jag har inget problem med att folk träffar ngn som är yngre/äldre.
Det jag tycker känns konstigt är folk som medvetet säger att jag vill bara träffa ngn med typ 20-års åldersskillnad.

Att det där verkar vanligare bland män än bland kvinnor tror jag ofta beror på orealistisk självbild. Det de ser i spegeln uppfattar de som lika fräscht som när de själva var 20 år yngre. Förmodligen betyder det att de är i starkt behov av ett besök hos optikern (vilket för övrigt är helt naturligt i den åldern).
 
Att det där verkar vanligare bland män än bland kvinnor tror jag ofta beror på orealistisk självbild. Det de ser i spegeln uppfattar de som lika fräscht som när de själva var 20 år yngre. Förmodligen betyder det att de är i starkt behov av ett besök hos optikern (vilket för övrigt är helt naturligt i den åldern).
Det kan ju ha med samhällsattityder att göra också. En äldre man ses ofta som värdefull, erfaren, full av kompetens... medan en äldre kvinna anses förbrukad... Sad, but true!
 
Det kan ju ha med samhällsattityder att göra också. En äldre man ses ofta som värdefull, erfaren, full av kompetens... medan en äldre kvinna anses förbrukad... Sad, but true!
Definitivt. Män och kvinnor i samma ålder förses med helt olika adjektiv.

Egentligen är det väldigt konstigt. Väldigt många män runt 50 har kulmage, rynkor och flintskalle. Ändå anses äldre män ha pondus, grå tinningars charm, är silverrävar (nämnde väl någon). Hur kan de som ser sin kulmage i spegeln tycka att de hör till de grå pantrarna?

(Jag har inga invändningar mot kulmage, rynkor och flintskalle, bara mot falska självbilder)
 
Det kan ju ha med samhällsattityder att göra också. En äldre man ses ofta som värdefull, erfaren, full av kompetens... medan en äldre kvinna anses förbrukad... Sad, but true!
Fast det talar ju inte på något entydigt sätt för att dessa män bör ha en ung, omogen, oerfaren etc kvinna? Även om äldre kvinnor ses som förbrukade, är det svårt att se vad yngre kvinnor har som matchar den där mogne och kompetente mannen. Alltså enligt det här sättet att se på kön och ålder.
 
För att spetsa till det, en liiiiiiiten aning:angel:, en medelålders kvinna kan duga för att tillfredsställa en jämngammal mans sexuella behov, under tiden han letar efter en yngre trophy wife, för att ytterligare höja sin sociala status. Om han är mycket äldre kan den medelålders kvinnan ibland ses som en trophy wife.

Alternativt kan hon duga som "övningsobjekt" för en yngre man, under tiden han letar efter någon mer socialt accepterad partner.

@Petruska och @mandalaki
 
Fast det talar ju inte på något entydigt sätt för att dessa män bör ha en ung, omogen, oerfaren etc kvinna? Även om äldre kvinnor ses som förbrukade, är det svårt att se vad yngre kvinnor har som matchar den där mogne och kompetente mannen. Alltså enligt det här sättet att se på kön och ålder.
De yngre kvinnorna bidrar med sin sexualitet och sitt moderliga omhändertagande (trots sin unga ålder, det är medfött). Männen å sin sida bidrar med sin mognad, kunskap och erfarenhet. Rent spontant kan jag tänka mig att en silversprängd, eller vad det nu heter, och småfet man borde ha kunskap om matlagning (de ser ju ut att äta en hel del), hushållsarbete och liknande men paradoxalt nog verkar just de kunskaperna inte ha fastnat under alla år. Inte heller den känslomässiga mognaden för att klara av ensamhet tycks särskilt utvecklad, eller så är den bara väl gömd i midjemåttet.
 
De yngre kvinnorna bidrar med sin sexualitet och sitt moderliga omhändertagande (trots sin unga ålder, det är medfött). Männen å sin sida bidrar med sin mognad, kunskap och erfarenhet. Rent spontant kan jag tänka mig att en silversprängd, eller vad det nu heter, och småfet man borde ha kunskap om matlagning (de ser ju ut att äta en hel del), hushållsarbete och liknande men paradoxalt nog verkar just de kunskaperna inte ha fastnat under alla år. Inte heller den känslomässiga mognaden för att klara av ensamhet tycks särskilt utvecklad, eller så är den bara väl gömd i midjemåttet.
Fast, de (jämnåriga och äldre) män jag har träffat har varit mycket noga med att poängtera att de gärna utför hushållsarbete... (Jag brukar kontra med att det är jättebra, eftersom jag inte är särskilt intresserad av sånt... Undrar varför jag är singel?:angel:)
 
Fast, de (jämnåriga och äldre) män jag har träffat har varit mycket noga med att poängtera att de gärna utför hushållsarbete... (Jag brukar kontra med att det är jättebra, eftersom jag inte är särskilt intresserad av sånt... Undrar varför jag är singel?:angel:)
Kan fundera på varför de måste poängtera sin glädje de upplever när de gör såna sysslor, jag menar det är sysslor som "måste" göras om man inte vill leva i en sanitär katastrof så att utför dom i sig är inte särskilt imponerande. Brukar de också poängtera att de gärna duschar och sköter sin hygien?
 
Brukar de också poängtera att de gärna duschar och sköter sin hygien?
Inte lika ofta...:grin:

Och om någon säger att matlagning kan vara ett problem, har jag ett käckt exempel! :D

Jag inleder med att fråga om de är läskunniga och samtliga brukar svara jakande, på den frågan:D Då berättar jag om min farbror som blev änkling vid 70+. När andra i bekantskapskretsen oroade sig för hur det nu skulle gå med maten (bland annat), höll han stolt upp ett nyinköpt exemplar av "Vår kokbok" och sa att "det här kommer att ordna sig, det är riktigt kul att läsa och prova nya recept!":D
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 869
Senast: monster1
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 869
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 086
Senast: Whoever
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5
  • Var vill jag bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp