Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast, de (jämnåriga och äldre) män jag har träffat har varit mycket noga med att poängtera att de gärna utför hushållsarbete... (Jag brukar kontra med att det är jättebra, eftersom jag inte är särskilt intresserad av sånt... Undrar varför jag är singel?:angel:)

:D

Min dejt i måndags var fem år yngre än jag. En av de bästa delarna av konversationen:
Dejt: "Gillar du att laga mat?"
Jag: "Eeeeh... Eh alltså... 'gillar'... Jag kan följa recept t ex, och ibland så eeeh..."
Dejt: "Nämen vad bra! Då kan det vara min roll istället i sådana fall då. Jag är jättebra, och så är det kul." :)

Score! :love:
 
Jag förstår att jag upplevs som offensiv,
eftersom jag raljerar så mycket om kvinnor,

Jag ska ta att sluta upp med det,
så att det kan bli någon slags jämvikt härinne igen.
 
Det störande när t ex en 70-åring kontaktar någon som sätter taket vid 50 är väl inte om tråden moraliserar över det? Det är mer störande att han gör det. Dessutom verkar han inte ensam om att söka kvinnor som är betydligt mycket yngre än han själv.
När jag nätdejtade hände det rätt ofta att äldre män kontaktade mig trots att de var 20 år över vad jag sökte. Brukade svara "tack för mailet men du är inte riktigt i mitt åldersspann tyvärr".
Ofta fick jag då ett mail till med "ålder är bara en siffra/jag är ungdomlig eller favoriten: du måste ge mig en chans i alla fall". (Eh nej det måste jag inte. Ragga på en äldre kvinna då om åldern är en siffra ditt gubbslem :yuck: )
 
:D

Min dejt i måndags var fem år yngre än jag. En av de bästa delarna av konversationen:
Dejt: "Gillar du att laga mat?"
Jag: "Eeeeh... Eh alltså... 'gillar'... Jag kan följa recept t ex, och ibland så eeeh..."
Dejt: "Nämen vad bra! Då kan det vara min roll istället i sådana fall då. Jag är jättebra, och så är det kul." :)

Score! :love:
Haha, jag dejtade en kille förra året som var lite besviken för att jag inte är bröd "för då kan ju inte baka frukostfrallor till dig". ;)
 
Alltså. Ni har ju missuppfattat allting angående mäns bredbenthet i kollektivtrafiken. Det är ju för att de ska få plats med sina katter!

cats1.jpg


tumblr_n5wmnw5fj11tcqv97o1_1280.jpg


:up::up::up:
Ok.
Jämlikhet råder då man kan ta en händelse, bild eller text - och sedan helt transparant kan byta ut den mot vad man vill checka jämliketen mot. Känns det lika normalt och icke uppseendeväckande åt båda hållen, ja - då har vi jämlikhet.

Om jag skulle raljera om en del kvinnors rövar, och problem med att sitta bredvid dem på kollektivtrafik, och dessutom fota hur kvinnor med jätterövar sitter - och sedan lustifikera bilderna - hur hade det kännts på detta forum?
 
Ok.
Jämlikhet råder då man kan ta en händelse, bild eller text - och sedan helt transparant kan byta ut den mot vad man vill checka jämliketen mot. Känns det lika normalt och icke uppseendeväckande åt båda hållen, ja - då har vi jämlikhet.

Om jag skulle raljera om en del kvinnors rövar, och problem med att sitta bredvid dem på kollektivtrafik, och dessutom fota hur kvinnor med jätterövar sitter - och sedan lustifikera bilderna - hur hade det kännts på detta forum?

Du får väl skriva det om du vill. Om du tycker att det är ett problem.
Sen tror inte jag att kvinnan med stora röven( som du uttrycer det) medvetet tar större plats än vad hon behöver. Den man jag började med att ta upp betedde sig på ett sätt som gjorde att jag blev intryckt i väggen. Han hade på ett trevlig sätt kunnat sätta sig ner så jag inte blev intryckt i väggen.

men det känns som att du vill bli upprörd över det vi skriver. Och som att du har ett behov av att om jag skriver ngt om hur jag upplever en man på en dejtingsida så måste du påpeka att det finns kvinnor som beter sig illa också.. Men jag har aldrig skrivit att kvinnor är änglar som är helt perfekta..
När jag tidigare hängde på ett forum med mest män så skrev de ofta hur de upplevde kvinnor. Jag höll sällan med men jag hade inte behov av att kontra hela tiden och skriva att män beter sig också illa. Det måste ju bli jättejobbigt för dig?
 
Senast ändrad:
Ok.
Jämlikhet råder då man kan ta en händelse, bild eller text - och sedan helt transparant kan byta ut den mot vad man vill checka jämliketen mot. Känns det lika normalt och icke uppseendeväckande åt båda hållen, ja - då har vi jämlikhet.

Om jag skulle raljera om en del kvinnors rövar, och problem med att sitta bredvid dem på kollektivtrafik, och dessutom fota hur kvinnor med jätterövar sitter - och sedan lustifikera bilderna - hur hade det kännts på detta forum?
Om det är ett stort(!) problem med kvinnor som breder ut sig så andra inte kan sitta, trots att de inte behöver 1,5 säte för att få plats så varsågod! Bilderna som tidigare varit med i trådarna visar män med till synes helt normal kroppform och storlek, vad som döljs under byxorna vet vi tack och lov inte, men trots detta så tar de upp mer än nödvändigt så fort de får en chans att breda ut sig.

Ingen har kommenterat jättefeta män, men vill du ta det till den nivån så finns det gott om exempel på det med, men ska vi diskutera fetma så hör det nog hemma i en helt annan tråd.
 
Jag förstår att jag upplevs som offensiv,
eftersom jag raljerar så mycket om kvinnor,

Jag ska ta att sluta upp med det,
så att det kan bli någon slags jämvikt härinne igen.

Jämvikt? Så det innebär att det måste vara lika många inlägg om män som om kvinnor?
eller ska vi kvotera in fler män att skriva i denna tråden?

Du får ursäkta, men du bjöd in till kommentarer på en låg nivå.
 
:D

Min dejt i måndags var fem år yngre än jag. En av de bästa delarna av konversationen:
Dejt: "Gillar du att laga mat?"
Jag: "Eeeeh... Eh alltså... 'gillar'... Jag kan följa recept t ex, och ibland så eeeh..."
Dejt: "Nämen vad bra! Då kan det vara min roll istället i sådana fall då. Jag är jättebra, och så är det kul." :)

Score! :love:
Haha, ett likadant svar hade kommit från mig i fråga om matlagning!
 
Jag förstår att jag upplevs som offensiv,
eftersom jag raljerar så mycket om kvinnor,
Jag ska ta att sluta upp med det,

Om jag skulle raljera om en del kvinnors rövar, och problem med att sitta bredvid dem på kollektivtrafik, och dessutom fota hur kvinnor med jätterövar sitter - och sedan lustifikera bilderna - hur hade det kännts på detta forum?

Vad hände under de 16 minuterna mellan de där två inläggen?

I övrigt tror jag att du kan ta det lugnt. Tråden kretsar inte kring dig.;)
 
Om det är ett stort(!) problem med kvinnor som breder ut sig så andra inte kan sitta, trots att de inte behöver 1,5 säte för att få plats så varsågod! Bilderna som tidigare varit med i trådarna visar män med till synes helt normal kroppform och storlek, vad som döljs under byxorna vet vi tack och lov inte, men trots detta så tar de upp mer än nödvändigt så fort de får en chans att breda ut sig.

Ingen har kommenterat jättefeta män, men vill du ta det till den nivån så finns det gott om exempel på det med, men ska vi diskutera fetma så hör det nog hemma i en helt annan tråd.
Min fråga var "hur hade det kännts på detta forum?" att se ett sådant inlägg. Inget annat.
Det var en retorisk fråga. För jag tror jag har en föraning om det, om någon skulle googla fram en sån tråd på t.ex ett motorforum.

En annan fråga jag har, är om det ens är lagligt att smygfotografera människor, och sedan publicera fotografierna på Internet med och utan lustifierade bildediteringar och förlöjligande text?
 
Jämvikt? Så det innebär att det måste vara lika många inlägg om män som om kvinnor?
eller ska vi kvotera in fler män att skriva i denna tråden?

Du får ursäkta, men du bjöd in till kommentarer på en låg nivå.
Ibland ska man inte läsa vad som står i ett inlägg.
Man ska läsa mellan raderna.
 
Haha, jag dejtade en kille förra året som var lite besviken för att jag inte är bröd "för då kan ju inte baka frukostfrallor till dig". ;)

Sött! :D Jag äter för övrigt helst inte heller så mycket bröd. Undrar just om det kommer att bli ett framtida relationsproblem. :( (Lite kan man ju få önsketänka.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 857
Senast: monster1
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 390
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 545
Senast: Whoever
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Problemhund
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp