P
prallan
Visst kan man köra bildsök på Google
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst kan man köra bildsök på Google
Obehagligtok då vet jag.. antar att det är det han har gjort då..
Obehagligt![]()
Har du gjort det och fått det att funka, då? Jag har försökt en enda gång men det gick inte alls.Visst kan man köra bildsök på Google
Ja... det känns som det är ngt som inte riktigt stämmer..han är så himla på..
Men jag ser det ju som att det var tur att jag inte gick vidare och träffade honom och inledde ngt´.
Har du gjort det och fått det att funka, då? Jag har försökt en enda gång men det gick inte alls.
Det är så löjligt lätt att med dagens legala tjänster på Internet få ut mycket mer om dig än vad du någonsin vill veta.Jag har en annan fråga.. Han sa att han hade hittat mig på facebook..Jag hade då inte lämnat ut mitt namn till honom utan han hade min bild, min ålder samt ort där jag bor... Detta är kanske en korkad fråga från tekniskt okunnig men; Kan man hitta någon på facebook genom att söka på bild då jag har samma bild på facebook och dejtingsidsan? eller har han sökt på ålder och ort? Jag gissar att det finns massa personer som har min ålder och ort på facebook.
Du drog den? Jag kopierade in länkadressen.
Det är så löjligt lätt att med dagens legala tjänster på Internet få ut mycket mer om dig än vad du någonsin vill veta.
Med ditt förnamn, födelesår, kommun (Är väl egentligen bara Sthlm/Gbg och kanske Malmö som man klarar sig i, om man har ett vanligt förnamn) och stjärntecken kan man t.ex med största sannolik plocka fram MYCKET om dig.
Därför är paranoia på Internet en mycket bra egenskap.
Detta har jag länge tänkt att skriva om.
Och att INTE använda sina öppna Facebookbilder i sin datingprofil är ett måste.
Den Paranoide Nätdejtarens Self Test:
Gå till denna sida. Skriv ditt förnamn och hemkommun i avsedd ruta. Skriv ditt födelesår i rutan för "Födelsedatum". Tryck [Sök]
http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx
Se hur många som heter samma sak som du i din kommun, och är födda under samma år.
Ett korrekt angivet stjärntecken sållar bort (statistiskt sett 11/12) ytterligare 92%.
Slutsats, om man vill vara svårfunnen för stalkare:
1. Ha ALDRIG korrekt stjärntecken i din profil. Det låter ju väldigt oskyldigt, och ofarligt, men sållar direkt bort 11/12 av samtliga att söka på. Låt denna information vara tom.
2. Ange aldrig korrekt ålder för siten. Ta en ålder ett år yngre eller äldre än din verkliga, förslagsvis äldre om du är född på första halvåret. Nej, det gör ingenting om man skriver ett år äldre.
3. Kalla dig inte för "Bettan73" om du är född 1973. Det kan genomskådas även av människor som inte är raketforskare.
4. Ange en kommun vid sidan av den du bor i, förslagsvis den du bor närmast, för att luras så lite som möjligt.
5. Vid inital kontakt med folk, skriv under med ditt nickname och inte ditt förnamn. Inte ens första bokstaven i ditt förnamn. Skriver en kvinna i min ålder under med "P" så heter hon Pia.
6. Tala aldrig om initialt vilken del av kommunen du bor i. Postort är ett mycket bättre sökbegrepp än kommun, och spikar dessutom att du bor i just utsatt kommun.
7. Samt använd ALDRIG bilder i din profil som är offentliga på Internet, och kan knytas till ditt namn. Offentliga, men privata Facebookbilder är big no-no.
Nej, men ska verkligen inte behöva hålla på så här.Oj.oj.. ska man behöva hålla på så? Det kanske man gör?
Hur gör ni andra?
Nej, men ska verkligen inte behöva hålla på så här.
Men andra människor som man inte vill ska rota i ens liv kan göra så här, och det tycker jag är tillräckligt för att man åtminstone ska veta vad som går att göra.
Och nej, jag stalkar inte min omgivning eller mina nätdejter. Det finns andra orsaker till denna ändå rätt öppna kunskap.
Min dyker inte heller upp i Google. Men flera kamraters gör så. Vet inte riktigt varför, möjligtvis har jag och du kryssat i någon slags ruta i FB-inställningarna, där ens officiella bilder (som bl.a profilbilden är) inte ska indexeras av sökmotorer.Jag söker på min profilbild på FB men får inte upp några träffar alls - vad gör jag då för fel?