Bukefalos 28 år!

Ny häst i flocken

FreeLou

Trådstartare
Har precis köpt en ny häst som jag har lite problem med att få in i flocken.

Jag har sedan tidigare en vbl travare samt en shettis. Har haft dem ihop med andra hästar förr (tex sommarbete) och travaren har alltid vaktat extremt på "sin" shettis.

Jag började med att släppa ihop travaren med den nya. Det gick helt utan problem, men sedan när vi försökte introducera shettisen i gänget så blev det väldigt mkt bråk och travaren vaktade hela tiden shettisen.

Har efter detta ej haft dem ihop alla tre då jag är osäker på hur det blir tex om nätterna när man ej har koll (de står ute och har bara två boxar). Shettisen ska flytta till annat hem är tanken, men funderar på om jag ska försöka låta alla tre gå ihop tills dess.

Tips? Har givetvis funderat på att bara släppa ihop shettisen och den nya, men är lite osäker.
 
Sv: Ny häst i flocken

Spännande, vad är det för en häst du har köpt?

När jag skulle ta in nya hästar i flocken var det aldrig några problem, så länge man höll i shettisen, när han sedan fick komma lös var livet igång. De är lite speciella de små liven.
 
Sv: Ny häst i flocken

Om du ska göra något så är det väl att ta bort shettisen efter som det är den som ska bort.
 
Sv: Ny häst i flocken

Svara båda.

Det är en liten travare på 7 år. Hur söt som helst.

Nu har det gått bra med allt. Den nya och shettisen fick hälsa på varandra i lugn och ro, sedan släppte jag in den gamla gubben till dem. Då var det mkt lugnare, så nu går de ihop alla tre utan problem.
Vet ej när jag ska hitta nytt hem åt shettisen då tidigare intressenter dragit sig ur.

jassica, du vet ingen som vill ha en shettis? Börjar bli desperat för jag vill inte gärna lämna tillbaka honom till ägarna heller.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 776
Senast: Joro253
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 632
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp