Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, det här med KK-förhållande fattar inte jag. Bestämmer man att man bara ska ha varandra för sex? Får man ligga med andra då också? Och om man inte får det, då har man väl nåt slags förhållande i alla fall, eller...? Det blir ju übermärkligt annars; nej du ska bara ligga med mig men får inte träffa någon annan att eventuellt bilda par med!

Nej, jag förstår mig verkligen inte på det där. Men jag kanske är för gammal helt enkelt.
//Mona, den levande fossilen

Nu är det ju så vist här i världen att man i alla sorters relationer kan göra som de inblandade tycker, och man kan kalla relationen för vad man vill också, eller inte kalla den för något särskilt.

Jag tänker mig att en KK är ungefär som en älskare/älskarinna, men mer jämbördigt än vad jag läser in i de orden. Man är kompisar och man har sex.

Precis som man oftast kan ha mer än en kompis, kan man givetvis ha mer än en sexpartner. Men det är ju inte unikt för just KK-relationer.

@Voff - det blev en dejt istället. Jag skulle nappat på ditt erbjudande istället tror jag!!

Jag har en väninna som springer på dejter konstant - hon har inte tid att träffa mig för att hon är så uppbokad på olika dejter! Och jag känner mig lite avundsjuk på att hon verkar tycka att det är så roligt att träffa nya människor. Jag tycker bara det är jobbigt. Så det är med andra ord inte ett dugg konstigt att jag är singel. :banghead:
Tror jag lever i någon slags fantasivärld där jag bara vill springa på Mr Right nånstans utan ansträngning, och så vet man på en gång att det är vi och lever lyckliga i alla våra dagar.
Suck.
Ligger svårigheten i att man försöker träffa någon just från nätet? Alltså, en total främling och ingen som redan finns i bekantskapskretsen eller på arbetsplatsen.

Åååh vad jag instämmer. Jag springer hyfsat flitig på dejter i perioder, men om jag ska vara ärlig så tycker jag inte det är så jädra kul. Ibland känns det mest som ett nödvändigt ont (därför tänker jag att jag ska ställa in morgondagens dejt, han kommer ju ändå inte få en ärlig chans när jag är i detta stadiet).

Var på en dejt idag, faktiskt med en kille som jag fikade med för många år sedan, från samma stället. Då var jag i ett annat skede och tyckte han kändes och såg för gammal ut för mig, men tänkte att jag själv är ju äldre och mognare nu, så varför inte!? Men äh.. nä. Eller ja, jag tyckte inte han KÄNDES för gammal längre, men såg tyvärr äldre ut än vad jag önskar mig. Fast det var givetvis inte det det sprack på, utan kemin överlag :)

Funderar däremot om jag kan med att åka till Stockholm på en snabbvisit och träffa snubben jag pratat med rätt länge...

Och han har själv sagt att dejta för evigt inte är ett allternaiv utan att man tillslut får bestämma sig. Det ger sig nog. Bara jag som funderar :)

Jag förstår verkligen inte det här. Vad är det man ska bestämma sig för? Och hur kommer det där beslutet till uttryck? Vad förändras av ett sådant beslut?

Funderar däremot om jag kan med att åka till Stockholm på en snabbvisit och träffa snubben jag pratat med rätt länge...
Låter som en bra plan. Bara gör det så slipper du fundera mer på hur han är och inte och om det är något som kan leda vidare. Han borde vara rätt nyfiken på dig med om ni pratat ett tag. :)

Låter som en bra plan. Bara gör det så slipper du fundera mer på hur han är och inte och om det är något som kan leda vidare. Han borde vara rätt nyfiken på dig med om ni pratat ett tag. :)

Jo, lite så. Samt att det vore illa om jag gillade han. För han bor ju där han bor och jag med ;)

Det är ju bara det att det kostar ju ändå lite att åka upp, och om man åker upp över typ dagen och det visar sig att vi har noll gemensamt när det väl kommer till kritan live, liksom, så.. Vad gör jag då där under tiden? Har en kusin däruppe som jag inte träffat på jättemånga år, och vi har talat om att jag ska åka upp, men det är först i augusti typ, och det är så långt dit :P

Finns massor att göra! Gillar man museer och utställningar så finns ju sådant, tycker man om natur så finns sånt med. Turista. Fika, spankulera:) Jag gillar att promenera runt på Djurgården. Sikta in dig på något du vill göra och om ni klickar bra så ta med honom också.

Har läst och följt tråden/arna ett tag nu, men inte riktigt gett mig in. Jag har så himla svårt för nätdejting. När jag blev singel reggade jag mig på HP och tyckte mest att allt kändes krystat och konstigt jämförelsevis med när man träffar någon irl, och så fick man ju en del konstiga meddelanden också, likt er andra. Tog väl ganska snart bort mitt konto där. Har väl hunnit springa på ett par dejter sen dess (som kommit till på annan väg än via nätet då), men som vanligt, de man själv fastnar för, är inte intresserade, och de man själv inte fick något större utbyte av visar väldigt stort intresse....

Jag har haft en fin dag med kompisen ute i friska luften och pratat om livet, livsval och relationer. Känner mig en aning mindre som den missunnsamma ungen som inte vill dela med mig och en aning mer som "ju fler desto bättre."

Och filosoferar vidare apropå kemi och vänskap. Mest i egenterapisyfte.

Honom vill jag liksom ha i mitt liv på ett sätt jag inte känt så ofta med en person som inte varit en släkting eller partner. Det har varit väldigt starka känslor inblandat senaste halvåret och jag har varit förälskad, förvirrad och besviken, och en massa annat på vägen. Kemin säger mig fortfarande på ett plan "komhitskavihångla", och på ett annat bara "jag behöver dig", neutralt är det inte. Och just det där "jag behöver dig" är lite speciellt för mig att ha. Men vi är i någon sorts ömsesidigt behov av varandra och tack vare det så har vi trots många olikheter blivit väldigt goda vänner.

Jag tror på att vi kommer att fortsätta hänga även när vi båda har partners (vilket väl kommer att ske när planeterna och stjärnorna står i rätt fas) men är inte så sugen på hängandet som femte hjulet som sagt innan jag träffat någon. Vi pratade lite om det idag, och han sa att han hoppas att jag också träffar någon snart och att han ser fram emot att göra "par-saker" ihop i framtiden. Och det gör jag med.

Han är lyckligtvis inte den ende mannen på jorden, jag tycker mycket om att hänga med honom, känner honom väl vid det här laget, och han är en väldigt bra vän som stått ut med mig "for better or worse" när jag haft mina dips. Min bästa kognitiva beteendeterapi på väg mot att bli mig själv igen och våga lita på att andra tycker om mig precis som jag är. ;)

Senast ändrad:
Har läst igenom hela tråden och den har verkligen förgyllt min jobbnatt!
Tack för alla underbara skratt! :bow::laugh:

Är själv singel och har sprungit på en massa dejter till ingen nytta kan man ju tycka, men det är alltid kul att träffa nytt folk. Något kanske man lär sig på kuppen. ;)

Har dock tagit en paus ifrån dejtandet och bara njuter av sommaren och mina underbara pållar. Fast det är ju snart
semester och vem vet, då kanske det blir påt igen. :p

Ha inte så långa mejlkonversationer innan dejten så att du inte bygger upp några gigantiska förväntningar så blir det mindre press och på så sätt lättare.

Fast jag vill liksom inte slösa av min (dyrbara) fritid på folk jag känner att jag blir irriterad på redan på mail- chattstadiet. Annars blir det ju verkligen bara utseendet som får styra vem man väljer att dejta.

Fast jag vill liksom inte slösa av min (dyrbara) fritid på folk jag känner att jag blir irriterad på redan på mail- chattstadiet. Annars blir det ju verkligen bara utseendet som får styra vem man väljer att dejta.

Det beror ju lite på hur du ser på attraktion. Om du är en sådan person som anser att attraktion växer fram så kan det ju vara smart att lära känna någon ordentligt innan dejten, får då kan du ju fortsätta att dejta även om det inte blir kärlek vid första ögonkastet.

Om du däremot anser att attraktion är något som antingen finns eller inte från början så är det ju bättre att gå på dejt ganska snabbt, du ska i så fall naturligtvis se till att han uppfyller de krav som du har och skicka lite mail fram och tillbaka.

Förut mailade jag i över en månad innan jag dejtade någon och då blev besvikelsen så stor när det inte blev någon fortsättning, nu har det hänt att jag har gått på dejt 4 dagar efter den första kontakten. Jag tror att attraktion kan växa fram, men eftersom majoriteten av singlarna inte gör det så får man anpassa sig efter det.

Jag tror att attraktion kan växa fram när det handlar om folk som redan finns i ens vardag på något sätt. Tror däremot att det är oerhört svårt att få till det med någon random person man träffar via en dejtingsajt. Då tror jag faktiskt att attraktionen måste finnas ifrån båda håll tämligen omgående.

Jag tror att attraktion kan växa fram när det handlar om folk som redan finns i ens vardag på något sätt. Tror däremot att det är oerhört svårt att få till det med någon random person man träffar via en dejtingsajt. Då tror jag faktiskt att attraktionen måste finnas ifrån båda håll tämligen omgående.

Hur länge brukar du ha kontakt innan det blir aktuellt med en dejt?

Yes, för aldrig att båda parter har den orken att låta något växa fram, genom att dejta månader i sträck med någon man trivs med - men som känns som ett syskon - när det finns tusen och åter tusenden att fortsätta klicka fram därbakom.

Så för nätdejting är det näst intill instant pirr (eller om man så vill, godkänd knullbarhet) som gäller.

Yes, för aldrig att båda parter har den orken att låta något växa fram, genom att dejta månader i sträck med någon man trivs med - men som känns som ett syskon - när det finns tusen och åter tusenden att fortsätta klicka fram därbakom.

Så för nätdejting är det näst intill instant pirr (eller om man så vill, godkänd knullbarhet) som gäller.

Nej, det är precis så. Huvudet på spiken. :)

Jag skulle vilja säga att om du blir upprepat irriterad på mail- chattstadiet är det absolut inget att bygga vidare på, då är det bara att sluta lägga ned din dyrbara tid på denne, och finna en ny att chatta med.
Däremot vidga dina utseenderamar - jag är inte alls lika noga nu med hur folks kort ser ut, viktigare är att de är tobaksfria (jag grejar verkligen inte att kyssa en tobaksbrukare i nån form...) och gillar djur och natur i någon form. Samt inte är helt off i åldersaspekten.

Frågan är ju om man kan förbättra sin knullbarhet på något sätt i dejtingsituationer? Min har visat sig vara ganska låg tyvärr, vilket jag tror beror på att jag känner mig lite osäker på grund av oerfarenhet.

Hur länge brukar du ha kontakt innan det blir aktuellt med en dejt?

Jag tidsbegränsar mig inte så, men väldigt många tycks tro att det räcker med ett "Hej" så ska man boka en dejt härnäst. Jag vill gärna veta lite om personens värderingar och lite om livssituation innan jag blir intresserad av att träffas. Oftast så märker man ganska snabbt med dom där som man inte gillar.
Men sen kan det ju vara så som det är med den här killen jag har haft kontakt med nu. Vi har inte kunnat träffas tidigare för han har varit på semester på annan ort med sina barn. Men ju mer vi pratar desto mer känner jag att jag inte är så sugen på att träffas längre....

Frågan är ju om man kan förbättra sin knullbarhet på något sätt i dejtingsituationer? Min har visat sig vara ganska låg tyvärr, vilket jag tror beror på att jag känner mig lite osäker på grund av oerfarenhet.
Jag tycker du ska läsa på om kroppsspråket, för det pratar mer än vad man kan tro. Båda parters kroppsspråk.
Att hänga som en hösäck, samtidigt som man berättar hur man "spritter av liv så här i vårsolen" ger ett dubbelt budskap som signalerar icke trovärdig människa med svart tunga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 644
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
861
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 061
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka