Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har iofs jag också från en del vänner, men
Han vet ju att jag inte vill fastna i ett KK-förhållande. Och han har själv sagt att dejta för evigt inte är ett allternaiv utan att man tillslut får bestämma sig. Det ger sig nog. Bara jag som funderar :)

Alltså, det här med KK-förhållande fattar inte jag. Bestämmer man att man bara ska ha varandra för sex? Får man ligga med andra då också? Och om man inte får det, då har man väl nåt slags förhållande i alla fall, eller...? Det blir ju übermärkligt annars; nej du ska bara ligga med mig men får inte träffa någon annan att eventuellt bilda par med!

Nej, jag förstår mig verkligen inte på det där. Men jag kanske är för gammal helt enkelt.
//Mona, den levande fossilen

Alltså, det här med KK-förhållande fattar inte jag. Bestämmer man att man bara ska ha varandra för sex? Får man ligga med andra då också? Och om man inte får det, då har man väl nåt slags förhållande i alla fall, eller...? Det blir ju übermärkligt annars; nej du ska bara ligga med mig men får inte träffa någon annan att eventuellt bilda par med!

Nej, jag förstår mig verkligen inte på det där. Men jag kanske är för gammal helt enkelt.
//Mona, den levande fossilen

Jag ställde mig också lite frågande till detta när jag läste det Voff skrev, men jag ville inte verka obildad på området så jag frågade inte.

Alltså, det här med KK-förhållande fattar inte jag. Bestämmer man att man bara ska ha varandra för sex? Får man ligga med andra då också? Och om man inte får det, då har man väl nåt slags förhållande i alla fall, eller...?
Får och får, det gör man nog som man vill. Man kommer förmodligen överens om hur man gör, bara ligger med varandra, ligger med flera, om man säger till och avslutar om man börjar dejta, om det inte spelar någon roll etc.

Och alltså allt behöver ju inte knös in i nån form av förhållandemall heller kan jag tycka.

Jo, det var mer metaforiskt. Inga andra känslor, menar jag.
Jag gissar på att även det beror på person till person. Att vissa ligger med någon som de gillar att hänga med i övrigt också att och andra kanske är med någon som det bara är sex och inget annat med.

Fasen vad jag känner mig oerfaren på relationsfronten när jag läser om alla varianter som finns som jag har missat. :)
Äsch, det tycker jag inte att du ska göra. Själv har jag ingen egen erfarenhet av exempelvis en KK-relation eller att nätdejta men det gör mig inte så mycket faktiskt. Däremot tror jag att det är bra att vara öppen och ta chanser när de kommer, gå på dejt mer som en kul grej än för att träffa The One. Att det blir både roligare och enklare då.

Vem bestämmer vad som är ett "kvalitativt" förhållande, då?

För mig kanske ett förhållande som går ut på att ligga satan och sedan inte prata överhuvudtaget förrän nästa gång jag är sugen är lika kvalitativt som ett traditionellt, monogamt parförhållande för dig.
Ja, precis :). Allt beror ju på vad man själv är ute efter och vad man vill ha. För inte menar du väl @Oldie att det bara finns en enda typ av relation som är kvalitativ? Om ja, hur ser den då ut?

Däremot tror jag att det är bra att vara öppen och ta chanser när de kommer, gå på dejt mer som en kul grej än för att träffa The One.

Jag har varit på 10 dejter i år tror jag och alla har varit jättekul och trevliga trots att de inte har gett upphov till något mer än en dejt, så jag tar de chanser jag får. Förhoppningsvis lär jag mig något på vägen mot att träffa The One. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 640
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
861
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 061
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka