Ny hästtransport billigast?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snutten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 7 558
Sv: Ny hästtransport billigast?

Värmlandsvagnen troligen. Men man får vad man betalar för...

Billigast är troligen att låna 20 000 kr på banken och köpa en billig begagnad.

Thule o VV är inte boggie för det priset va?

Jämför vad du får för pengarna!! Många försäljare har en "inkastare" som oftast tyvärr är lite "naken".. :crazy: När du väl stå där så måste du beställa till en rad med extrautrustning..:angel:

jupp Thule är Boggie. Jag har den o är supernöjd! Svensk utprovad kvalité till toppris!

är väl beroende på vad man vill ha.
Men jag skulle föredra Thule, det är ett svenskt bolag i alla fall, ja det är ju vv med.

KNAPPAST!!! Eller ja bolagen som säljer dom är ju svenska, men inga av dom tillverkas i Sverige!!

vad spelar det för roll?
Man får fortfarande svensk beprövad kvalité om man köper Thule, finns gott om ÅF med väldigt bra srevice.
Skulle inte köpa ett import släp.

KNAPPAST!!! Eller ja bolagen som säljer dom är ju svenska, men inga av dom tillverkas i Sverige!!

såvitt jag vet har THULE en fabrik i Bromölla, och där tillverkar de hästsläp i alla fall.
Om de inte tillverkas i Sverige, vart tillverkas de då och i så fall vilka modeller.

Senast ändrad:

Inte i Sverige iaf..... :angel: Dekalerna sätts möjligen på i Bromölla... Thule är väl ändå ett "samlingsnamn" på tex Trane, Star, Kylinge, Brenderup, Dalavagnen??

VV=GAUP=tillverkas i Polen... Tex Skandinavia/internationell är ju egentligen Cheval Liberte-släp med andra dekaler....:angel:

Rätta mig gärna om jag har fel, men enda märket idag som är svenskt är väl Boj från Klippan???

Läckö-släpet är svenskt också. Jag tror att Thule har produktion i Sverige fortfarande, men ska inte svära på det. Så här står det på Thules hemsida om affärsområdet Trailers:

Affärsområdet har huvudkontor i Danmark och produktions*anläggningar i Nörre Aaby (Danmark), Jönköping och Bromölla (Sverige), Wielen (Polen), Jamestown och Winslow (USA) samt Johannesburg (Sydafrika).

Någon som är från Blekinge eller Jönköping kanske kan bringa klarhet i vilka produkter som görs på vilken fabrik?

Liknande trådar

Utrustning hästtransporten utan att den blir repig? Speciellt det gröna om det är mossa eller alger eller vad det är?
Svar
2
· Visningar
199
Senast: iNHALE
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
426
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En hästtransport med en häst ombord har vält i Hylte under fredagskvällen. Veterinär har varit på plats och hästen har förts bort i en...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 370
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka